KUTLU FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
KUTLU FORUM

Bilgi ve Paylaşım Platformuna Hoş Geldiniz
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 "islam'da sübyancılığın" gerekçesi olarak gösterdikleri ayet talak 4 ün asıl manası وَالّٰٓـ۪ٔي لَمْ يَحِضْنَۜ cevap nisa 6 da رُشْداً kelimesi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Limoni
Co-Admin
Limoni


Mesaj Sayısı : 6111
Rep Gücü : 14922
Rep Puanı : 44
Kayıt tarihi : 27/05/09

"islam'da sübyancılığın" gerekçesi olarak gösterdikleri ayet talak 4 ün asıl manası  وَالّٰٓـ۪ٔي لَمْ يَحِضْنَۜ   cevap nisa 6 da  رُشْداً      kelimesi        Empty
MesajKonu: "islam'da sübyancılığın" gerekçesi olarak gösterdikleri ayet talak 4 ün asıl manası وَالّٰٓـ۪ٔي لَمْ يَحِضْنَۜ cevap nisa 6 da رُشْداً kelimesi    "islam'da sübyancılığın" gerekçesi olarak gösterdikleri ayet talak 4 ün asıl manası  وَالّٰٓـ۪ٔي لَمْ يَحِضْنَۜ   cevap nisa 6 da  رُشْداً      kelimesi        Icon_minitimePtsi Ocak 10, 2022 7:24 am

وَالّٰٓـ۪ٔي يَئِسْنَ مِنَ الْمَح۪يضِ مِنْ نِسَٓائِكُمْ اِنِ ارْتَبْتُمْ فَعِدَّتُهُنَّ ثَلٰثَةُ
اَشْهُرٍۙ وَالّٰٓـ۪ٔي لَمْ يَحِضْنَۜ وَاُو۬لَاتُ الْاَحْمَالِ اَجَلُهُنَّ اَنْ يَضَعْنَ حَمْلَهُنَّۜ وَمَنْ يَتَّقِ اللّٰهَ يَجْعَلْ لَهُ مِنْ اَمْرِه۪ يُسْرًا






         

BA FAKİR DE DERKİ
KURAN bir devlet, toplum aile modeli sunar insanoğluna
Birde bunun sınırlarından, genel mantaletiesinden bahseder
Yaradan sanatını ,onun tüm meyillerini,sosyal yönünü,zaaflarını çok iyi bildiğinden  model onun için en uygunudur
bazı gerçekler gelişen fen sosyal bilimler vs ile daha ,y, hep anlaşılmıştır


Kuranın hedefi ahlaksızlığın, sapıklığın olmadığı ,KABİLİYETLERİN KÖRELTİLMEDİĞİ, asıl gayeye uygun insanlar olunmasıdır
Cinsellik insanlığın başının belasıdır ..doğrumu
bunu aşamayan insanların başarılarınının önünde büyük engeldir doğrumu
kabiliyetlerin inlişlafını,zihni ruhi gelişimi engelleyen bir unsurdur..doğrumu
toplumda ahlaki çöküşe sebeptir


Bu yüzden evliliği kolaylaştırmış,basite indirgemiş, kabiliyetlerin inkişafına engel olmaktan çıkarmış,
 toplum olarak ahlaken sukut ve kokuşmayı engellemiş, böylece erdem li şahıs,erdemli aile,erdemli toplum,erdemli devlet yapısını hedeflemiştir..umumi saadet  hem dünya içimn hem ahiret için


ZATEN insan sağlığı , kişilik hakları islamın genel prensipleri içinde olduğundan , bir tecavüz, zulüm , işkence aracı olarak görülmesi zaten hakimler, mahkemelr tarafından engellenir
hangi anne, baba kızının çocuk yaşta tecavüz edilmesine rıza gösterebilirki
,bu canavarlıktır
yanlış uygulamalara ,insanların vahşeti ve sapıklığına kuran bahane edilmişse burda kuranın suçu yoktur..kuran bıçak gibidir..soğan da doprarsın  adam da gerekçe kuran

aynı şey kadına miras, kadının şahitliği vs konularında da ele alınabilir



*******************

Kadınlarınızdan adetten kesilmişlerin, kesilip kesilmedikleri hakkında şüpheye düşerseniz müddetleri, üç aydır ve adet görmeyenlerin de böyle ve gebe olanların müddeti, çocuklarını doğuruncaya dek ve kim çekinirse Allah'tan, onun işine bir kolaylık verir o.


"islam'da sübyancılığın" gerekçesi olarak gösterdikleri ayet. adam o kadar yazmış; ama açıp okumamış bi sayfa tefsir.ne dediği açık kardeşim;

hamile bir kadın ile çocuk doğmadan boşanamazsınız.

eğer hanımın;

1) adet görecek yaştaysa 3 ay bekle - boşanmayın.

2) eğer bu yaşı geçme sınırında/geçmiş (bak burası önemli-senin sapık düşüncenin çürütüldüğü yer) [adet görme yaşında olmasına rağmen (herhangi bir nedenden ötürü)] adet görmüyorsa bile 3 ay bekle ki hamile olup olmadığı anlaşılsın.

sen bu "adet görmüyorsa bile"yi aldın 3-5 yaşındaki kız olarak düşündün,
geldin buraya islam sübyanci dini röröröö diye fikirlerini kamufle ederek kustun..

lan bi insanın aklına bu düşünce nasıl gelir amk.
merak eder bakarsın ne demiş burda diye..


****************


ayette yazan "lem yahıdn(yahıdne)"..
"henüz" için "lem" değil "lemma" kullanılıyor..
bu ayet için "henüz adet olmamış" çevirisini savunanlar, şu yazanı da "henüz" kullanarak çevirseler sıkıntı büyük olur di mi.?

"lem yelid ve lem yûled"..

bir şeyi anlamak istemezseniz, anlamazsınız..ama anlamayı istememeyi seçtiğiniz için yersiz yersiz büyüklenip b.k atamazsınız..

not: kuran'da evlilik yaşı geçmez ama nikah çağı ve rüşd/rüşt hususu
nisa/6'dadır..





وَابْتَلُوا الْيَتَامٰى حَتّٰٓى اِذَا بَلَغُوا النِّكَاحَۚ فَاِنْ اٰنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْداً فَادْفَعُٓوا اِلَيْهِمْ اَمْوَالَهُمْۚ وَلَا تَأْكُلُوهَٓا اِسْرَافاً وَبِدَاراً اَنْ يَكْـبَرُواؕ وَمَنْ كَانَ غَنِياًّ فَلْيَسْتَعْفِفْۚ وَمَنْ كَانَ فَقٖيراً فَلْيَأْكُلْ بِالْمَعْرُوفِؕ فَاِذَا دَفَعْتُمْ اِلَيْهِمْ اَمْوَالَهُمْ فَاَشْهِدُوا عَلَيْهِمْؕ وَكَفٰى بِاللّٰهِ حَسٖيباً
﴿٦﴾

[size=24]nisa﴾6﴿[/size]
Evlilik çağına gelinceye kadar yetimleri deneyin; eğer onların yeterli fikrî olgunluk düzeyine eriştiklerini tespit ederseniz hemen mallarını kendilerine verin, büyüyecekler de mallarını alacaklar diye o malları israf ile ve tez elden yiyip tüketmeyin. Zengin olan (veli) yetim malına tenezzül etmesin, yoksul olan da kararınca yesin. Mallarını kendilerine verdiğiniz zaman yanlarında şahit bulundurun; hesap sorucu olarak da Allah yeter.





kur'an'da evlilik (nikah) için iki şart vardır. nisa suresi 6.ayetten bu şartların ne olduğunu çıkarırız.

1.si her iki tarafın da rüşdüne ermiş (olgunluğa, yetişkinliğe ermiş) reşit insanlar olmaları. 13 yaşındaki adet görmemiş bir kız daha ergen bile değilken, elbette rüşdüne ermemiş insandır. dahası kur'ana göre sadece bedensel olarak değil, zihinsel olarak da rüşdüne ermiş insanlar olunması gerektiği bildiriliyor. yani kız neyin ne olduğunun farkında, ayrım yapabilecek, bildiğimiz günümüzde anladığımız gibi reşit insan sayılabilecek zihinsel (olgunluk) ve bedensel (yaşı) özelliklere sahip olmalıdır.
2.si ise, her iki tarafın da rızası gerekmektedir. (yani evlenecek kız da razı olmalı, ve razı olabilecek ayrımı yapabilmesi için de elbette rüştüne ermiş olması lazım)

peki, hiç adet görmeyen kadınlar var mı? elbette var! adet görmeyen bir kız olmak için illa ergenliğe girmemiş bir çocuk olmak gerekmiyor!

internette keşke bunun hakkında tıbbi bir araştırma yapsaydınız!

amenore diye bir rahatsızlık vardır, bunun da alt başlıkları vardır, örneğin adeti geç yaşta olmak, adet görürken kesilmek ve hayatında hiç adet olmamak gibi. günümüzde hormonal vs ile tedavi edilebiliyormuş. lakin hayatında hiiiiiiç adet görmemiş kadınlar var! ve hatta örneğin 30 yaşına kadar adet görüp birden 30 yaşında hiç adet görmemeye başlayan kadınlar da var! işte ayette, hiç adet görmeyen (hastalık), yahut genç olmasına rağmen adetten erken kesilen, yahut hamile olup doğum yapan ve hemen adeti başlamayan kadınlar anlatılıyor! hiç adet görmeyen kadın ifadesi, tüm bu kadınları kapsıyor. örneğin çocuk doğurduktan 2 sene sonra adetine başlayanlar da var!!!

bir zahmet, rüşt şartı olduğunu ve bu ayetin ''adet görmeme'' hastalığı ile ilgili olduğunu düşünmeye zaman ayırsaydınız, mesela internette araştırma yapsaydınız da, ezberci ve önyargıcı islam eleştirisine kalkmasaydınız!

ayrıca kuran sadece nisa 6'dan yahut talak 4'ten ibaret değil ki. bir sürü ayet var mehirden, boşanmadan ve ikili ilişkilerden söz eden. bir çocuğun bunlara aklı ermez. yani zorlamasanız daha iyi. kimin aklı eriyor kimin ermiyor hepimiz kolayca anlayabiliyoruz. cahil aileler kızım 14 yaşına bastı olgunlaştı diyip onu nikahlama yoluna gidiyor olabilir fakat bu yanlıştır, islam'la da bir alakası yoktur. çünkü cahil ailelerin cahilliğinin islam'la bir ilgisi yoktur. kuran, aklıselim insanlara sesleniyor. aklıselim olmayanlara da zaten aklıselim olun diyor.

kuran'a göre kuran yeterlidir. ve kuran'a göre peygamberin sünneti sadece kuran'dadır. ayetler böyle diyor. siz kuran'ın dediği gibi dini kaynak ve tüm peygamberlerin sünneti olarak yalnızca kuran'ı kesin delil edinmez, sırf kişisel/siyasi/cinsel çıkarlar uğruna apaçık bir şekilde kuran ayetleri ile çelişen hem de kendi içlerinde çelişen, peygamberin ölümünden 200-300 sene sonra derlendiği kanıtlı olan ismine de "peygamberin sözleri/hadisleri" koyulmuş kutsallık iddiasında bulunan buhari'nin tırmızi'nin kıytırık kitaplarına inanırsanız islam'ı ışid'in islam'ı sanırsınız. sadece sünnetin ve dini kaynağın kuran'da olduğunu kabul edemezseniz de, hadislerden kafa kesmek gibi iğreti gelenleri eleyen, tatlı su ılımlı islamcılardan yani tutarsız, kafasına göre dini yaşayan bir müslüman olursunuz. en olmadı ağır yobaz olup ışıd'in pasif hali olarak yaşamınızı sürdürürsünüz.

gerçek dine, gerçek sünnetin kaynağına yani kuran-ı kerim'e gelin.

ayet cımbızlayanlara rağmen, kuran'ı anlayarak okuyan ve derin düşünen bireyler olun.

allah kuran-ı kerim'in anlaşılmadan okunmasını eleştiriyor bugün de aynen yapılan bu. kuran dinden çıkarmaz, çarpmaz, kafa karıştırmaz. kuran size gerçekleri gösterir. süper bir mümin olmanız için motivenin alasını verir.

peki bunlar, kur'an'ın anlamını inceden inceye düşünmüyorlar mı? yoksa kalpler üzerinde o kalplerin kilitleri mi var?
(muhammed suresi, 24.ayet)

yemin olsun ki, biz, kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. fakat düşünen mi var?!
(kamer suresi, 17, 22, 32, 40.ayet)

herhangi bir makalede bile 2 cümleyi anlamak için diğer yazılanlara bakmak gerekirken aynısını kuran'ı kerim için yapmayı akıl edememek de, ateistlerin ne kadar kibirli ve adaletsiz olduklarının göstergesi.

13-14 yaşındaki bir kız rüştüne ermiş olabilir mi? bunu da şu entrylerde yazdım:





ayetlerde yaş yazmıyor. çok nadir insanlar küçük yaşta rüşdüne erebilir de genelde çok çok zordur misal 16 yaşında rüşt olmak. gerçekçi olalım. rüşt yaşı değişir, kiminde 18 kiminde 22 dir. evlilik için rüşte erişmiş olmak kişiden kişiye değişir.




https://eksisozluk.com/talak-suresi-4-ayet--2364432?p=3
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
"islam'da sübyancılığın" gerekçesi olarak gösterdikleri ayet talak 4 ün asıl manası وَالّٰٓـ۪ٔي لَمْ يَحِضْنَۜ cevap nisa 6 da رُشْداً kelimesi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KUTLU FORUM :: YENİ VE EN SON :: Soru --Cevaplar-Tartışmalı Konular-
Buraya geçin: