KUTLU FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
KUTLU FORUM

Bilgi ve Paylaşım Platformuna Hoş Geldiniz
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 İdeal Yönetim Stratejisi:

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
@bdulKadir
Adminstratör
@bdulKadir


Mesaj Sayısı : 6735
Rep Gücü : 10015189
Rep Puanı : 97
Kayıt tarihi : 17/03/09
Yaş : 61
Nerden : İzmir

İdeal Yönetim Stratejisi: Empty
MesajKonu: İdeal Yönetim Stratejisi:   İdeal Yönetim Stratejisi: Icon_minitimeC.tesi Kas. 14, 2009 1:44 am

İdeal Yönetim Stratejisi:

Başarılı iletişimci, eski anlayıştaki, yöneticiler gibi,bede-nen çok koşturan, her işe müdahale eden, sıkıcı bir tip değil dir. Görünüşü son derece sakin olduğundan, bazı yönetim ku rulu üyelerinin şüphelerine bile muhatap olabilir. Böyle bir şüphe, bir ünlü holdingi batma noktasına dahi getirmiştir. Bu holdingin hikayesi şudur:
Kaliforniya' da ünlü bir holdingin yönetim kurulu, çok koşturan, kan ter içinde kalmış yöneticilerin üretimi daha çok artırabileceğini zannetmişler. Görünüşte sakin, misafirleriyle il-gilenebilen, belli aralıklarla bilgisayarından rakamlar alan, ba zı birim amirleriyle kısa telefon konuşmaları yapmanın dışın da, pek çabası gözlenmeyen, bir yöneticiyi görevinden alarak, yerine çok koşturan birini getirirler.
Ancak, holdingin, yeni yöneticiye devir teslim hesapların da %40 karlı durumda olduğu belirlenir. Bir sene sonra ise, kurumun iflasın eşiğine geldiğini görürler. Amerika' nm, önde gelen bir üniversitesinden, konuyu araştırmasını isterler.
Sonuç tamamen yönetici hatası olarak karşımıza çıkar. Bilimsel araştırmada, kıyaslanan iki yöneticinin bariz farkları şöyle ortaya konur:
Bunlardan birinin, lider yönetici, diğerinin klasik yönetici olduğu tespit ediliyor.
Lider yönetici, ayrıntıyla zaman kaybetmezken; klasik yönetici, ayrıntıya boğulmuştur.
Lider yönetici, birim sorumlularını gerekli yetkiyle dona tırken, klasik yönetici, yetkileri kendinde toplamıştır.
Lider yönetici, sonuç verilerini, kolay ve etkin şekilde değerlendirebilirken, klasik yönetici, ayrıntıya boğulduğundan, sonuçlara ulaşmak imkansız denecek kadar zorlaşmıştır.
Lider yönetici, bedensel olarak değil, beyinsel olarak ça lışırken, klasik yönetici, bedensel olarak yorulur.
Lider yönetici, fotoğrafa hep kuş bakışı bakarken, klâ sik yönetici, ayrıntıya boğulup, ayrıntı haline geldiğinden, ge neli kavrayamamaktadır.
Osmanlının son zamanlannda, Devletin durumunun hayli kritik olduğu bir dönemde, Kamil Paşa namındaki bir zat, hu zura çıkar.
Ülkenin vaziyetini inandırıcı bir üslupla anlatır. Son nok tayı:" Devlet gemisi, yan yatmış batıyor hünkarım" Diye ko yar. Padişah:
Bu gemiye seni kaptan yaparsam, ne kadar sürede dü zeltirsin Paşa?
Altı ayda düzeltirim haşmetlüm,der. Padişah:
O zaman seni sadrazam yapıyorum, der.
Kamil Paşa sadrazam olur. Aradan bir yıla yakın zaman geçer, düzelen hiçbir şeyin olmadığı görülür. Padişah, sadraza mı huzura çağırtıp sorar:
Hani bu yan yatmış gemiyi düzeltecektin? Kamilpaşa, büyük bir tedirginlikle;
Padişahım, Devlet-i Aliye gemisi o kadar büyük ki, uzaktan bakınca yan yattığı görülüyor da, gelip içi ne girince, fark etme imkanı kalmıyor der.
İşte, birçok olayın aslının böyle olduğu bilinir. Kuş bakışı durum daha iyi fark edilir.
Başarılı iletişimci ile, atanmış yönetici arasındaki yeni be lirlenmiş bazı farklan uzmanlar şu şekilde sıralamaktadırlar:
Başarılı iletişimci, sosyal olaylara karşı son derece duyar lıdır.
Sosyal banş ve ahenk ancak, toplum katmanları arasında, yukardan aşağı merhamet, şefkat ve yardımın akmasıyla; aşa ğıdan yukarıya da, saygı, güven ve dualann yükselmesiyle sağ-lanabilir.Böle olduğu takdirde, içinde bulunduğumuz gemi se lamette sayılır.
Şayet, üst tabakadan aşağıya, zülüm, sömürü, entrika, tehdit ve haksızlık giderse; alt katmanlardan da yukarıya, öf ke, isyan ve düşmanlık yükselirse; içinde bulunduğumuz gemi­nin, büyük bir felaketle karşı karşıya olduğunu bilmek için ka hin olmaya gerek yoktur.
İşte, başarılı iletişimci, bu muhtemel felâkete karşı, uzun vadeli tedbirlerin alınması için tam bir sorumluluk bilinciyle ha reket etmektedir. "İnfakın, (yardımlaşmanın) olmadığı toplumlarda; nifak olacağı " kaçınılmaz bir vakıadır.
Başarılı iletişimci, "sen çalış, ben yiyeyim" anlayışına şiddetle karşı olduğu gibi, "ben tok olduktan sonra, baş kası acından da ölse bana ne?" duyarsızlığına da aynı şe kilde karşıdır.
Başarılı iletişimci asla, Makyavalist bir anlayışın adamı de ğildir. Muhataplarının uzun vadeli güvenini kazanmış olmak, kısa vadeli kârlardan daha önemlidir. Kısa vadeli, "şark kur nazlığı" sayılan uyanıklılıklar, uzun vadede sefalete sebep olur ama, bunu anlamak çok zaman alır.
alıntı

_________________
Elif gibi yalnızım,
Ne esrem var, ne ötrem.
Ne beni durduran bir cezmim,
Ne de bana ben katan bir şeddem var.
Ne elimi tutan bir harf,
Ne anlam katan bir harekem...
Kalakaldım sayfalar ortasında.
Bir okuyan bekledim,
Bir hıfzeden belki...
Gölgesini istedim bir dostun med gibi…
Sızım elif sızısı...

İdeal Yönetim Stratejisi: Sdfghj15
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://kutluforum.yetkinforum.com
 
İdeal Yönetim Stratejisi:
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» İDEAL ERKEKLER
» ETKİN YÖNETİM-KIZ ERKEK İLİŞKİLERİ

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KUTLU FORUM :: Din Kültürü Dersi-Eğitim Öğretim :: Eğitim & Ögretim-
Buraya geçin: