Eğitim sistemimizin Hali Pür MELALİ-HİKAYE
Eğitim Sistemimiz (!)
Bir gün ormandaki hayvanlar bir araya gelerek okul açmaya karar verirler.
Bir tavşan, bir kuş, bir sincap, bir balık ve yılanbalığı yönetim kurulunu oluşturur.
Tavşan, müfredatta koşmanın bulunmasını istemektedir.
Kuş, uçmanın dahil olmasını;
Balık, yüzmenin dahil olmasını
ve Sincap, ağaca tırmanmanın mutlaka zorunlu dersler arasında olması gerektiğini söylemektedir.
Bütün bunları bir araya getirip, bir müfredat programı yaptılar.
Ve bütün hayvanların bu dersleri görmesini istediler.
Tavşan, koşu dersinde A alıyor olmasına rağmen, ağaç tırmanma dersi onun için çok ciddi bir sorundu. Sürekli kafa üstü düşüyordu. Bir süre sonra beyni hasar gördü ve eskisi gibi koşamadığı için koşu dersinden de A yerine C alıyordu. Ve tabii, ağaç tırmanma dersi her zaman olduğu gibi yine zayıftı.
Kuş, uçma dersinde çok başarılıydı; ama sıra toprak kazma dersine geldiği zaman, o kadar başarılı değildi. Sürekli gagasını ve kanatlarını kırıyordu. Bir süre sonra, toprak kazma notu hâlâ F olmasına rağmen, uçma notu C'ye düşmüştü. O da ağaca tırmanma dersinde çok zorlanıyordu.
Sonuçta, sınıf birincisi olan hayvan her şeyi yarım yapabilen, geri zekâlı yılanbalığı oldu. Ancak eğitimciler çok mutluydu çünkü herkes bütün dersleri görüyordu. Ve buna "geniş tabanlı eğitim sistemi" dediler.