KUTLU FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
KUTLU FORUM

Bilgi ve Paylaşım Platformuna Hoş Geldiniz
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Cennet ebedi Cehennem değil mi?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Limoni
Co-Admin
Limoni


Mesaj Sayısı : 6111
Rep Gücü : 14922
Rep Puanı : 44
Kayıt tarihi : 27/05/09

Cennet ebedi Cehennem değil mi?  Empty
MesajKonu: Cennet ebedi Cehennem değil mi?    Cennet ebedi Cehennem değil mi?  Icon_minitimeSalı Eyl. 11, 2012 11:48 pm

Cennet ebedi Cehennem değil mi?



Bugün sabah Kuran okurken Muhammed Esedin bir ayeti şöyle yorumladığını farkettim:
Lokman suresi 7-8-9.ayetler
Yukarıdaki üç ayeti yorumlarken Razi iki noktaya dikkat çeker
1-Cennet vaadindeki çoğul anlatım ile azab bildirimindeki tekil hitap
formu arasındaki bariz farklılık...ALLAHIN rahmetinin gazabını
(öfkesini) aştığını gösterir. (karşılaştırma için bkz 6:12 ayet not 10)
2-Orada temelli (ebedi)kalacaklardır ifadesinin yalnızca cennet için
kullanılması ve ahiretteki azab (veya cehennem) ile ilgili olarak böyle
bir ifadeye yer verilmemesi
cenntteki güzelliklerin sürece bir sonsuzluk boyutu taşımasına rağmen
cehennem olarak tanımlanan yerdeki azabın sınırlı olacağına işaret
etmektedir.
---------
Her ne kadar cennetten ve cemalullahtan mahrum kalmakta ayrıca bir azab
olsada cehennemdeki azabın ebedi olmayacağı sonucu çıkabilirmi bu
yorumdan?
Ya da cehennem azabıyal ilgili ayetlerde ebedilik ifadesi yokmudur gerçekten?

*****************0o0************


98 / BEYYİNE - 6



إِنَّ
الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَالْمُشْرِكِينَ فِي نَارِ
جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا أُوْلَئِكَ هُمْ شَرُّ الْبَرِيَّةِ


İnnellezîne keferû min ehlil kitâbi velmuşrikîne fî nâri cehenneme hâlidîne fîhâ, ulâike hum şerrul beriyeh(beriyyeti).
Gerek kitap verilenlerden, gerekse müşriklerden küfredenler, muhakkak
cehennem ateşindedirler, orada ebedi kalacaklardır. Onlardır bütün
insanların en şerlileri!
***
NİSÂ Suresi 168. âyeti





إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ وَظَلَمُواْ لَمْ يَكُنِ اللّهُ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَلاَ لِيَهْدِيَهُمْ طَرِيقاً



İnnellezîne keferû ve zalemû lem yekunillâhu li yagfira lehum ve lâ li yehdiyehum tarîkâ(tarîkan).
Muhakkak ki
inkâr edenleri ve zulmedenleri (başkalarını da mürşide ulaşmaktan men
edip saptıranları), Allah mağfiret edecek değildir ve yola (Allah'a
ulaştıran Sıratı Mustakîm'e) hidayet edecek değildir.
NİSÂ Suresi 169. âyeti kerimesi meâli


إِلاَّ طَرِيقَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا وَكَانَ ذَلِكَ عَلَى اللّهِ يَسِيرًا




İllâ tarîka cehenneme hâlidîne fîhâ ebedâ(ebeden). Ve kâne zâlike alâllâhi yesîrâ(yesîran).
Ancak cehennem yoluna (hidayet eder, ulaştırır), onlar orada ebediyyen kalacak olanlardır. Ve bu, Allah için kolaydır.


****************************

Kafirler cehennemde ebedi olarak mı kalacaklar? Zuhruf suresinin 74.
ayetin, Muhammed Esed'in çevirisinde şöyle denmiş: "Onlar cehennem azabı
içinde kalacaklardır (hâlidûn) ifadesi yalnızca belirsiz bir süreyi
gösterir, yoksa süreklilik anlamı taşımaz."..



Değerli kardeşimiz; Muhammed Esed, cehennem azabının ebedi olduğuna dair ayetleri de tevil
eder. Zariyat suresi 13. ayetinin tefsirini yaparken şöyle der:

“Bu “ateşle denenme (fitne)”, öteki dünyada “cehennem” olarak tanımlanan azabın ebedi olmayacağını belirtir."


Merhum M. Esed, bu eserini İslamî tefsir kaynaklarına
baş vurarak dikkatli ve uzun bir çalışma neticesinde hazırlamıştır.
Arapçaya ve İslami literatüre vukufu oldukça iyidir. Kur’an'ın
anlaşılması konusunda tutarlı görüşleri vardır. Genel olarak klasik
tefsir kaynaklarını göz önünde bulundurmak, onlara saygı göstermekle
beraber, kendisine mahsus bir üslubu, belirli bir metodu ve prensipleri
de vardır. Açıklamalarını yaparken herhangi bir mezhep sistemine dahil
olmaksızın müstakil olarak tefsir etmiştir. Üslubu, okuyucunun zihnini
biraz yorsa da, muhtevası dolgun olduğundan, kültürlü kesimin çoğuna
cazip gelmektedir. Fakat birçok mucizeyi ve bazı hükümleri rasyonalist bir tutumla tevil etmesini kabul etmek mümkün değildir. Bilakis ciddi bir hata teşkil eden ve bütün Sünni tefsirlere aykırı olan bu tevillerini açıkça reddetmek gerekir.

Cenab-ı Allah’tan, Kur’an'ın anlaşılması hususundaki sa’yini meşkur
kılıp hatalarından dolayı taksiratını affetmesini ve bizleri her türlü
yanlıştan, özellikle Kitabını hatalı yorumlamaktan korumasını niyaz
ederiz.

(Prof. Dr. Suat Yıldırım)

Kafirlerin
ebedi cehennemde kalması nasıl adalet olur? Cehennem azabı neden ebedi
olsun? Allah'ın şefkati anne şefkatinden daha çok olduğu halde, neden
cehennemi yarattı?..

Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet




Değerli kardeşimiz; Muhammed Esed, cehennem azabının ebedi olduğuna dair ayetleri de tevil
eder. Zariyat suresi 13. ayetinin tefsirini yaparken şöyle der:

“Bu “ateşle denenme (fitne)”, öteki dünyada “cehennem” olarak tanımlanan azabın ebedi olmayacağını belirtir."


Merhum M. Esed, bu eserini İslamî tefsir kaynaklarına
baş vurarak dikkatli ve uzun bir çalışma neticesinde hazırlamıştır.
Arapçaya ve İslami literatüre vukufu oldukça iyidir. Kur’an'ın
anlaşılması konusunda tutarlı görüşleri vardır. Genel olarak klasik
tefsir kaynaklarını göz önünde bulundurmak, onlara saygı göstermekle
beraber, kendisine mahsus bir üslubu, belirli bir metodu ve prensipleri
de vardır. Açıklamalarını yaparken herhangi bir mezhep sistemine dahil
olmaksızın müstakil olarak tefsir etmiştir. Üslubu, okuyucunun zihnini
biraz yorsa da, muhtevası dolgun olduğundan, kültürlü kesimin çoğuna
cazip gelmektedir. Fakat birçok mucizeyi ve bazı hükümleri rasyonalist bir tutumla tevil etmesini kabul etmek mümkün değildir. Bilakis ciddi bir hata teşkil eden ve bütün Sünni tefsirlere aykırı olan bu tevillerini açıkça reddetmek gerekir.

Cenab-ı Allah’tan, Kur’an'ın anlaşılması hususundaki sa’yini meşkur
kılıp hatalarından dolayı taksiratını affetmesini ve bizleri her türlü
yanlıştan, özellikle Kitabını hatalı yorumlamaktan korumasını niyaz
ederiz.

(Prof. Dr. Suat Yıldırım)

Kafirlerin
ebedi cehennemde kalması nasıl adalet olur? Cehennem azabı neden ebedi
olsun? Allah'ın şefkati anne şefkatinden daha çok olduğu halde, neden
cehennemi yarattı?..

Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
***********************
Cehennem ebedi değil mi?
Sual: (Nebe suresi 23.
âyetinde, sonsuz olarak değil, asırlar boyunca cehennemde kalınacağı
bildiriliyor. Dolayısıyla, kâfirler de cehennemde ebedi kalmayacaktır)
diyorlar. Bu doğru olabilir mi?
CEVAP
Hayır, doğru değildir. Bahsedilen âyet-i kerimenin meali şöyledir:
(Onlar orada ahkâb [hukublar, devirler] boyunca kalacaklardır.) [Nebe 23]

Ahkâb, hukub kelimesinin çoğuludur. Hukub, birçok seneleri ihtiva eden bir devir demektir. İmam-ı Kurtubi hazretleri tefsirinde buyuruyor ki:
Devirler
boyunca orada kalacaklar demek, devirler devam ettiği sürece cehennemde
kalacaklar demektir. Bu devirlerin ardı arkası kesilmeyecektir. Her bir
devir geçtikçe bir başkası gelecektir. Sonsuza kadar, ardı ardınca
günler gelecek demektir. Eğer beş ya da on ahkâb denilseydi ya da buna
benzer bir ifade kullanılmış olsaydı, o zaman belirli bir zamana delalet
ederdi. Ahkâbın söz konusu ediliş sebebi, hukubun onlar nazarında en
uzun süreyi kapsadığından dolayıdır. Böylelikle onların anlayışlarının
benimsediği ve bildikleri şekilde onlara hitap etmiş olmaktadır. Burada
bu ifade, ebedilik için kullanılmıştır. Yani onlar orada ebediyen,
sonsuz olarak kalacaklardır. Ahkâb ifadesi kalblere daha bir dehşet
verir ve ebediliğe daha açık bir delil teşkil eder. Anlamlar birbirine
yakın olduğu için ahkâb ifadesi kullanılmıştır. (Câmi’ul ahkâm)

Beydâvî, Celâleyn, Medârik tefsirlerinde de,(Sonsuz devirler boyunca içinde kalacaklar) buyuruluyor. Bu husus şu mealdeki âyet-i kerimelerde, daha açıkça bildirilmiştir:
(Kötülükleri [günahları, küfürleri] kendilerini çepeçevre kuşatanlar Cehennemliktir, orada ebedi kalırlar.) [Bekara 81]

(Şüphesiz, kâfirlere Cehennem azabı ebedidir, sonsuzdur.) [Zuhruf 74]

**********************


“İman edip makbul ve güzel işler yapanları müjdele; Onlara içinden ırmaklar akan cennetler vardır…Onlar orada devamlı kalacaklardır” (el-Bakara, 2/25, ayrıca bk Bakara, 2/82)

“İman edip makbul ve güzel işler yapanlara gelince… onlar cennetlik olup orada ebedi kalacaklardır(Araf, 7/42)


“Günah işleyip de günahın kendisini her taraftan kuşatıp kapladığı kimselere gelince onlar cehennemliktir Hem de onlar orada devamlı/ebedî kalacaklardır”(Bakara, 2/81)

“Bizim ayetlerimizi yalan sayan ve kibirlenerek onlardan yüz çevirenlere gelince, onlar cehennemliktir, hem de orada devamlı/ebedî kalacaklardır”(Araf, 7/36)

Birer misal verdiğimiz
ayetlerde geçen ve “devamlı/ebedî” olarak tercüme ettiğimiz “halidun”
kelimesi, “HULD” kökünden gelmektedir


Bu kelimenin lügat anlamı, bakî kalmak, ebedî kalmak demektirCennette haild olmak demek, oradan hiç çıkmadan, ebedî olarak yaşamaktır Huld diyarı, bakî/ebedî memleket anlamına gelir Cennetin bir ismi Daru’l-huld’dürHalkının orada bakî kalacağını ifade etmektedir(bk Lisanu’l-ArabTehzibu’l-luga, Kitabu’l-Ayn, “HLD” maddesi)

Kur’’an Arapça lisanı ile
indirildiğine göre, “huld” kelimesini Arapların anladığı şekilde
ebedilik anlamında kullanması zorunludur Yoksa muhataplarını aldatmak gibi -haşa yüz bin defa haşa- sözünden cayması muhal olan Allah’a isnat etmek gerekir


EBED kelimesi

“Kim Allah’a iman eder, makbul ve güzel işler yaparsa, Allah onun fenalıklarını, günahlarını siler ve içinde ırmaklar akan cennetlere, hem de devamlı/ebedî kalmak üzere yerleştirir” (Teğabun, 64/9)

“Kim Allah’a ve Resulüne isyan ederse, ona cehennem ateşi vardır, hem de ebedî kalmak üzere oraya girecektir”(Cin, 72/23)

Birer örnek olarak arz
ettiğimiz bu ayetlerde de “Huld” sözcüğünün yanında bizzat Türkçe’de
aynı manada kullanılan “Ebed” sözcüğü de kullanılmıştır


Bu ayetler, hem cennet, hem de cehennemin daimî, bakî ve ebedî birer yurt olduklarını göstermektedir
İnsanın aklına gelir,
Acaba Allah, ahiret aleminin ebedî olduğunu vurgulamak için daha ne gibi
sözcükler kullanmalıydı? Arapça’da en açık, en vurgulu bu iki sözcüğü
defalarca kullandığı halde, bu konuda tatmin olabilmek için daha neler
bekleyebiliriz ki?


İlgili Hadisler:

“Ey insanlar! Muhakkak ki, en son dönüş Allah’adırArtık, ya cennete veya cehenneme gidilecektirOrası ölümsüz bir ebediyet ve göçsüz bir ikamettir” Mecmau’z-zevaid’de bu hadisin sahih olduğu bildirilmiştir (bkMacmauz-zevaid, 5/56)

-HzEbu Hureyre’nin bildirdiğine göre, Hz Peygamber şöylşe buyurdu

“Kıyamet günü, insanlara hitaben “Ey cennet halkı! Artık -sizin için- ölümsüz bir ebediyet vardırEy Cehennem halkı! Sizin için de ölümsüz bir ebediyet vardır” (Buharî, Rikak, 51; Müslim, Cennet, 40; Tirmizî, Cennet, 20)

Bu hadislerde
ebediyet kelimesinin yanında ölümsüzlük sözcüğü de kullanılarak konu
tereddüde mahal bırakmayacak şekilde netleştirilmiştir


------------------------------------------------------------

Ehl-i sünnet alimlerinin görüşleri:

Ehl-i sünnet itikadına göre, Cennet ve cehennem yaratılmış olup şu anda mevcutturVe asla yok olmayacaktır (bk Hafız el-Asbahanî et-Teymî, el-Hücce, 1/471; Muhammed bAbdurrahman el-Hamîs, İtikadu ehli’s-Sünne, 1/160-161; Abdulaziz, Abdullah bBaz, Beyanu akideti ehli’s-Sünneti ve’l-Cemaa, 1/25-eş-Şamile)

İslam alimlerinden
müteşekkil bir ilmî heyet tarafından kaleme alınan “Kitabu usûli’l-iman
fi davi’l-Kitabi ve’s-Sünne” adlı kitapta da bu konuda şu görüşlere yer
verilmiştir


Cennet ve cehenneme iman etmek, ancak onlar hakkında şu üç noktaya iman etmekle gerçekleşir:

aCennetin takva sahibi müminlerin varacağı yer, cehennemin de kâfir v e münafıkların gireceği yer olduğuna kesin bir itikatla inanmak( bu konu için bkNisa, 4/56-57)

b Cennet ve cehennemin şu anda mevcut olduğuna inanmakCennet takva sahipleri için hazırlanmıştır”(Al-i İmran, 3/133), “Cehennem kâfirler için hazırlanmıştır”(Bakara, 2/24) ayetleri, onların şu anda mevcut olduklarını göstermektedir

c Cennet ve cehennemin bakî birer yurt ve hiçbir zaman yok olmayacaklarına iman etmek ve onlarda bulunacakların da ebedî olduklarına inanmak(bu konu için misal olarak Nisa, 4/13; Cin, 72/23’e bakılabilir)

Alimler, “Kim Allah’a ve Resulüne isyan ederse, ona cehennem ateşi vardır, hem de ebedî kalmak üzere oraya girecektir”(Cin,
72/23) mealindeki ayette –vurgulanan ebedî olarak kalmayı, göz önünde
bulundurarak- söz konusu edilen isyandan maksat şirk olduğunu
söylemişlerdirÇünkü, şirkin dışındaki günahlar en son affedilir(bk age, s328-330-eş-Şamile)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Cennet ebedi Cehennem değil mi?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Cennet-Cehennem esprileri yapmak doğru mudur?
» Ayet ve hadislerde; "ahirette hesap"Cennet Cehennem vs
» Bir simit ve cennet
» cennet kuşları
» cennet koltuklar

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KUTLU FORUM :: İslami ilimler ve dini kültür :: Kuran-Tefsir-
Buraya geçin: