KUTLU FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
KUTLU FORUM

Bilgi ve Paylaşım Platformuna Hoş Geldiniz
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
@bdulKadir
Adminstratör
@bdulKadir


Mesaj Sayısı : 6732
Rep Gücü : 10015184
Rep Puanı : 97
Kayıt tarihi : 17/03/09
Yaş : 61
Nerden : İzmir

Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara? Empty
MesajKonu: Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara?   Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara? Icon_minitimeCuma Nis. 05, 2024 8:06 pm

https://www.icesturkey.com/finlandiya-egitim-sistemi-ve-basarisinin-sirlari
Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları


Eğitim, Finlandiya refah toplumunun temel taşlarından biridir ve yapılan farklı eğitim araştırmalarının çoğunda Finlandiya'nın eğitim sisteminin Dünyada uygulanan en iyi eğitim sistemi olduğunu ortaya koymaktadır. Finlandiya’nın eğitim alanındaki bu başarısı çeşitli sebeplere bağlıdır.
Öncelikle, farklı okulların öğrenme sonuçlarındaki farklılıklar yok denecek kadar azdır.  Okul öncesi eğitim, aynı zamanda kapsamlı eğitim de denen temel eğitim ve lise eğitimi ücretsizdir, ayrıca yüksek eğitim de çoğunlukla ücretsizdir. Amaç, ailenin gelir düzeyi ne olursa olsun herkesin yüksek kaliteli eğitim alma konusunda eşit fırsatlara sahip olması ve aktif vatandaşlar olarak büyümesidir. Hemen hemen tüm okullar devlet okuludur ve hepsi devletten eşit mali desteğe sahiptir. Bu da Finlandiya'da ayrıcalıklı okul olmadığı anlamına gelir. Tüm çocuklar özel kabul edilir, bu nedenle sınıflar, farklı bilgi düzeylerine sahip farklı öğrencilerle birleştirilir. Bazı hastalıklar nedeniyle özel ihtiyaçları olanlar için bir sınıf oluşturulduğu durumlar da vardır. Bu sistem, her öğrenci için ayrı ayrı oluşturulan bireysel bir eğitim planı yardımıyla çalışır. Böylece her çocuk kendi yetenek ve başarı düzeyine göre kendi notunu alır. Geride kalanlar için destek kurslarına katılma fırsatı da vardır. 

Finlandiya Eğitim Sisteminin Özellikleri

Finlandiya toplumunda eğitime pozitif bir yaklaşım bulunmaktadır. 25 ila 64 yaşları arasındaki dört Finliden yaklaşık üçü en az bir lise sertifikasına (tamamlanmış bir yeterlilik sınavı veya mesleki yeterlilik) sahiptir ve her üç kişiden biri yüksek öğrenim derecesine sahiptir.
Finlandiya’da öğretmenler yüksek eğitimlidir ve mesleklerine güçlü bir şekilde bağlıdırlar. Aynı zamanda Finlandiya'da öğretmenlik mesleği çok saygı görmektedir ve oldukça popüler meslek gruplarından biridir. Bununla birlikte öğretmenlerin bir yüksek lisans derecesine sahip olmaları gerekmektedir.
Finlandiya’da okullar, öğrencilerin öğrenimi ve refahı için bireysel desteğe önem verir. Okul çalışmaları ve öğretim düzenlemeleri, öğrencilerin kendi etkinliklerinin ve diğer öğrencilerle birlikte öğrenme ortamıyla etkileşimlerinin önemini vurgulayan bir öğrenme anlayışına dayalıdır. Kaliteli özel eğitim ilkesi kimsenin geride kalmamasını sağlar.
Okullarda öğrenme sonuçlarının ölçülmesi ve değerlendirilmesi teşvik edici ve destekleyicidir. Finlandiya okul sisteminin ulusal bir sınav mekanizması yoktur, okul sıralama listeleri yoktur ve teftiş sistemleri yoktur.
Finlandiya, çok yüksek kalitede verimli bir kütüphane sistemine sahiptir. Finlandiya'daki kütüphaneler çoğunlukla hizmetlerini ücretsiz olarak sunar. Finlandiya halkı, uluslararası standartlara göre dünyanın en aktif kütüphane kullanıcıları arasındadır. Finlandiya'nın neredeyse yüzde yüz olan güçlü okuryazarlık oranı, Finlandiyalı öğrencilerin farklı okul derslerinde ve eğitimin çeşitli aşamalarında bu kadar iyi performans göstermelerinin bir nedenidir.
Son olarak ise, Finlandiya’da ebeveyn eğitimine oldukça önem verilmektedir. Özellikle ebeveynlerin gelecek nesilleri yetiştirmedeki katkısı göz ardı edilmeden okullar ve veliler iş birliği içerisinde çalışmaktadırlar. İlerleme ve gelişmede ebeveynlerin sahip olduğu yüksek motivasyonu sürekli hale getirmede yerel eğitim otoriteleri ve sivil toplum kurumları ile okullar önemli bir rol oynamaktadır. 
Ders İçerikleri
Finlandiya eğitim sistemine göre her çocuğun her ders için yüksek başarı gösterme gibi bir zorunluğu yoktur. Öğrenciler, kendi ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda eğitim programlarını oluştururlar. Öğretmenler öğrencileri bilmedikleri ve ilgi duymadıkları bir konu hakkında fikir sahibi olmaya zorlamak yerine, öğrencilere kendi yeteneklerini keşfettirerek ilgi duydukları alanda kendilerini geliştirmeye teşvik ederler. 9 yıllık zorunlu eğitim döneminde öğrenciler ana dil, sağlık eğitimi, ahlak eğitimi, sosyal bilimler, matematik, fizik, kimya, biyoloji, coğrafya, tarih, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar, el sanatları, ev ekonomisi ve rehberlik alanlardaki dersleri görürler. Çocukların fiziksel gelişimlerini en üst seviyede tutmak adına okullarda her türlü sportif faaliyetler mevcuttur. Farklı ve özel yetenekleri olan çocuklar spor ya da sanat gibi branşlarda özel olarak eğitilirler.
Eğitim Süresi
Finlandiya eğitim sistemi; tüm yaş grupları için 9 yıllık temel eğitim ve öncesinde 1 yıllık gönüllü okul öncesi eğitim, ardından genel eğitim ve mesleki eğitimden oluşan 2.devre eğitim, üniversiteler ve politeknikler tarafından sağlanan yükseköğretimden oluşmaktadır. Eğitim öğretim yılı 190 gün olup ağustos ayı ortası başlar, haziran ayı başında sona erer. Yaz tatili 60 gündür. Okullar haftanın 5 günü açık olup, haftalık 19 – 30 saat ders işlenir. Ek olarak, fazladan tatillerle ilgili yerel özerklik söz konusudur. 
Aynı zamanda Finlandiya, Avrupa’nın en az ders saatine sahip ülkelerinden birisidir. Sınıf mevcutları 20–30 arası, ders saati 45 dakikadır.
Eğitim Ortamı
Finlandiyalı öğrenciler okulda sadece birkaç saat geçirmektedirler. Sınıflar çok büyük değildir, nadiren yirmiden fazla öğrenci vardır. Eğitimin başlangıcından itibaren öğrencilerin okulun diline ek olarak iki dil (genellikle Fince veya İsveççe) öğrenmeleri beklenir ve birinci ila dokuzuncu sınıflardaki öğrenciler her hafta dört ila on bir ders saatini resim, müzik, yemek pişirme, metal işleri ve tekstil dersleri alarak geçirirler.  Öğretmenler birliği tarafından da talep edilen küçük sınıflar, tüm derslerde olmak üzere özellikle fen alanında öğrenci başarısıyla ilişkili görünmektedir. Okulun içinde atmosfer rahattır ve binalar oldukça temiz tutulmaktadır, hatta öğrenciler okullarda ayakkabılarını çıkarmaktadırlar. 
Sosyal etkinlikler de akademik hayat kadar önemlidir.  Bu amaçla açık hava etkinlikleri, en soğuk havalarda bile gerçekleştirilir ve talep görür. Örneğin, okuldaki müzik dersinin yanı sıra, birçok öğrenci dersten sonra uygun bir ücret karşılığında hobi olarak bir enstrüman çalmayı öğrenmekte ve temel solfej ve müzik teorisi çalıştıkları çok sayıda devlet destekli özel müzik okullarına gitmektedirler. 
Ev Ödevleri
Ev ödevi konusuna gelince ise, Finlandiya'da öğrencilere verilen herhangi bir ödev veya habersiz yapılan değerlendirme testleri yoktur. Öğretmenler, ödevlerde harcanan zamanın hobiler, sanat, spor veya yemek yapmak için kullanılabileceğine inanmaktadırlar. Bu durumun da çocuklar üzerinde stres oluşumunu engelleyici bir etkiye sahip olduğu düşünülmektedir.
Sınavlar ve Notlar
Finlandiya’nın eğitime yaklaşımı, çocukları sınavlara değil, gelecekteki yaşamlarına hazırlamaktır. Bu nedenle dersler esas olarak pratik becerileri geliştirmeye odaklanır ve öğrencileri sınavlara girmeye ve herhangi bir şeyden not almaya tabi tutmayı tercih etmezler. Bu nedenle geçmeleri gereken tek sınav, üniversiteden önce 19 yaşında girilen sınavdır. Öğrencilerin başarıları, gösterdikleri olumlu davranışlar ve yetenekleri doğrultusunda belirlenir. Finlandiya eğitim anlayışında sınavların öğrencilerin öğrenme hevesine negatif etki ettiği ve strese neden olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle Finlandiyalı öğrencilerde sınavları geçmek gibi bir baskı olmadığı için öğrenme süreci esas olarak başarılıdır ve bağımsız bireyler hazırlamayı amaçlamaktadır. 

Finlandiya’da Okul Öncesi ve Erken Eğitim

Finlandiya'da çocukların okul çağına gelmeden önce erken çocukluk eğitimi alma hakları vardır. Erken çocukluk eğitimi gündüz bakımevlerinde düzenlenir. Çocuklar ayrıca, örneğin bir oyun alanında, bir ebeveynle birlikte erken çocukluk eğitimine katılabilir. Amaç, çocukların gelişimini ve refahını desteklemek ve öğrenmede eşitliği teşvik etmek, aynı zamanda oyun ve etkinlik ortamı oluşturarak değişik etkinliklerle çocukların diğer çocuklarla birlikte kişiliklerinin gelişimini sağlamaktır. Erken çocukluk eğitiminde çocuklar sosyal, dilsel ve el becerilerini öğrenirler ve farklı türde bilgiler edinirler. Çocuklar ayrıca daha fazla öğrenmelerine yardımcı olacak beceriler de kazanırlar.
Birçok oyun zamanı ve açık hava etkinliği yapılmaktadır. Çocuğun anadili Fince veya İsveççe değilse, Fince veya İsveççe öğrenmesi için destek alır. Gerekirse çocuk özel eğitim de alabilir.
Finlandiya'da, erken çocukluk eğitimini belediyeler düzenlemektedir. Vergiler tarafından finanse edilir ve bu nedenle aileler için daha uygundur. Finlandiya'da özel erken çocukluk eğitimi de mevcuttur. Eğitimli erken çocukluk eğitimi öğretmenleri, sosyal pedagoglar ve çocuk bakıcıları çocuklarla çalışır.
Finlandiya'da çocuklar, zorunlu eğitim başlamadan önce bir yıl süreyle okul öncesi eğitime devam etmelidir. Okul öncesi eğitim genellikle çocuğun altı yaşına bastığı yıl içinde başlar. Okul öncesi eğitim genellikle Pazartesi'den Cuma'ya kadar günde dört saat okul saatleri içinde düzenlenir. Okul öncesi eğitime ek olarak, çocuk erken çocukluk eğitimine de katılabilir.
Okul öncesi yıl boyunca çocuklar, okulda yararlı olan becerileri öğrenirler. Ancak okuma yazma öğretilmemektedir.

Finlandiya’da Temel Eğitim

Zorunlu eğitimin ilk altı yılındaki eğitim, görsel sanatlar, müzik ve spor gibi özel yetenek gerektiren dersler dışında tümüyle sınıf öğretmenleri tarafından verilmektedir. Son üç yılda ise derslere branş öğretmenleri girmektedir.  Finlandiya eğitim sistemine göre temel eğitimin zorunlu dersler: Ana dil (Fince, İsveççe veya Sami), ikinci ulusal dil, yabancı diller, çevre çalışmaları, sağlık eğitimi, din ya da ahlak bilimi, tarih, sosyal bilimler, matematik, fizik, kimya, biyoloji, coğrafya, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar, el sanatları, ev ekonomisi ve rehberliktir. İlkokulu ve alt ortaöğretimi kapsayan dokuz yıllık kesintisiz zorunlu temel eğitim kapsamlı okul (comprehensive school) olarak adlandırılan okullarda verilir. Temel eğitime başlama yaşı yedidir. Temel eğitim herkese, tamamen ücretsizdir ve tüm okul malzemeleri, sağlık hizmetleri ve okul servisleri de belediye tarafından karşılanır. Herkese ücretsiz yemek verilir. Sınıf mevcutları 20–30 arası, bir ders saati 45 dakikadır. Öğretmenler kendi öğretim metotlarını seçerler ve yine kendi eğitim malzemelerini belirleme konusunda özgürdürler. 
Temel eğitimden sonra öğrenciler, her ikisi de genellikle üç yıl süren ve yüksek öğretime devam etme yeterliliği sağlayan akademik bir alanda (lukio) veya mesleki bir alanda (ammattioppilaitos) orta öğretime devam etmeyi seçmektedirler. Yüksek öğretim, üniversite ve uygulamalı bilimler üniversiteleri (ammattikorkeakoulu, "uygulamalı bilimler üniversitesi" olarak da bilinir) sistemlerine bölünmüştür.

Finlandiya’da Lisans Eğitimi

Lisans eğitiminde öğrenciler iki akademik yoldan birini seçerler: geleneksel üniversiteler (yliopisto, universitet) ve uygulamalı bilimler üniversiteleri (ammattikorkeakoulu, yrkeshögskola veya kısaca AMK/YH).  Uygulamalı bilimler üniversiteleri, lisans ve yüksek lisans düzeyinde profesyonel odaklı yüksek öğrenim sunmaktadır ve çalışma hayatı ve bölgesel kalkınma ile güçlü bağlar bulundurmaktadır.
Hame Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, uygulamalı bilimler üniversiteleri arasında önde gelen üniversitelerden biridir. İngilizce dilinde eğitim veren 9 lisans ve 2 yüksek lisans programı sunmaktadır. Bünyesinde tarım, ormancılık, balıkçılık ve veterinerlik, sanat ve beşeri bilimler, iş, yönetim ve hukuk, mühendislik, imalat ve inşaat, bilgi ve iletişim teknolojileri gibi bölümler bulunmaktadır.
Hame, uluslararası kabul görmüş öğretim kalitesine sahip, rekabetçi, modern bir üniversitedir. 70’ten fazla ülkeden 700'ün üzerinde uluslararası öğrenci, Hame’nin uluslararası ortamını zenginleştirmektedir. Kabuller lise bitirme not ortalamasına, lise bitirme sınavına (abitur) ve üniversiteye giriş sınavlarına dayanmaktadır. Ayrıca, giriş sınavları nadiren uzun çoktan seçmeli sınavlardır ve bunun yerine ezberleme ve hızlı mekanik problem çözmeden daha fazlasını test etmesi beklenen daha az sayıda daha uzun ve daha karmaşık sorulardan oluşur. Bu nedenle, seçim süreci diğer birçok ülkeden çok farklıdır.
Helsinki Üniversitesi ise Finlandiya'nın en eski ve en büyük üniversitesidir. Uluslararası üniversite sıralamalarında genellikle ilk 100 arasında yer alır. Üniversite 1640 yılından bu yana bilimin gücüyle topluma, eğitime ve refaha katkıda bulunmaktadır. Bünyesinde mühendislik, hukuk, sağlık ve tıp, mimarlık ve yapı, tarım ve veteriner çalışmaları, sosyal çalışmalar ve medya, beşerî bilimler, işletme ve yönetim çalışmaları, bilgisayar ve matematik bilimi gibi bölümleri bulundurmaktadır. 
Finlandiya, uluslararası öğrenciler için en popüler Avrupa rotalarından biridir. Finlandiya'daki üniversiteler, AB/AEA ülkelerinden ve İsviçre'den gelen öğrenciler için ücretsizdir.
İngilizce öğretilen derecelere kaydolan AB/AEA üyesi olmayan öğrencilerin öğrenim ücreti ödemeleri gerekse de Fince veya İsveççe öğretilen eğitim programları da tüm uluslararası öğrenciler için ücretsizdir.
Finlandiya hükümeti tarafından belirlenen minimum öğrenim ücreti, lisans ve yüksek lisans programları için yıllık yaklaşık 1.500 Euro’dur, ancak çoğu eğitim programı bu miktarın üzerinde öğrenim ücreti almaktadır.
Devlet Fin üniversitelerine kayıt yaptıran AB/AEA üyesi olmayan öğrenciler için öğrenim ücretleri yıllık 5.000 ila 15.000 EUR arasında değişmektedir, Helsinki Üniversitesi ise en pahalı kurumlardan biridir. Özel üniversiteler genellikle daha yüksek ücret talep eder.
Finlandiya'da okurken yaşam masraflarını da hesaba kattığınızdan emin olmakta fayda vardır. Ortalama giderler 700 – 1.300 EUR/ay arasında değişir ama bu ortalama bir maliyettir ve harcama alışkanlıklarınıza da bağlıdır. Tabii ki, Helsinki'de maliyetler daha yüksek olabilir.

Finlandiya’da Lisansüstü Eğitim

Üniversiteler ve uygulamalı bilimler üniversitelerinden mezun olanlar, üniversitelerde veya uygulamalı bilimler üniversitelerinde yüksek lisans programlarına başvurarak eğitimlerine devam edebilmektedirler. 
Lisans mezunları, kendi alanlarında üç yıllık iş tecrübesini tamamladıktan sonra uygulamalı bilimler üniversitelerinde iş ve araştırma odaklı yüksek lisans programlarına başvurabilirler. Daha düşük düzeydeki üniversite mezunları da ek çalışmalarla yüksek lisansa başvurma hakkına sahiptir. Uygulamalı bilimler üniversitelerinde yüksek lisans programı iki yıl sürer ve normal çalışma ile birlikte yürütülebilir. Tüm yüksek lisans dereceleri, adaylarını doktora düzeyinde çalışmaları için uygun hale getirir.

Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara? Digital02
Aylin Ceyla Çengelli
Akademik Danışmanlık

**************o0o***************


Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara?
https://www.birgun.net/haber/truva-ati-refah-519950
Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara? Finlandiya-egitim-konusunda-dunyada-neden-bir-numara-392011-5  


Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara? Turkiye-de-egitim-gericilesirken-finlandiya-ne-yapiyor-350540-6
Türkiye'de eğitim gericileşirken, Finlandiya ne yapıyor?

Cumhurbaşkanı Erdoğan, 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla “Beştepe Sofrası”nda eğitimcileri ağırladı. Sohbetin gündemi dünyada eğitimde birinci sırada yer alan “Finlandiya eğitim modeli” ve İtalyan Montessori sistemi oldu.

Erdoğan’ın, bir katılımcının Finlandiya modelini örnek göstermesine “Türkiye’de uygulanması imkansız” diyerek itiraz eden bir başka eğitimciye, “Ne olursa olsun Finlandiya eğitimde 1. sırada. Bizim oralara gelmemiz lazım” dediği öğrenildi.

Peki herkesin gıpta ettiği Finlandiya eğitim sistemi neden 1 numara?

Ülkemizde konuşulan en önemli konulardan biri eğitim sistemimizdir. Herkesin kendine göre bir yol ile eleştirdiği eğitim sistemimizde başarımızın dünya genelinde düşük bir seviyede kaldığını görebiliriz. Dünya çapında yapılan öğrenci değerlendirmelerinde ise Finlandiya zirveyi uzun yıllardır bırakmayan bir ülkedir. Peki Finlandiya’nın sırrı nedir? Öğrencilerinin başarısını zirveye çıkartmayı nasıl başarmıştır?

Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara? Finlandiya-egitim-dunyada-neden-bir-numara-e1480683341678Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara?
Öğrenci odaklı eğitim
Finlandiya tarafından sunulan ilk şart öğrencilerin merkeze alınmasıdır. Her konuda öğrencilerin doğal olarak çocukların ve gençlerin ihtiyaçlarını önemsiyorlar. Okul saatleri, yemek planı, okul bahçeleri, ders işleniş biçimleri gibi birçok konuda öğrencilerin ihtiyaçları ön plana alınmaktadır.

Okulların yöneticileri ve ülkenin eğitimden sorumlu bakanı okulların fiziki olarak yapılanması sırasında öğrencilere kulak verildiğini belirtiyor. Aynı zamanda ders saatlerinde ve ödev kavramında da karar verilirken çocukların, gençlerin fiziksel ve psikolojik durumları gözden geçiriliyor.
Peki, öğrenci odaklı bir eğitim ile Finlandiya, nasıl büyük başarıya erişmiş? Hemen göz atalım:
Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara? 793155-800-1455609911-3-e1480682899570Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara?
Ödev ve sınav yok
Evet, yanlış okumadınız. Bizim ülkemizde olmadığında öğretmenlerin zan altında bırakıldığı ödev kavramı Finlandiya için önemli değil ve hiçbir öğrenciye ödev verilmiyor.

Sınavın öğrencileri sadece mukayese ettiğini ve eğitimin temel kavramı olan merakı öldürdüğünü savunan Finlandiya eğitimcileri öğrenciler okula başladıktan sonraki en az 6 yıl boyunca sınav uygulaması yapmıyorlar.
Sadece görerek, yaşayarak, merak ederek öğrenmenin tadını çıkarmalarını istiyorlar. 6 yıl sınavsız ve stressiz bir okul düzeni içinde öğrencilerin sınıf içinde susturulması da yasak.
Evet, öğrenciler soru sormalı, merak etmeli, keşfetmeli. Öğretmenler bu ülkede eğer kendi sınıfındaki çocukları konuşturamıyorsa gözlem altına alınıyor.
Öğrencilerin ilk olarak teste tabi tutuldukları yaş sınırı ise 16. Bu yaş döneminden sonra da meslek tercihlerine giden kapının açıldığını görebiliyoruz.
Sıralama yok, öğrencilerin hepsi eşit
Ülkemizde sıklıkla karşılaştığımız deneme sınavları bu ülkede tabi ki bulunmuyor. Ve öğrenciler de kıyas yapılmadığı için her zaman aynı sınıflarda ve aynı ortamlarda ders alabiliyorlar. Bu şekilde kendilerine güveni artan her bir öğrenci okula daha çok bağlanıyor.

Okul sorumluluğunu taşımayı öğrenerek geleceği için planlar yapmaya başlıyor. Dershane, etüt merkezi, özel ders takviyesi gibi zorlama ve ekstra eğitimler bu ülkede anılmıyor bile. Çünkü öğrencilerin derslere boğulmasını değil, oyunlara dalıp çocukluğunu yaşamasını istiyor yetkililer.
Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara? Scmpost_02mar05_ep_edu2_3049727-e1480682928736Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara?
Ders saati ortalaması 4 saat
Günümüzde okulların en az 7 saat ders yaptığını düşünürsek Finlandiya eğitimindeki 4 saat uygulaması bize çok ters gelecektir. Ancak bu ülkedeki her çocuk ve genç 4 saatlik süre içinde Avrupa çapında verilen her eğitimi kavrayıp öğrenebiliyor.

En önemlisi de çocuklar ekstra dersler ve uzun süreli sınavlar ile sınanmıyor. Sonuç olarak da ülkenin %66’lık bir kısmı üniversite eğitimine devam edip yükselebiliyorlar. İlk başta rakam az gibi görünse de bu yüzdelik Avrupa çapındaki en yüksek değer diyebiliriz.
Günde 75 dakika teneffüs
“4 saatlik okula 75 dakika teneffüs mü olurmuş” demeyin. Finlandiya bu konuda oldukça iyimser ve esnek davranarak çocukların bahçede, yemekhanede ve toplum içinde vakit geçirmesine çok önem vermektedir.

Sonuç olarak arkadaşları ile sosyal bir ortam kurabilen, girişken, sorumluluk sahibi, psikolojik olarak sağlıklı ve bilinçli bir nesil yetişmektedir.
Öğretmenlerin hepsi yüksek lisanslı
Eğitimin temel yapı taşının öğretmenler olduğunu düşünen Finlandiya, her öğretmeninde belli şartlar aramaktadır ve tüm öğretmenlerin yüksek lisansa sahip olduklarını görebilmekteyiz. Aynı zamanda her öğretmen haftada 2 saatlik hizmetiçi eğitim almak ile sorumlular ve bu eğitimlere katılmak zorundalar.

Bu şekilde öğrenemeyen düşük kapasiteli öğrenciler yerine öğretme kalitesi yüksek öğretmenler ortaya çıkmaktadır. Yani başarısız öğrenci kavramını kullanmayan eğitim sistemi, öğretmenlerini de çok kıymetli görmektedir.
Bir diğer detay ise üniversite mezuniyet ortalamalarına bakılarak öğretmen seçilmesidir. En iyi yüzde onu içinde sayılan öğretmenlerin okullarda çalıştırılmasına izin verilmektedir. Hatta 3 aşamalı bir sınavdan geçerek öğretmen olmalarına karar verilmektedir.
Öğretmenlerin maaşları da başarılarına oranla oldukça yüksek. Öğretmenlerin toplum içindeki statüleri bir doktor ya da avukattan farksız değil. Meslek karşılaştırması ve derecelendirmesi bu ülkede yok.
Ağır müfredat ve kalın kitaplar yok
Belki de bir ülkenin eğitim sistemini en karmaşık noktaya getiren unsur müfredattır. Ağır ve karmaşık bir müfredat ile savaştığımız bu ülkemizde öğrencilerin en büyük sıkıntısı dersleri anlamamak ve konuları birbirine karıştırmaktır.

Finlandiya da ise böyle bir sorun yok. Çünkü müfredat genel hatlar ile konuları öğretmekten ibaret. Aynı zamanda öğretmenlerin kendi dersleri için kitap seçmelerine izin veriliyor ve yine de kitaptan çok fazla ders işlenmiyor. Amaç kafayı çok bilgi ile boşuna doldurmak değil, temelde yaşayarak bir konuyu öğretebilmek.
Tekdüze eğitim yok
Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara? VERSTAS_SAUNALAHTI_1685.640-e1480682715824Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara?
Alışık olduğumuz klasik sıralar, tahtalar, küçük okul bahçelerini bu ülkede görmemiz neredeyse imkansız. Her sınıf, öğrencilerin rahatlıkla hareket edebileceği kadar büyük ama eşyalar ile kaplanmıyor.
Oyuncaklar, bilim malzemeleri, puf koltuklar, yuvarlak masa ve sandalyeler. Aslında bu düzen bizim ülkemizde ana okullarında kullanılıyor. Ve farkında mısınız? Öğrenciler ana okulu zamanlarında daha meraklı ve okula gitmeye isteklidir.
Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara? Finlandiya-egitim-dunyada-neden-bir-numara-1Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara?
Öğretmenlerin en büyük isteği “mutluluk”
Öğretmenler hangi branşta eğitim verirse versinler ilk hedeflerinin öğrencilerinin mutluluğunu sağlamak olduğunu ifade ediyorlar. Matematik öğretmenleri bile yaşayarak öğrenmelerinden yana.
Temelde Finlandiya eğitimi hayatı uygulayarak öğrenme üzerine kurulmuş ve mutlu olduktan sonra merak ile gerçek öğrenmenin geleceğine inanıyorlar. Görüldüğü gibi Dünya sıralamasında 1 numara oldukları için de bu inanışlarında haklılar.
Tek düze eğitime hayır diyen, her konuda öğrencilerin sesini duyan, merak ile gerçek öğrenme yöntemlerini kullanan, sınava ve mukayeseye dur diyen gerçek bir eğitim sisteminden bahsediyoruz.
Türkiye olarak hangi konumdayız ve neler yapabiliriz?
Açıkladığımız Finlandiya eğitim sistemi dünya sıralamasında en başarılı öğrenci yetiştiren bir ülkenin düzenidir. Başarı kelimesinin ne demek olduğunu bilen ve uygulayan bir düzenden bahsedebiliriz.
Hemen akıllara gelecek olan nüfus kavramı hakkındaki karşıt görüşlere şu şekilde bir soru sormak isteriz: Ana okulu yıllarında da öğrenciler kalabalık bir sınıfta ders işliyorlar ama temel konu merak etmeleridir. O zaman ilk olarak öğrencilere korku ile değil merak duygusu ile bilgi edindirmeye çalışsak gerçek başarıyı ucundan da olsa yakalayamaz mıyız?
Evet, kalabalık bir ülkeyiz ama istersek yeni düzenlemeler ile eğitimde iyileştirmeler yapabiliriz.
Finlandiya ile Türkiye arasındaki eğitim sistemi için küçük bir karşılaştırma yapalım:
1- Türkiye için oyun gereksiz bir kavramdır. Finlandiya için vazgeçilmez bir merak dürtüsüdür.

2- İlkokul yıllarında bile akıl almaz derecede zor konular ile çocuklarımız boğuşur. Onlarda ise genel çizgiler ile konular öğretilir.

3- Sınavlar daha 1. sınıfta başlarken bizde, Finlandiya için 16 yaşına kadar sınav uygulaması yoktur.

4- Çocuklar not ve şiddet korkusu ile okula gidip eğitim alırken onların ülkesindeki temel dürtü merak ve mutluluktur.

5- Türkiye’de sözleşmeli öğretmen kontenjanı çok yüksekken, Finlandiya’da her öğretmen yüksek lisanslı olmak zorundadır ve herkes orada kendi mesleğini yapar.

6- Teneffüs süreleri şu anda bile kısaltılmaya çalışırken, onlar 75 dakikalık günlük teneffüs limiti belirlemiştir.

7- Okul saatlerimiz en az 7-8 saat iken, onlarda 4 saatlik dersler başarılı bir eğitim için yeterlidir.

8- Bizde öğrencilerin konuşması ve kendini ifade etmesi yasak iken Finlandiya’nın en çok dinlediği kesim öğrencilerdir.

9- Ödevler ve ağır sınavlar yüzünden ailelerde sorunlar yaşanırken burada, Finlandiya’da ödev ve sınav stresi olmadığı için mutlu çocuklar yetişmektedir.

Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara? Turkiye_de_egitim_var_ama_ogretimde_sikinti_var_h503138_1d06b-e1480682852986Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara?
Anlaşılacağı üzere nüfus da bir yere kadar ülkedeki eğitim sistemine bazı müdahaleler yapılması için bahane olarak sunulabilir. Ve biliyoruz ki hiçbir değerli öğretmenimizin bu sisteme etkisi yoktur. Onlar da istenen zoraki kurallara uymak ile yükümlüdür. Hatta birçok öğretmen de bu düzenden memnun değildir.
Ve farkındayız sistemimizdeki geçmiş yılların kalıntılarını temizlemek o kadar da basit değil. Ancak küçük dokunuşlar ile mutlu bir nesil yetiştirmek hiç de zor değil.
Nasıl mı? Ödevleri azaltarak, ekstra ders takviyelerini indirgeyerek, şiddet ve korku ile değil merak ile bilgi öğretmeye çalışarak, öğrencilerin dediklerini duyarak ve onlara değer vererek, oyun oynayıp yaşamalarına izin vererek biz de eğitim kalitemizi arttırabiliriz.
Kaynak: İndigo

_________________
Elif gibi yalnızım,
Ne esrem var, ne ötrem.
Ne beni durduran bir cezmim,
Ne de bana ben katan bir şeddem var.
Ne elimi tutan bir harf,
Ne anlam katan bir harekem...
Kalakaldım sayfalar ortasında.
Bir okuyan bekledim,
Bir hıfzeden belki...
Gölgesini istedim bir dostun med gibi…
Sızım elif sızısı...

Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara? Sdfghj15
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://kutluforum.yetkinforum.com
 
Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» İŞTE 14 MADDEDE YENİ EĞİTİM SİSTEMİ
» Dünyanın en başarılı eğitim sistemi: Montessori
» EĞİTİM-ÖĞRETİM TEKNİK METODLARI
» Başbakanlık ve Milli Eğitim Bakanlığı'na mektup
» ilköğretim(eğitim ve öğretim)

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KUTLU FORUM :: Din Kültürü Dersi-Eğitim Öğretim :: Eğitim & Ögretim-
Buraya geçin: