KUTLU FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
KUTLU FORUM

Bilgi ve Paylaşım Platformuna Hoş Geldiniz
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 TÜKETİCİ HAKLARI

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Limoni
Co-Admin
Limoni


Mesaj Sayısı : 6111
Rep Gücü : 14922
Rep Puanı : 44
Kayıt tarihi : 27/05/09

TÜKETİCİ HAKLARI Empty
MesajKonu: TÜKETİCİ HAKLARI   TÜKETİCİ HAKLARI Icon_minitimeÇarş. Kas. 28, 2012 6:34 am

TÜKETİCİ HAKLARI:


Ülkemizin de taraf olduğu 1985 tarihli Birleşmiş Milletler Evrensel
Tüketici Hakları Bildirgesine göre 9 tane temel ve evrensel tüketici
hakkı mevcuttur
Bunlar aşğıdaki gibidir:


1) Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Barınma,ısınma, aydınlanma,
içecek ve kullanacak su bulma,haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel
ihtiyaçlarıdır Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir


2) Sağlık Ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulan her türlü mal ve hizmetin
insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda
olmasıdır


3) Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken doğru
karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin gerekli bilgilere
ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan
korunmasıdır


4) Eğitilme Hakkı: Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi,
tüketici bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir


5) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mal veya hizmetten dolayı
tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mal veya hizmetin
yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır

6) Sağlıklı Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sağlık koşullarına uygun bir çevrenin oluşumunda ülke ve

Doğal kaynakların doğru kullanımı ile çevrenin korunması, temiz ve sağlıklı bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır


7) Ekonomik Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye kıyaslama imkanı
verecek çeşitte mal ve hizmetin en uygun fiyattan sunulması, satış
sonrası her türlü teknik destek ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır


Cool Seçme Hakkı: Tüketicilerin çeşitli ürün ve hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır
Rekabetin tam olarak işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların
giderilmesi için yapacağı düzenlemeler ile uygun kalite ve fiyatlarda
mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır


9) Temsil Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı: Yukarıda sayılan
hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri,
mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek güç birliği
oluşturmaları ve hükümetlerin ekonomik ve siyasi politikaların da
dikkate alınma ve kamu kurumlarında temsil edilebilmesidir


KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?


Alışverişlerinizde:
Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz
Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır
Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır
Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır

Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız
tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına
sahipsiniz
Ayıplı malın değiştirilmesini,
Ödediğiniz bedelin iadesini,
Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz
Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır
Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu
zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır
Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin
Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir
Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun
Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara
uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı
ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak
anlamına gelir

-----------------*************-----------------

Tüketici şikayeti için başvuru adres ve telefon listesi









Tüketici şikayeti için Başvuru Adres ve telefon listesi

Değerli ziyaretcilerimiz yakın zamanda bir şikayet konusu ile
ilgili araştırma yaparken bu telefon numaralarına rastladım ve sizler
için hepsini bir araya topladım işinize yarayacağını umut ediyorum …


Tüketici olarak herhangi bir sorunla karşılaştığınızda aşağıda verilen adreslere başvurabilirsiniz.

Tüketici şikayet Başvuru Adres ve telefon listesi
TÜKETİCİ ORGANİZASYONLARI Tüketiciyi Koruma Derneği
[Linkleri sadece adminler görebilir.]

Osmanağa mah. Yoğurtçu Şükrü sk. no:53 Kadıköy/İstanbul

Genel Başkan; Mehmet SEVİM
Tel; (0216) 349 85 10
Faks; (0216) 414 80 68
E-mail;
[Linkleri sadece adminler görebilir.]
Tüketici Hakları Derneği
Gökdelen Emek İşhanı No:95/804 – Kızılay/Ankara

Tel: 0312 425 15 29

Tüm Tüketicileri Koruma Derneği


[Linkleri sadece adminler görebilir.]

tuketici koruma
Sofular cad. Ragıpbey sok. No:4 d:4 – Aksaray/ist
Genel Sekreter; Deniz DOĞAN
Tel; (0212) 525 68 32
E-mail; [Linkleri sadece adminler görebilir.]

Kocaeli Tüketiciyi Koruma Derneği
İzmit Belediye Laboratuvarları
Kocaeli
Tel: 0262 311 66 17


Tüketiciler Derneği

[Linkleri sadece adminler görebilir.]

Tüder – Tüketiciler Derneği
zuhuratbaba cad. no:32 – Bakırköy/İst
Tel; (0212) 660 47 48
Faks; (0212) 543 72 57
E-mail; [Linkleri sadece adminler görebilir.]


[b]Tüketicileri Koruma derneği


[Linkleri sadece adminler görebilir.]

A. Hamdi Tanpınar cad. Öndül İşh. Kat:3 no:34 – Bursa
Tel : 0244 224 22 57
E-mail;
[Linkleri sadece adminler görebilir.]
Eskişehir Tüketici Derneği
Cumhuriyet Mah. Porsuk Bulvarı Dilem Sokak Çağlayan İşh. Kat:5 No:1 – Eskişehir
Tel : 0222 234 08 09
Fax: 0222 231 31 64


Çevre ve Tüketiciyi Koruma Derneği
Cemalpaşa mah. 283. sok. No:12/2 – Seyhan/Adana
Tel:0322 459 03 55
Adana Tüketici Derneği
İnönü cad. Semih İşh. Kat:3 no:3 – Seyhan/Adana
tel:0322 351 52 67
Kocaeli Marmara Tüketici Haklarını Koruma ve Dayanışma Derneği
Yeni gölcük yolu üzeri
Nezir Çiftliği Mevkii Ayyıldız İş merkezi No:61 Kat:3 – Kocaeli
Tel:0262 349 29 67


Tüketici Bilincini Geliştirme Derneği

[Linkleri sadece adminler görebilir.]

TÜKETİCİ BİLİNCİ Tüketici Bilincini Gelistirme Dernegi Yayin Organı
Tel; (0216) 449 26 26
E-mail; [Linkleri sadece adminler görebilir.]

Müstakil Tüketiciler Birliği

[Linkleri sadece adminler görebilir.]

Tüketiciler Birliği
Genel Başkan; Av. M. Bülent DENİZ
Tel; (0212) 567 97 44
Faks; (0212) 567 36 47
E-mail; [Linkleri sadece adminler görebilir.]

[b]KKTC Tüketiciler Derneği


[Linkleri sadece adminler görebilir.]

Genel Başkan; Hasan Y. IŞIK
Tel; +9 0392 228 95 20
Faks; +9 0392 228 95 19
E-mail; [Linkleri sadece adminler görebilir.]

[b]Tüketiciyi Koruma Ve Dayanışma Birliği Derneği


[Linkleri sadece adminler görebilir.]

Genel Başkan; Osman KATİPOĞLU
Tel; (0312) 419 32 26
Faks; (0312) 417 55 83
E-mail;
[Linkleri sadece adminler görebilir.]

[b]Şikayet.com


[Linkleri sadece adminler görebilir.]

E-mail; [Linkleri sadece adminler görebilir.]

[b]Şikayet Var.com


[Linkleri sadece adminler görebilir.]

Tel; (0312) 230 38 98
E-mail; [Linkleri sadece adminler görebilir.]

[b]Tüketici Şikayetleri.com


[Linkleri sadece adminler görebilir.]

E-mail; [Linkleri sadece adminler görebilir.]

[b]Tüketici Magazin.com


[Linkleri sadece adminler görebilir.]

Tel; (0212) 659 19 20
Faks; (0212) 659 26 03
E-mail; [Linkleri sadece adminler görebilir.]
Bursa Tüketiciler Derneği
Genel Başkan; Necati YENTÜRK
Tel; 0.224.2247413


[b][b][b][b][b][b][b][b]
[/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b]

[Resimleri sadece adminler görebilir.]


Tüketici Hakları Derneği
Genel Başkan; Turhan ÇAKAR
Tel; 0.312.4179334
Faks; 0.312.4251529

Tüketiciler Derneği
Genel Başkan; Engin BAŞARAN
Tel; 0.212.5437257
Faks; 0.212.5437257
RESMİ KURUMLAR


[Linkleri sadece adminler görebilir.]

T.C. Sanayi Ve Ticaret Bakanlığı
Tüketicinin Ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü

[Linkleri sadece adminler görebilir.]

Eskişehir Yolu 7. Km Çitosan Binası / Ankara
Tel; (0312) 286 03 65
Türk Standartları Enstitüsü

[Linkleri sadece adminler görebilir.]

Necatibey Cad. No: 112 Bakanlıklar 06100 / Ankara
Tel; (0312) 417 83 30

T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı
Koruma ve Kontrol Genel Müdürlüğü


[Linkleri sadece adminler görebilir.]

Milli Müdafaa Cad. No: 20 Kızılay 06100 / Ankara
Tel; (0312) 425 77 89
T.C. Sağlık Bakanlığı

[Linkleri sadece adminler görebilir.]

Mithatpaşa Cad. No: 3 Sıhhıye 06410 / Ankara
Tel; (0312) 435 64 40
T.C. Turizm Bakanlığı


[Linkleri sadece adminler görebilir.]

İsmet İnönü Bulvarı No: 5 Bahçelievler / Ankara
Tel; (0312) 212 83 00


Soruna Göre Başvurulacak Adresler
Ayıplı Mal ve Hizmet Şikayetleri
0312 286 03 65 / 2326
[Linkleri sadece adminler görebilir.]Taksitli Kampanyalar ve Kapıdan Satışlar 0312 286 03 65 / 2326
[Linkleri sadece adminler görebilir.]Promosyon Şikayetleri
0312 286 03 65 / 2316
[Linkleri sadece adminler görebilir.]Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin Şikayetler
0312 286 03 65 / 2324
[Linkleri sadece adminler görebilir.]Standart Denetimleri
0312 286 03 65 / 2317
[Linkleri sadece adminler görebilir.]Garanti Belgesi Başvuruları
0312 286 03 65 / 2339
[Linkleri sadece adminler görebilir.]Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi Başvuruları :
0312 286 03 65 / 2342
[Linkleri sadece adminler görebilir.]Faks Numaraları : 0312 287 92 40 – 0312 285 88 40
Yazışma Adresi :
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı
Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü
Eskişehir Yolu 7. Km. Kat.3 ANKARA

Şikayette bulunabileceğiniz il hakem heyetlerinin telefon numaraları aşağıdadır.
[b]Adana 0.322.359 46 58
Afyon 0.272.213 70 55
Ağrı 0.472.215 16 66
Amasya 0.358.218 53 32
Ankara 0.312.310 66 81
Antalya 0.242.243 47 78
Artvin 0.466.212 17 41
Aydın 0.256.225 17 55
Balıkesir 0.266.241 85 93
Bilecik 0.228.212 39 48
Bingöl 0.426.213 10 90
Bitlis 0.434.226 63 99
Bolu 0.374.215 15 34
Burdur 0.248.233 25 85
Bursa 0.224.253 40 64
Çanakkale 0.286.217 12 15
Çankırı 0.376.213 10 55
Çorum 0.364.213 40 07
Denizli 0.258.261 43 43
Diyarbakır 0.412.222 07 89
Edirne 0.284.225 12 18
Elazığ 0.424.218 87 49
Erzincan 0.466.214 10 92
Erzurum 0.442.218 13 08
Eskişehir 0.222.230 17 55
Gaziantep 0.342.230 56 77
Giresun 0.454.216 30 99
Gümüşhane0.456.213 10 66
Hakkari 0.438.211 62 27
Hatay 0.326.216 06 46
İçel 0.324.231 36 17
Isparta 0.246.218 23 29
İstanbul 0.212.514 10 92
İzmir 0.232.425 03 60
Kars 0.474.223 20 03
Iğdır 0.476.227 72 90
Ardahan 0.478.211 45 87
Kilis 0.342.813 41 57
Yalova
0.266.814 30 94Kırklareli 0.288.214 29 47
Kırşehir 0.386.213 11 04
Kocaeli 0.262.321 49 46
Konya 0.332.351 77 19
Kütahya 0.274.223 15 47
Malatya 0.422.321 11 98
Manisa 0.236.231 15 81
K. Maraş 0.344.223 66 90
Mardin 0.482.212 16 53
Muğla 0.252.214 18 90
Muş 0.436.212 11 50
Nevşehir 0.384.213 50 08
Niğde 0.384.232 34 82
Ordu 0.452.223 25 88
Rize 0.464.213 05 70
Sakarya 0.264.277 36 40
Samsun 0.362.431 18 41
Siirt 0.484.223 23 24
Sinop 0.368.261 25 21
Sivas 0.346.221 28 72
Tekirdağ 0.282.261 20 56
Tokat 0.356.214 12 66
Trabzon 0.462.230 19 79
Tunceli 0.423.212 10 87
Şanlıurfa 0.414.313 40 98
Uşak 0.276.227 39 58
Van 0.432.216 20 53
Yozgat 0.354.212 36 35
Zonguldak 0.372.253 22 90
Aksaray 0.382.213 70 22
Bayburt 0.458.211 76 49
Karaman 0.338.212 26 05
Kırıkkale 0.318.224 25 09
Batman 0.488.213 90 89
Şirnak 0.486.216 21 99
Bartın 0.378.227 16 48
Osmaniye 0.322.814 12 50
Karabük 0.372.412 63 99

[b][b][b][b][b][b][b]
[/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b]




Kaynak:Buradaki bilgiler TuketiciHaklari.com sitesinden alıntıdır
[/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b]


En son Limoni tarafından Çarş. Kas. 28, 2012 6:44 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Limoni
Co-Admin
Limoni


Mesaj Sayısı : 6111
Rep Gücü : 14922
Rep Puanı : 44
Kayıt tarihi : 27/05/09

TÜKETİCİ HAKLARI Empty
MesajKonu: Tüketici Şikayetleri Nereye Yapılır?   TÜKETİCİ HAKLARI Icon_minitimeÇarş. Kas. 28, 2012 6:36 am

Tüketici Şikayetleri Nereye Yapılır?


Tüketiciler Şikayetlerini Nerelere İletebilir? Tüketiciler
Şikayetlerini Nereye Yaparlar? 1.Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine,
2.Tüketici Mahkemelerine, 3.Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve
Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğüne, 4.Valilikler bünyesinde bulunan
Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüklerine, ..




TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİNİN ÇALIŞMA USUL ve ESASLARI
Satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu
fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya
sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf
yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde
yarar vardır.
Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile
değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinden indirilmesi)
bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi
belirtmeyi unutmayın.
Her şeye rağmen, sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan;
*Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine,
*Tüketici Mahkemelerine,
başvurmalısınız. Böyle bir durumda hakkınızı aramamanız sadece o mal
veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda
tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin
de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
HAKEM HEYETLERİ VE TÜKETİCİ MAHKEMELERİ NEREDEDİR?
Hakem Heyetleri illerde Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır.
81 İl Müdürlüğü ile 851 ilçede Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri bulunmaktadır.
Tüketici Mahkemeleri ise her il ve ilçenin Adliye binalarında bulunmaktadır.
NEREYE BAŞVURULMALI?
Satın aldığınız ve şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 1 Ocak
2006’dan itibaren 724.99 YTL’nin (Parasal sınır her yıl DİE’nin TEFE’de
meydana gelen yıllık artış oranında artırılır.) altında ise sorunun
çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Bu
durumda, hakem heyetlerinin aldığı karar bağlayıcıdır.
Hakem heyetinin lehinize verdiği karara satıcı veya sağlayıcının uymaması durumunda İcra Müdürlüğüne müracaat edebilirsiniz.
Hakem heyeti kararı, aleyhinize çıktıysa 15 gün içinde Tüketici
Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin
kararı kesindir.
Şikayet konusu olan hizmetin değeri 724.99 YTL’nin üstünde ve 1.892,63
YTL.’nin altında ise Hakem Heyetlerine başvurulabileceği gibi, Tüketici
Mahkemelerine de başvurulabilir.
Ancak bu durumda, Hakem Heyetlerinin kararı delil niteliğinde olup,
bağlayıcı değildir. Lehinize olan heyet kararına karşı tarafın uymaması
halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir.
BAŞVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ?
Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura,
satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) bizzat veya posta yolu ile
başvurabilirsiniz.
Yazılı dilekçenizde,
• Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,
• Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,
• Ne kadar para ödediğinizi,
• Sorunun ne olduğunu,
• Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,
• Ne yapılmasını istediğinizi anlatın.
BAŞVURULARDAN ÜCRET ALINMAZ
Hakem heyetlerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz.
Hakem heyetlerince görevlendirilecek bilirkişi ücretleri Sanayi ve
Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanır.
Tüketici Mahkemeleri nezdinde tüketiciler tarafından açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.
GÖRÜŞÜLME SÜRESİ
Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 3 ay içinde karara bağlanır.
Kararlar, alındığı tarihten itibaren 5 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir.
Hakem Heyeti kararlarının taraf ve sonuçlarını gösterir listeler,
İllerde İl Müdürlükleri, İlçelerde Kaymakamlıklarda duyuru panolarında
aylık olarak ilan edilir.


*****************


Türkiye’de


Ekonomistlere göre; ne yazık ki Türkiye’de tüketici yasalarının yanısıra
tüketicilerin kendi haklarını koruma bilinci gelişmiş ülkelerle
kıyaslandığında oldukca yetersizdir. Türkiye’de yıllardır süren yüksek
enflasyon, tüketicinin satın alma gücü ve tüketim malı değerini sürekli
değiştirdiğinden yoğun olarak tüketici sorunları yaşanmasına neden oldu.


23 Şubat 1995 tarihinde TBMM’de kabul edilen 4077 sayılı “Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun” ile tüketici hakları yasal güvenceye alındı.
Yasa, ekonominin gereklerine ve kamu yararına uygun olarak tüketicinin
sağlık ve güvenliği ile ilgili, ekonomik çıkarlarını koruyucu,
zararlarını tazmin edici, aydınlatıcı ve eğitici önlemler almaya
çevresel tehlikelerden korumaya yönelik girişimleri düzenledi. Yasanın
tüketicilere sağladığı bazı haklar şöyle:

Ayıplı Mal


Tüketicinin satın aldığı mal hatalı çıkarsa; tüketici ayıplı malın15 gün
içinde değiştirilmesi, paranın geri verilmesi, ücretsiz tamir edilmesi
ya da ayıbın neden olduğu değer kaybının malın bedelinden indirilmesini
satıcıdan isteyebilir. Eğer tüketici “gizli ayıbı” geç fark ederse,
satıcıya başvuru süresi, 2 yıla çıkabilir. Ancak, ayıplı olduğu
bilinerek satın alınan mallar için yukarıdaki kurallar geçersizdir.

Taksitli ve Ön Ödemeli Satışlar
Taksitli satışlarda tüketici borçlandığı toplam miktarı önceden ödeme
hakkına sahiptir. Tüketici aynı zamanda bir taksit miktarından az
olmamak koşuluyla bir veya birden fazla taksit ödemesinde bulunabilir.
Her iki durumda da satıcı ödenen miktara göre gerekli faiz indirimini
yapmakla yükümlüdür.

Kapıdan Yapılan Satışlar
Satıcının evinize ya da işyerinize gelerek yaptığı (1998′de bedeli 6
milyon lirayı aşan) satışlar kapıdan satış olarak adlandırılır. Bu tür
satışlarda tüketici bir haftalık tecrübe ve muayene süresi sonunda malı
kabul veya hiçbir gerekçe göstermeden reddetme hakkına sahiptir. Satıcı,
tüketiciye “cayma bildirim belgesi”ni vermek zorundadır. Tüketici, bir
hafta içinde ürünü “cayma” belgesiyle birlikte elden götürerek, iadeli
taahhütlü posta ya da noter aracılığıyla iade ya da ihbar edebilir. Bu
durumda satıcı yasa gereği tüketicinin ödediği bedeli ve belgeleri 10
gün içinde iade etmekle 20 gün içinde de mali geri almakla yükümlüdür.

Tüketici Kredisindeki Haklar
Tüketicilerin banka veya benzeri finans kurumlarına bir mal ve ya
hizmeti satın almak amacıyla tüketici kredisi almak için başvurmaları
ile tüketiciler arasında yazılı bir sözleşmenin yapılması ve bu
sözleşmenin bir kopyasının tüketiciye verilmesi zorunludur. Taraflar
arasında yapılan sözleşmede öngörülen kredi şartları, sözleşme süresi
içersinde tüketici aleyhine değiştirilemez. Tüketici borçlandığı
miktarın bir bölümünü önceden ödeyebilir ve bu durumda banka ya da
finans kuruluşları ödenen miktara göre gerekli faiz ve komisyon indirimi
yapmakla yükümlüdür.

Etiket
Tüketicilere sunulan mal ve hizmetlerin ambalajları üzerine ve kapıya
asılan tarifelerde; “üretim yeri, cinsi, satış fiyatı, net ağırlığı”
gibi bilgiler yazılmak zorundadır. Etiket ve tarifesi olmayan
satıcıların uyarılması, uymayanların belediye ya da ilgili kurumlara
şikayet edilmesi tüketicinin görevidir.

Garanti Belgesi
Sanayi malı üreten ya da ithal eden firmalar, ürünleri için en az bir
yıl garanti vermek zorundadır. Garanti, ürünün tüm parçalarını kapsamak
zorundadır. Satıcılar da, üreticilerin düzenlediği bu garanti belgesini
tüketicilerine vermek zorundadır. Bu süre içinde cihazın onarımı
ücretsiz yapılır. Üretici ya da servis, garanti kapsamındaki cihaz için
herhangi bir ad altında para talep edemez.

• Yetkili servis, tamir için bırakılan cihazı en fazla 30 gün içinde
onarmak zorundadır. 30 gün sınırı aşıldığı taktirde, ürünü yenisiyle
değiştirilmesini talep edilebilir. Ayrıca, cihaz tamirdeyken geçen zaman
da garanti süresine eklenir.

• Garanti kapsamındaki bir cihaz, aynı arızayı iki kez ya da farklı
arızaları dört kez peş peşe tekrarlarsa, üretici firma o ürünü ücretsiz
değiştirmek zorundadır.

• Tüketici haklarını kaybetmek istemiyorsa, sanayi ürünlerinin
onarımını mutlaka yetkili servislere yaptırmalıdır. Yetkili servislere
yaptırılan her işlemin mutlaka belgesini alınmalıdır.
aranti kapsamındaki bir ürün için nakliye, montaj, servis, bakım ve arıza için tüketici hiçbir bedel ödememelidir.


En son Limoni tarafından Çarş. Kas. 28, 2012 6:41 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Limoni
Co-Admin
Limoni


Mesaj Sayısı : 6111
Rep Gücü : 14922
Rep Puanı : 44
Kayıt tarihi : 27/05/09

TÜKETİCİ HAKLARI Empty
MesajKonu: Geri: TÜKETİCİ HAKLARI   TÜKETİCİ HAKLARI Icon_minitimeÇarş. Kas. 28, 2012 6:36 am

Tüketici Haklarınızı biliyor musunuz?
Hepimizin başına gelmiştir bir malı değiştirmek istediğimizde, “bizim değişim süremiz 1 hafta veya 15 gün bu süre dolduğu için bir şey yapamayız maalesef”li
cevaplar. Es kaza Tüketici mevzuatından haberdarsanız ve bu sürenin 30
gün olduğunu belirttirseniz de şirket politikalarının bu yönde olduğunu
belirterek sizi savuşturmaya çalışırlar. Eğer avukatsanız veya bir
şekilde bu bilgiye sahipseniz, tüketici mevzuatının aksine şirket
düzenlemesinin hukuken geçerli olmadığını belirterek hakkınızı uzun
uğraşlar sonucunda alabilirsiniz. Ama ya bilmiyorsanız?
izafet.Com - Tüketici Haklarınızı biliyor musunuz?
Işte o zaman aşağıdaki yazıyı hemen okumaya başlayın.
4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4 üncü maddesi
“Ayıplı Mal”I düzenlemektedir. Eğer, “ambalajında, etiketinde, tanıtma
ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı
tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde
tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya
da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan
beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya
ekonomik eksiklikler içeren mallar” ise satın aldığını mal, bunlar
ayıplı mal olarak kabul edilirler. Bu durumda 4 adet seçimlik hakkınız
vardır. Yani bu 4 haktan dilediğiniz seçebilirsiniz ve mağaza da buna
uymak zorundadır. Nedir bu seçimlik haklar?
1) Malı iade ederek paranızı gere alabilirsiniz,
2) Malın ayıpsız bir başka malla değiştirilmesini talep edebilisiniz,
3) Ayıp oranında bedel indirimi talep edebilirsiniz, veya,
4) Ücretsiz onarım isteyebilirsiniz.
Peki bu hakkı ne kadar süre içerisinde isteyeceksiniz?
Malı teslim aldığınız tarihten itibaren 30 gün içerisinde ayıbı satıcıya
bildirmekle yükümlüsünüz. Satıcı, sizin tercih ettiğiniz bu talebi
yerine getirmekle yükümlüdür.
Fakat, ayıplı olduğunu bilerek satın aldığınız mallar hakkında
yukarıdaki hükümler uygulanmaz. Bunun için de satışa sunulacak ayıplı
mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından kolaylıkla
okunabilecek şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması
zorunludur. Yalnızca ayıplı mal satılan veya bir kat ya da reyon gibi
bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal satışına (outletler örneğin),
tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin
konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye
verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir.
Pekiii, bu haklarınızı bilmenize rağmen eğer bu haktan faydalanmanıza izin verilmezse ne yapabilirsiniz?
1)
Izin vermeyen kişiye bu durumu ortaya koyan yazılı bir tutanak
düzenletirsiniz. Tarihi yazmayı ve kişinin adını soyadını ve imzasını da
almayı unutmamalısınız.
2) Büyük bir
meblağ olması halinde noter çağırtarak durumu yasal hale
getirebilirsiniz. Böylece sizin hakkınızı kullanmak istediğiniz ama bunu
izin verilmediği belgelenmiş olur.
Bundan sonra ne yapmalı?
Tabi sadece bu durumda değil hakkınızı aramak istediğiniz tüm durumlarda
değeri 936,97 Türk Lirasının (Bu meblağ her yıl değişir ve Aralık
ayında ilan edilir) altında bulunan uyuşmazlıklarda tüketici sorunları
hakem heyetlerine başvurabilirsiniz. Bu uyuşmazlıklarda heyetin vereceği
kararlar tarafları bağlar. Taraflar bu kararlara karşı onbeş gün içinde
tüketici mahkemesine itiraz edebilirler. Değeri 936,97 Türk Lirası ve
üstündeki uyuşmazlıklarda tüketici sorunları hakem heyetlerinin
verecekleri kararlar, tüketici mahkemelerinde delil olarak ileri
sürülebilir.
Pekii, nerede bulursunuz bu tüketici hakem heyetlerini?Evinizin bağlı
bulunduğu ilçe kaymakamlığının içinde yer alan tüketici hakem
heyetlerine veya malı aldığınız ilçenin bağlı bulunduğu kaymakamlığa
başvurabilirsiniz.

DİĞER ÖNEMLİ HAP BİLGİLER!


* Etiket, fiyat ve tarife listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı
arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat üzerinden
satış yapılır.
* Üzerinde "numunedir" veya "satılık değildir" ibaresi bulunmayan bir
malın; ticarî bir kuruluşun vitrininde, rafında veya açıkça görülebilir
herhangi bir yerinde teşhir edilmesi halinde satıcı bu malların
satışından kaçınamaz. Yanii, bunlar size satılmak zorunda.
* Hizmet sağlamada da haklı bir sebep olmaksızın kaçınılamaz.
* Aksine bir teamül, ticarî örf veya adet yoksa, satıcı bir mal veya
hizmetin satışını o mal veya hizmetin kendisi tarafından belirlenen
miktar, sayı veya ebat gibi koşullara ya da başka bir mal veya hizmetin
satın alınmasına bağlı kılamaz.
* Malların veya ambalajlarının yahut kaplarının üzerine kolaylıkla
görülebilir, okunabilir şekilde o malla ilgili tüm vergiler dahil fiyat,
üretim yeri ve ayırıcı özelliklerini içeren etiket konulması, etiket
konulması mümkün olmayan hallerde aynı bilgileri kapsayan listelerin
görülebilecek şekilde uygun yerlere asılması zorunludur.
* Hizmetlerin tarife ve fiyatlarını gösteren listeler de yukarıda belirtilen şekilde düzenlenerek asılır.
* Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki
yıldır. (Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları,
Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir)
* Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi
içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça
bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep
etmeksizin tamir ile yükümlüdür.
Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık
arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi
veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün
bulunmadığının anlaşılması hallerinde, yukarıda ayıplı mal olması
durumunda saydığımız 4 adet seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu
talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi
durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı
müteselsilen sorumludur. (DİKKAT! Malı kullanım kılavuzunda yer alan
hususlara aykırı kullanırsanız ve bu sebeple arızalanısa bu hakkınız yok
maalesef)
* Yurt içinde üretilen veya ithal edilen sanayi mallarının tanıtım,
kullanım, bakım ve basit onarımına ilişkin Türkçe kılavuzla ve
gerektiğinde uluslararası sembol ve işaretleri kapsayan etiketle
satılması zorunludur.

Siz siz olun bu Kanun ile korunmaya alınmış ve değiştirilemez nitelikte olan bu haklarınızı sakın ola unutmayın.

Keyifli alışverişler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Limoni
Co-Admin
Limoni


Mesaj Sayısı : 6111
Rep Gücü : 14922
Rep Puanı : 44
Kayıt tarihi : 27/05/09

TÜKETİCİ HAKLARI Empty
MesajKonu: Geri: TÜKETİCİ HAKLARI   TÜKETİCİ HAKLARI Icon_minitimeÇarş. Kas. 28, 2012 6:38 am

[Linkleri sadece adminler görebilir.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Limoni
Co-Admin
Limoni


Mesaj Sayısı : 6111
Rep Gücü : 14922
Rep Puanı : 44
Kayıt tarihi : 27/05/09

TÜKETİCİ HAKLARI Empty
MesajKonu: Geri: TÜKETİCİ HAKLARI   TÜKETİCİ HAKLARI Icon_minitimeÇarş. Kas. 28, 2012 6:38 am

KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?

Alışverişlerinizde:
Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
-Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
-Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
-Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.
-Bir
malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız
tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına
sahipsiniz.
Ayıplı malın değiştirilmesini,
Ödediğiniz bedelin iadesini,
Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.
Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.
Ayıplı
bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu
zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.
Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
Zira
böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız
değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve
başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.

Tüketici kimdir?

Tüketici;
bir mal veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak kullanan veya tüketen
gerçek veya tüzel kişidir. Ticari emellerle mal satın alanlar tüketici
değildir. Şirketler, ticari iş yaptıkları için kural olarak tüketici
değildirler; ancak nihai kullanım amacıyla büroya gıda, kırtasiye
alıyorlarsa tüketici olarak değerlendirilirler.

Tüketicinin korunması neden önemlidir?

Çünkü
insan, ‘beşikten mezara kadar’ tüketicidir. Teknolojik gelişmelerle
birlikte toplu üretim yapılabilmesi sonucunda insan sağlığına zararlı
pek çok mal ya da hizmet piyasaya sunulabilmektedir. Bütün dünya
insanlarının ırk, renk, dil, siyasi görüş ve benzeri unsurlardan
bağımsız olarak taşıdıkları evrensel kimlik, paylaştıkları ortak yazgı,
tüketici olmalarıdır. Bu kadar geniş bir kitlenin korunması elbette
önemli bir husustur.

Ayıplı mal ya da hizmet nedir?

Ambalajında,
etiketinde, tanıtma ve kullanım kılavuzunda yer alan veya satıcı
tarafından vaad edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan, tahsis
veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği
faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran; maddi, hukuki veya ekonomik
eksiklikleri içeren mal veya hizmetlere denir. Daha yalın bir ifadeyle
arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve
hizmetler ayıplı mal ya da hizmetlerdir.

Ayıplı mal ya da hizmet satıldığında tüketici neler yapabilirler?

Aldığı
malı vererek ödediği parayı geri alabilirler. Aldığı ayıplı malı
vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir. Maldaki ayıbın
giderilmesini, yani tamirini isteyebilir. Ayıp oranında, ödediği
ücretten indirim isteyebilir. Tüketici bu haklardan hangisini isterse
onu seçebilir. Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine
getirmek zorundadırlar.

Bu hakları kullanmada süre var mıdır?

Tüketici,
malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol
etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir. Eğer ayıp gizli ise ve
birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları
kullanabilir.

Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir?

Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir.

Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır?

Bu
isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem
Heyetleri”ne gidebilir. Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık
bünyesinde kuruludur. Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya
da fişi ile başvurabilir. Hiçbir masraf alınmaz. Bu heyetin verdiği
karar bağlayıcı değildir. Tüketici verilen karardan memnun olmazsa
mahkemeye başvurabilir.

Taksitli satışlarda tüketicilerin ne gibi hakları var?

Öncelikle
tüketiciye, yapılan sözleşmenin örneği verilmelidir. Malın peşin satış
fiyatı, toplam borç miktarı, ödeme tarihleri gibi bilgilerin verilmesi
gerekir. Tüketici borçlarının tamamını ya da bir kısmını vadesinden önce
ödeyebilir. Önce ödeme halinde, eklenen faiz miktarında indirim
yapılması zorunludur.

Kapıdan satışlarda tüketicilerin hakları nelerdir?

Kapıdan
satış yapılması halinde, satıcının tüketiciye “cayma bildirim belgesi”
vermesi gerekir. Bu belge, tüketicinin 7 gün içinde hiçbir gerekçe
göstermeksizin malı geri verebileceğine ve ödediği parayı geri
alabileceğine ilişkin bir taahhüttür. Tüketici kararını değiştirirse 7
gün içinde malı vererek ödediği parayı geri alabilir.

Garanti belgeli satışlarda tüketici hakları nelerdir?

Garantili
satış halinde, satıcı garanti belgesini doldurarak tüketiciye vermek
zorundadır. Garanti belgesi, malda çıkan herhangi bir arızanın,
servisine ya da satıcısına bildirilmesi durumunda hiçbir ücret ödemeden
arızanın tamirini, bu mümkün değilse malın değiştirilmesini sağlar.
Garanti süresi 1 yıldan az olamaz, ancak daha uzun bir süre olabilir.
Malda ayıp çıkması halinde tüketici, isterse ayıplı mallara ilişkin
haklarını, dilerse garanti belgesinden doğan haklarını kullanabilir.

Tüketici örgütlenmesi nedir?

Tüketicileri
bilgilendirmek, haklarını öğretmek ve değişik düzenlemeler yapılırken
tüketicileri temsil etmek amacıyla birçok tüketici dernekleri
kurulmuştur. Bu dernekler değişik mercilerde tüketicileri temsil
ederler. Tüketiciler herhangi bir derneğe üye olabilir ve onların
desteğinden yararlanabilirler.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Limoni
Co-Admin
Limoni


Mesaj Sayısı : 6111
Rep Gücü : 14922
Rep Puanı : 44
Kayıt tarihi : 27/05/09

TÜKETİCİ HAKLARI Empty
MesajKonu: Geri: TÜKETİCİ HAKLARI   TÜKETİCİ HAKLARI Icon_minitimeÇarş. Kas. 28, 2012 6:41 am

üketici haklar?n? nerelerde ve nas?l arayacak?

Tüketici
sadece mal degil, ayni zamanda himzet de tüketendir. Biz tüketici olarak
kendimizi önce kendimiz koruyal?m. Bu nedenle de kendimizi en iyi mal
ve hizmete layik görmeliyiz. Bize sunulacak bozuk, eksik mal veya
hizmeti "bize biçilen bir deger" olarak görüp, tepkimizi ona göre ortaya
koyal?m. "Biz Türk Vatandasi olarak ben kendimi, en iyi mal ve hizmete
layik görüyorum" tezini düstur edinmeli, tersi durumunda da hakkimizi
her yolda aramaliyiz...

Her seyden önce bilinçlenmek için çaba
gösterelim. Seçme ve tercih hakkimizi en dogru biçimde kullanabilmek
için bilgi birikimimizi artiralim. Gerektigi yerde hakli sorunlarimizin
çözümü için ilgili tüm imkânlari sonuna kadar kullanalim. Hakli
sorunlarimizin çözümü için israrci olalim ve asla pes etmeyelim.
Sikayetlerinizi iletebileceginiz yerler:
- Tüketici Raporu Dergisi Alo Tüketici Servisi Tel: (0212) 347 41 30 Fax: (0212) 356 38 42
- Tüketici Raporu Dergisi Internet Sitesi: [Linkleri sadece adminler görebilir.]
- Tüketici Raporu Dergisi Bilinçli Tüketici Temsilcileri (Il il liste Tüketici Raporu Dergisi'nde)
- Tüketicinin ve Rekabetin Korunmasi Genel ve Il Müdürlükleri Tel: (0312) 286 20 06
- Istanbul Sanayi Odasi
- Istanbul Ticaret Odasi
- Türk Standartlari Enstitüsü (TSE veya TSEK damgali ürünlerle ilgili)
- Esnaf ve Sanatkârlar Odalari Birligi
- Istanbul Büyüksehir Belediyesi
- Il Hakem Heyetleri (300 milyon tl. üzerindeki sikayetler)
- Ilçe Hakem Heyetleri (300 milyon tl.'ye kadar olan sikayetler)
- Kaymakamliklar
- Alo 179 Tükteici Sikayetleri Hatti
- Alo 189 Fis ve fatura sikayetleri
- Alo 178 RTÜK Hatti
- Alo 153 Bl. (Saglik ve hijyen hatti)
- Alo 184 Saglik Hatti
- Tüketicinin ve Rekabetin Korunmasi Genel Müdürlügü:
- Ayipli mal ve hizmet sikayetleri: Tel: (0312) 286 03 65 / 2326 E-mail: [Linkleri sadece adminler görebilir.]
- Taksitli kampanyalar ve kapidan satislar: Tel: (0312) 286 03 65 / 2326 E-mail: [Linkleri sadece adminler görebilir.]
- Promosyon sikayetleri: Tel: (0312) 286 03 65 / 2316 E-mail: [Linkleri sadece adminler görebilir.]
- Ticari reklam ve ilanlara iliskin sikayetler: Tel: (0312) 286 03 65 / 2324 E-mail: [Linkleri sadece adminler görebilir.]
- Standart denetimleri: Tel: (0312) 286 03 65 / 2317 E-mail: [Linkleri sadece adminler görebilir.]
- Garanti belgesi basvurulari: Tel: (0312) 286 03 65 / 2339 E-mail: [Linkleri sadece adminler görebilir.]
- Satis sonrasi hizmetleri yeterlilik belgesi basvurulari: Tel: (0312) 286 03 65 / 2342 E-mail: [Linkleri sadece adminler görebilir.]
- Faks numaralari: (0312) 287 92 40 - (0312) 285 88 40
-
Yazisma adresi: Sanayi ve Ticaret Bakanligi Tüketicinin ve Rekabetin
Korunmasi Genel Müdürlügü Eskisehir Yolu 7. km Kat: 3 Ankara
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
TÜKETİCİ HAKLARI
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KUTLU FORUM :: KÜLTÜR DÜNYASI :: Tüketici Hakları-Firmalar Markalar-
Buraya geçin: