KUTLU FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
KUTLU FORUM

Bilgi ve Paylaşım Platformuna Hoş Geldiniz
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 İSLAMÎ EMİRLER VE HÜMANİZM

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
huzeyfe
Süper Moderatör
huzeyfe


Mesaj Sayısı : 7721
Rep Gücü : 18110
Rep Puanı : 23
Kayıt tarihi : 27/03/09

İSLAMÎ EMİRLER VE HÜMANİZM Empty
MesajKonu: İSLAMÎ EMİRLER VE HÜMANİZM   İSLAMÎ EMİRLER VE HÜMANİZM Icon_minitimeSalı Şub. 08, 2011 3:37 pm

İSLAMÎ EMİRLER VE HÜMANİZM




Emir <-----> Yarar




Yasak <-----> Zarar





Allah-u Teala bizlere bir
şey
emretmişse (farz) o insanların faydalarına olduğu için emretmiştir.
Allah-u Teala bir şeyi yasak etmişse (haram) o insanlara zararlı olduğu
için yasaklamıştır. Allah-u Teala yararlı olan şeyleri emreder (farz)
zararlı olan şeyleri (haram) yasaklar.






EMIR (FARZ ) = YARAR, FAYDA




Kurban
: Kesilen hayvanın belli bir bölümü fakirlere
dağıtılır.




Abdest
: Maddi temizlik yanında vücudun
negatif enerjiden de kurtulmasını
sağlar







Bayram
: Dargınların barışma günü




Namaz : Biyolojik ve
fizyolojik bir çok faydaları vardır

( Tıklayınız )




Oruç
: Biyolojik faydalarından dolayı gayri Müslim doktorlarca
da tavsiye edilmektedir.




Cuma : Zengin , fakir tüm müminlerin bir
olduklar, aynı yerde oturup, kul oldukları bilinci ile
alınlarını



secdeye koydukları gün, Sınıf ayrımının sonu.




Zekat : Zengin olanın fakir insanlara verdigi emanet.





Hac
: Dünya Müslümanlarının kaynaşma ayı.Irk


ayırımının kalktığı an.




Anne : Senede bir gün degil her an ayağının altında cennet bulunan
insan.





Selamlasma : İki insanın karşılıklı barış huzur temenni ettiği
mesaj emanet.




Oku
: Medeni-aydın olmanın ilk şartı,







YASAK (HARAM ) =
ZARAR
,KÖTÜ



Içki : Kaza, hırsızlık, cinayet, tecavüze



son




Cinayet
,intihar: Can'a saldırıya son




Kumar : Ailenin dağılmasına, intihar,
bunalıma son



Domuz Eti : Kansorejen madde, aşırı yağa, trişe
son.




Dedikodu, Yalan:Toplum huzurunu



birligini bozmaya son.




Hırsızlık
: Kul, insan hakkını gasba son ...






KUR’AN’DAKI
KONULAR







İMAN: Allah, melek, cin, ruh.... iman





AHLÂK: Namus, temizlik,
ahlâk, dürüstlük...





İBADET: Namaz, zikir,
tesettür....





KAMU HUKUKU: Liyâkat,ehliyet,şûra,adalet...emir,faiz,içki, rüsvet....yasak





CEZA HUKUKU: Hırsızlık, zina, iftira,
içki....cezaları....






I İslami emirler insanların dünya ahiret mutluluğunu, Islâmiyet’in yasakları da dünya ve ahirette huzur ve
rahata engel olacak seylerin ortadan kaldirilmasini amaçlar. İslami
emirler ve yasaklar, dünya ve ahiret mutluluğu beş esasi korumaya yönelik
maddeler manzumesidir. İslam bu beş esasi (din, can, mal, akil, nesil)
korumakla hem dünya, hem ahiret mutlulğunu amaçlar.




1-) DİNİN KORUNMASI


: İmanla ilgili ( Allah’a, meleklere, kitaplara, peygamberlere,
Ahiret gününe kula kul degil, tüm kullar önünde, sadece Allah’a boyun
eğmeyi, böylece tüm insanları öncelikle kul olmada eşit hale getirmeyi
amaçlar. Kullar daha sonra kendi aralarında, Allah’a karşı yakınlıkları
ile birbirinden ayrılırlar. Her kul peygamberi örnek alır. Kitaplar
sayesinde, hayırlı fiilleri ve uzak durmasi gereken fiilleri insan
öğrenir. Ahiret günü, her davranışın karşılığının alınacağının bilincine
ulaşılmasını hedefler. Melekler her an kötülükten uzak durmamız için
görünmez şahitler gibidirler...
Kadere iman kuruntudan, endişeden uzak, tedbiri aldıktan sonraki
tevekkülün rahatlığını insana yaşatmayı amaçlar.




Her türlü ibadet ve ahlaki emirlerin insanın hayatındaki olumlu
etkileri yerli, yabancı tüm araştırmacıların vardığı ortak sonuçlardır.





2-) CANIN KORUNMASI


: Adam öldürmenin yasak olması, kısasın amacı, kan davasının ve
intiharın yasaklanması, bedeni - ruhi tedaviye önem verilmesi, Islâm’da
çocuk, kadın, bitki, hayvan ... haklarının tek tek belirlenmesi,
zimmilerin (Islam Devletinde yaşayan gayri müslimlerin) haklarının
açıklanması... Hep canin korunmasına yönelik
konulardır.




3-) AKLIN KORUNMASI


: Uyuşturucu, alkollü içki, sarhoşluk veren maddelerin sigara,
hurafe, zihni körelten tüm konuların... yasaklanması aklı korumaya yönelik
yasaklardır. Ayrıca islam " OKU " 'mayi, araştırmayı tesvik
eder.




4-) NESLİN KORUNMASI


: Aile hayatının korunması, evliliği teşvik, ahlaka verilen
önem...zina,fuhuşun yasaklanması... neslin korunmasını
amaçlar.




5-) MALIN KORUNMASI

: İslam sanat, ticaret, çiftçilik, hayvancılığı... teşvik eder.
Hırsı,kıskançlığı, hilekarlığı, rüşveti, faizi, kumarı, israfı. yasaklar.
Amaç malın korunmasıdır.
İslam; seçim, istişare, işi ehline verme, ilme verilen önem...
dışında can, mal, namus, akıl, dine önem vermekle tüm dünyevi ve
ahlaki-uhrevi düşünce sistemlerinin üstündedir.




İslâm’a göre tüm kadınlar üçe ayrılır. Kadın bir müslüman
erkeğin ya annesi, ya eşi yada bacı-kiz kardeşidir. Yani eşi ve annesi
dışında tüm Müslüman kadınlar, bir Müslüman erkeğin (dini açıdan) kız
kardeşidir.




İslam açısından “ademoğlu” dörde ayrılır
:




Ya akraba, ya komşu, ya Müslüman yada insandır. (İnsani vasfını
kaybetmiş,esfele safilin olan edaller hariç ...).




Kısaca, Hz. Ali’nin dediği gibi insanlar ya
fıtratta (tüm insanlar Hz. Adem’den gelmiştir. ) yada dinde (tüm mü’minler
kardeştir prensibi gereğince) kardeştirler. İslam bir erkeği, zorda kalan
bir kadına en azından ( annesi ve eşi değilseler) kız kardeşi gözü ile
bakıp yardım etmeye çağırır. Bir “kulu”, zorda kalan diğerlerine yardım
etmesi için İslam ona şu çerçeve ile olaylara bakmasını
emreder: O senin ya akrabandır ya komşun ya dindaşın ( Müslüman kardeşin)
yada insan olma yönünden ( insanlık yönünden ) fitraten kardeşindir, yeter
ki insan olma vasfını, özelliklerini üzerinde barındırsın- o insana yardim
et.




NOT : Emir ve yasaklar Allah rızası için yapılır .Maddi ve manevi
faydaları Allah rızasının peşinden zaten gelir . Aksine maddi menfaat için
yapılan işte belli maddi çıkar elde edilir ama Allah rızası asla. Bunun
sonucu da ahirette hüsran olur.




NOT : Ülkemiz Müslümanları dinimiz İslâmiyet’i her yönüyle
yaşamamaktadır. Pek çok yönüyle sorunlar içinde olan ülkemizin sistemini
eksikte olsa yaşanan bu İslamiyet ayakta tutmaktadır. PKK ya karşı İslam
kardeşliği formülü uygulanırken batıdaki ahlaki ve ailevi çöküntünün
ülkemizde olmamasının sebebi bizdeki aile bağlarının sıkı olmasına (
İslâm’daki komşu hakkı, namusa verilen önem, yardımlaşma ve zekat... )
bağlanmaktadır. Ramazanda polisiye olayların büyük oranda azaldığı
da istatistiki bir gerçektir.









İSLÂM ve DEMOKRAS
İ





İslam da idare biçimi yoktur, idare ölçüleri vardır, hangi
idare o ölçülere ölçülere uyarsa ( ki o ölçü kuralların hepsi insanlığın
yararına – faydasınadır) o idare islami idare ,o devlet islami devlet
olmus olur.




Seçim (Hz.Ebu Bekir'in seçimi....) özgürlük (
bes temel haktan biri olan “din-vicdan özgürlüğü –Mekke'nin , Istanbulun
fethi...,başkasının özgürlük sınırına kadar olan özgürlük) insan hakları
(can,mal, nama, akıl, din-vicdan (düşünce) emniyeti), hukukun üstünlüğü
(“Kızım Fatıma bile olsa onada ceza veririm” diyen Hz
Resul,insanlığa peygamber kızı bile olsa adam kayırmacılığın olmadığı,
hukukun üstün tutulduğu bir sisteme isaret etmekdir) düsünce özgürlügü
("Dinde zorlama yoktur- Sizin yasam tarzınız size, Bizim ki bize..." diyen
kur'an ile , 1000 sene islam hukuku ile -Selçuklu ve Osmanlılarda -
yönetilen anadoluda hala hristiyan, Yezidi , Zerdüst... varsa ; bunlar
islamda var olan düsünce özgürlüğünün doğal sonuçlarıdır. Yoksa aynı
topraklara 1000 sene hristiyan, sosyalist... bir iktidar hakim olsaydı
sonuç aynımı olurdu?) Bu kavramlar islama asla yabancı
değildir.......




Kısaca demokrasi islamın ölçülerine uygun ,
islami sınırlar içinde olan bir idare biçimidir. Fakat islam demokraside
olmayan, demokrasiden daha üstün özellik- kuralları de bünyesinde
barındırır: Islamda demokraside olmayan aklın, namusuna.....korunması
,islamda vardır (islamda içki, zina ,genelev...yoktur,yasaktır.)Islam aklı
namusu malı (faizi yasaklayarak)koruyacak kurallar koyarak demokrasiye
fark atmış, demokrasi islama göre bir numara küçük duruma düşmüş
olmaktadır.



Temelde
tüm insanlar için ( Müslüman , kafir, ateist...fark etmez... ) 5 esasın
korunması esastır ve altı çizilmelidir ki AKLI koruma altına almayı
hedefleyen baska hiçbir sistem-rejim yoktur.Demokrasinin bir üst seviyesi
Islam’dir.





Çok özet bir anlatımla : İSLAMİ SİSTEM = DEMOKRASİ + BES
ESAS









İSLAM ve CUMHURIYET




Müslümanların ilk devlet yöneticileri raşid halifeler cumhuri yönetim
seklinin başlangıcını yapmışlardır. Kur'an–i Kerim 'in istişareyi ( Sura ‘
yi ) emreden ayeti cumhuri yönetimin uygunluğuna işaret eder. Dört büyük
halifeden ihtilalle basa gelmemişlerdir. Hiçbiri diğerinin akrabası
değildir. Babadan oğula yönetim devir teslimi söz konusu olmamıştır. Hepsi
de kendileri istemeksizin halkın istek, hatta ısrarı üzerine görev
almışlardır. Halife Hz. Ömer'in, son anlarında oğlunu yerine tayin etmesi
teklifleri üzerine verdiği cevap meşhurdur: – Bir evden bir kurban yeter!
Sorumluluk duygusunu gösteren şaheser bir cevaptır bu. Devlet başkanlığını
kendini kurban etmekle es tutan bir mesuliyet anlayışı... Cumhuriyetle
bağdaşmayan baskı ve dayatmaları protesto eden dindarları, cumhuriyet
karşıtı olarak göstermek yanlıştır, maksatlıdır. Evet, dindar insanlar
cumhuriyet düşmanı olmazlar. Hatta onların cumhuriyet anlayışı, yetmiş
sekiz yıllık gibi kısa bir geçmişe değil belki bin dört yüz yıllık gibi
tarihi bir köke de sahiptir. İlk dört büyük halifenin icraatı ve
uygulamalarını bir bakıma cumhuri bir yönetim sekli olarak yorumlayan
insanları nasıl cumhuriyet karşıtı olarak takdim edeceksiniz? Bunda
haklilik payı bulunabilir mi? İsterseniz asr–ı saadetteki cumhuriyetçi
uygulamalardan bazı örnekler sunalım. Bakalım bugünkü anlayışa çok mu ters
düşecek, fazla mi yanlış görülecek! Yoksa bizim hedefimizdeki cumhuriyet
uygulaması da budur; ama henüz varamamış, aynına muktedir olamamışız mi
denecek?




Halife Hazret–i Ömer bir ara halka hitap ederken söyle bir istekte
bulunur: – Ey insanlar beni dinleyin ve itaat edin! Halktan biri ayağa
kalkar ve sert muhalefetini söyle ilan eder: – Seni dinlemiyor ve itaat da
etmiyoruz. Sırtındaki tam kat elbisenin hesabini vermedikçe. Sunu ilave
eder sözlerine: – Dağıttığın kumaştan bize yarim kat elbise ancak olurken
nasıl oluyor da senin üzerinde tam kat elbise görüyoruz? Halifenin buna
cevabi sudur: – Oğlum Abdurrahman, bunun cevabini sen ver. Abdurrahman
ayağa kalkar ve söyle açıklar durumu: – Babama da sizin gibi yarim kat
elbiselik kumaş düştü. Ancak yabancı elçilerin yanına çıkıyor diye kendi
hissem olan kuması da babama verdim. O yüzden bir kat elbiselik kumaş var
babamın üzerinde. İtirazcı adamın cevabi duyulur tekrar: – Simdi dinliyor
ve itaat ediyoruz. Buyur ne
buyuracaksan!




Siz söyleyin, cumhuriyet halkın yönetimden hesap
sorduğu bir rejimin adi değil midir?? Bugün de böyle bir örnek görmeyi
istemiyor muyuz? Varırsak bu örneğe varacak, aynini icra edecek değil
miyiz? Hal böyle iken kim dindarları cumhuriyete karsı göstermeye
yeltenebilir?




Medine'de zeytin yağı sıkıntısı çekilmektedir. Bu yüzden devlet başkanı Hz.
Ömer, dışarıdan getirttiği zeytin yağını şehrin meydanında halka bizzat
nezaret ederek dağıtmaktadır. Bu sırada yakınlarından biri yaklaşıp
halifenin kulağına bir şeyler fısıldar. Hiddetlenen halifenin akrabasına
cevabi herkesin duyacağı sertliktedir: – Sana düsen, halktan biri gibi
sıraya girmek, sıran gelince hisseni almaktır. Halifenin yakınlığına
güvenerek herkesten öne geçemezsin. Benden sonra gelecek yöneticilere,
akrabalarını kayırdı seklinde kötü bir örneği veremem. Dur yerinde. Bekle
sıranı! Ve halifenin yakini doğruca kuyruğa girer; ancak sırası gelince
hissesini alır, bir kayırma asla söz konusu olmaz.





Bugün bunlar çok mu kötü örnekler, fazla mi yanlış misaller? Devletin
imkanlarının eline geçirenler mutlaka: – Devlet mali deniz, yemeyen ise
falan.. mi demeliler? Cumhuriyetin gereği hangisi? Kimler kimleri
cumhuriyet karşıtı olarak göstermeye yelteniyorlar desek yanlış mi olur?


( Ahmet SAHIN - Zaman: 31.10.2001
)






İSLAMÎ EMİRLER VE HÜMANİZM Hanidemokrasi5657






SINIRSIZ ÖZGÜRLÜK OLUR MU
?



EMNİYETİN BİR
İSTATİSTİĞİ ;


TRAFİK KAZALARININ
%61’İ


GENEL SUÇLARIN
%85’İ


TECAVÜZLERİN %
50’Sİ


EŞİNİ DÖVENLERİN
%70’İ


İŞE GİTMEYENLERİN
%60’I


CİNAYETLERİN %85’İ


ŞİDDET OLAYLARININ
%50’Sİ


GENEL TUTUKLAMALARIN
%50’Sİ
AKIL HASTANELERİNE
YATANLARIN %40’I , İÇKİ YÜZÜNDEN OLMAKTADIR .



İNSAN
NE KADAR EĞİTİMLİ OLURSA OLSUN , İNSANDA NEFİS , EGO ,ŞEHVET
...VARDIR.SARHOŞ BİR EĞİTİMLİ İNSANIN TAVIRLARI İLE CAHİL BİR SARHOŞUN
TAVIRLARI ARASINDA HİÇ BİR FARK YOKTUR.YANİ SARHOŞLUK EĞİTİMİ SIFIRA
İNDİRMEKTEDİR!NEFİS-EGO ASLA , TAMAMEN YOK EDİLEMEZ.AVRUPA-ABD GİBİ
ÜLKELERDE EŞİNİ DÖVME , CİNSEL SAPIKLIK ,İÇKİ ,ZİNA,UYUŞTURUCU GİBİ
OLAYLARIN ORANI EĞİTİMLİ , PROF.,AVUKAT ,...GİBİ İNSANLAR İLE CAHİL
İNSANLAR ARASINDA AYNI OLDUĞU ARAŞTIRMALAR SONUCU ORTAYA ÇIKMIŞTIR.ÇÜNKÜ
HER İKİ GRUPTA DA NEFİS , EGO VARDIR.TEK FARK NEFSİNİ EĞİTMEMİŞ BU
GRUPLARIN BU OLAYLARI YAPMADAKİ KALİTE FARKIDIR , ZENGİN KOKAİN İÇERKEN
FAKİR BALİ ...ÇEKMEKTEDİR.



İNSANIN TANIMINI
TAM VE DOĞRU YAPMALIYIZ.İNSAN FİLOZOFLARA GÖRE “ KONUŞAN-DÜŞÜNEN HAYVAN.”
, BİYOLOGLARA GÖRE “ OMURGALI MEMELİ HAYVAN.” ...TÜM BU TANIMLAR DOĞRU
TARAFLARI OLAN EKSİK TANIMLARDIR.İNSAN , “MELEKTE OLABİLME , HAYVANDAN DA
AŞAĞI OLUP ŞEYTANLAŞABİLME YETENEĞİNE SAHİP AKILLI CANLIDIR.” BU TANIMDAN
HAREKET EDERSEK , İNSANIN MELEKÎ YÖNÜNÜN ÖNÜNÜ AÇIP ŞEYTANÎ YÖNÜNÜN ÖNÜNÜ
KAPATMAK GEREKLİDİR.BU İSE İYİLİĞİ ( AHLAKI ,TEMİZLİĞİ ,DÜRÜSTLÜĞÜ ,NAMUSU
...) TEŞVİK EDİP , KÖTÜLÜĞE ( AHLAKSIZLIK ,KADIN SÖMÜRÜSÜ ,İÇKİ
,KUMAR,FAİZE...) ENGEL OLMAKLA MÜMKÜN OLABİLMEKTEDİR.



ÖZGÜRLÜK
BAŞKASININ HAKKININ BAŞLADIĞI YERDE BİTER .O HALDE ÖZGÜRLÜĞÜN DE BİR
SINIRI VARDIR.YOKSA BAŞKASINI RAHATSIZ EDECEK KADAR SESLİ MÜZİK DİNLEMEYE
KİMSENİN HAKKI YOKTUR ....



TÜM İNSANLAR EĞİTİLSE
BİLE İÇKİ SERBEST İSE , KUMAR –FAİZ SERBEST İSE , FUHUŞ , KADIN SÖMÜRÜSÜ
...SERBEST İSE ; SARHOŞ , AÇ ,SAPIK İNSANLARIN MADDİ EĞİTİMDEN GEÇMELERİ
KÖTÜLÜĞE ASLA ENGEL OLMAZ.



SINIRLI ENGELLEME VE
İYİLİĞİN TEŞVİKİ İLE İDEAL TOPLUM OLUŞTURULABİLİR . AKSİNİ SAVUNMAK
İDEALİZMDEN DE ÖTE ÜTOPİK OLAN AMA ASLA REALİST OLMAYAN BİR TEORİ İLE “
SINIRSIZ ÖZGÜRLÜK “ İLE SADECE ŞEYTANLAŞAN İNSANLAR ELDE EDİLİR VE
SATANİST , SAPIK , ALKOLİK ,UYUŞTURUCU MÜBTELASI , HUZURSUZ VE TATMİNSİZ
İNTİHARA VE AŞIRI EYLEMLERE TEMAYÜLÜ OLAN BİR TOPLUM OLUŞUR.





İSLAM'A GÖRE
HÜRRİYET
:KENDİNE DE , BAŞKALARINA DA ZARAR VERMEDEN
İSTEDİĞİNİ YAPMA ÖZGÜRLÜĞÜDÜR.YANİ İÇKİ,UYUŞTURUCU HÜRRİYET
KAPSAMINA GİRMEZ İSLAM'DA.KİMSE KENDİNE VE BAŞKASINA ZARAR VERMEYİ
İYİ OLARAK NİTELEMEZ HERHALDE..

_________________
Mevla Görelim Neyler
Neylerse Güzel Eyler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
İSLAMÎ EMİRLER VE HÜMANİZM
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» islami-filmler
» İslami msn nickleri
» islami ruya tabirleri
» İslami Program Arşivi
» İngilizce İslami Kitablar

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KUTLU FORUM :: İslami ilimler ve dini kültür :: Ateist-Deistlerin vb İddialarına Cevablar-
Buraya geçin: