ödevini yapmayan , yada sürekli dersi sabote eden öğrencilere ne tür
yaptırımlar uyguluyorsunuz derste veya ders dışında....bu konuda neler
yapılabilir.öğretmen görüşleri
1-veli görüşmesi etkili olabilir
2-kötü söz konuşanlara gözlerinin önünde bir olay yaşattım bir daha asla öyle bir şey yapmadılar lolipopu aldım bir güzel
emdim sonra ayağımın altına aldım çamur toz bulaştırdım ve tahtanın
yanındaki çiviye astım hadi bakalım bu güzel lolipopu kim emmek ister
dedim. Meğer kimse emmek istemiyomuş
o günden sonrada kimse küfür
kötü söz kullanmadı sonrasında da her gün bir öğrenciyi birbirine karşı
en güzel sözleri sarfedenleri seçtim hafta sonu bunları oyladım
arkadaşlarına da gizli oy yaptırdım ve haftanın en güzel konuşan çocuğa
güzel hediyeler aldım
3-derste konuşana bir
eksi veriyorum ve her 3 ekside aileyi arıyorum.3 ekside arıyorrum çünkü
sürekli tehdit işe yaramaz.o yüzden 3 eksi sınırı koydum.küfür içinse
sene sonuna kadar küfür atmama kampayamız oluyor.her hafta derse
başlarken küfür atana eksi atmayana artı veriyoruz.sene sonuna kadar
çocuklar küfür atmamaya özen gösteriyor. küfür atmadıkları için
artılarını biriktiren çocuklara seviyesine göre ödüllendirme
yapıyorum.yapasmayacağınız şeylerle asla çocuğu tehdit etmeyin.mesela ayak altında ezilmiş bir lolipopu yedirmek gibi.neden?
4-ödev yapmayana ödev kontrol görevi verin mesela...ertesi hafta o da ödev yapmak zorunda kalıyor
5-velileri bilgilendirin onlar
çocuklarının öğretmen ödev vermedi dediğini söylüyorlar ben geçen sene
velilere defterlerini kontrol etmelerini istedim her derste imza
atıyorum tarih atıyorum yapmayanlara eksik ödev yazıyorum veli bakınca
görüyor birde defterlerinden dönem sonları sözlü notu vereceğimi
biliyorlar eksik ödevini tamamlamayanlara ders boyu ödevini yaptırıyorum
yapmazsa tenefüse çıkamayacağını söylüyorum 1 2 derken mecbur yapıyor
başta sıkı tutuyorum.
6-
konuşanı güzellikle tahtaya
çağırıyorum, ne yapacağımı merak ediyor, eline ezber kağıtlarım var
küçük ya onlardan veriyorum, ezberlemesini istiyorum dersin sonuna
kadar, ezberlerse artı vereceğimi söylüyorum, ya da tahtaya bir nokta
çiziyorum bu noktayı dersin sonuna kadar incele diyorum, arada
uyarıyorum sağa sola dönerse, bazen tahtada gelmeyenlerin numarası
oluyor, bunların arasında bağıntılar kur, kim kimin kaç katı, aynı
rakmadan kaç tane var vs...fiziksel temas da yok ve sorun çözücü bir
yöntem. isteyen kullanabilir.
bazen de harita oluyor sınıfta, il seçtiriyorum, ilçelerini dersin sonuna kadar ezberle diyorum
7-bu sene sarı kart kırmızı
kart uygulaması yapacağım. 3 hafta doğru davranışları sergilemeyene sarı
kart. iki hafta düzelme şansı düzelmezse de kırmızı kart ve velisine
şikayet dilekçesi. 5 hafta kurallara uyarsa da veliye teşekkür mektubu
bu sene deneyeceğim.
8-
Geçen yıl 4,5,6 ve 7 lerde
aylık puan yarışması uyguladık.Ödev yapanlar,güzel söz ve davranışlar
sergileyenler,dersteki çeşitli etkinliklerde aktif katılanlar,özel
sorular gibi çeşitli durumlarda 10 üzerinden puan alıyorlar. herkes
kendi puanını yüksetlmeye çalışıyor öyleki derse katılmayan ,ödev
yapmayan öğrencilerim bile motive oldular.Ayın sonunda yüksek puan alan
öğrencimizi ödüllendiriyorum.Her derse başlamadan önceki derste en çok
puan alan öğrencimizi dersliğimizdeki protokol sırasına
oturtuyorum.Heyecanlarını , isteklerini çok arttırdı.Çok memnun
kaldılar.Hatalı olumsuz davranılşlarda da puan düşürüyoruz.Bu sene de
devam etmeyi düşünüyorum.Puan uygulaması, analitik
düşünmeyi olumlu yönde etkileyen bi yöntem. Ama kafama şu takıldı,
kalabalık sınıflarda bu puan ya da artı-eksi takibi zor olmuyor mu
hepsine nasıl yetişiyorsunuz :-