KUTLU FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
KUTLU FORUM

Bilgi ve Paylaşım Platformuna Hoş Geldiniz
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
huzeyfe
Süper Moderatör
huzeyfe


Mesaj Sayısı : 7721
Rep Gücü : 18110
Rep Puanı : 23
Kayıt tarihi : 27/03/09

Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları Empty
MesajKonu: Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları   Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları Icon_minitimePaz Eyl. 20, 2015 10:26 pm

Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları
Buna yakın bir başlığı taşıyan önceki yazımda, ailelerin çocukları arasında sevgi ve uygulama bakımından ayrımcılık yapmasının ferdi, ailevi ve sosyal sonuçların üzerinde durmuş bir sonraki yazımda da meselenin maddi boyutunun üzerinde duracağımı yazmıştım.
Arapça bir kaideden mülhem olarak yaygınlaşmış bir ifade vardır: "Mülk sahibi mülkünde dilediği gibi tasarruf eder." Yani mal sahibi malını istediği gibi kullanma hakkına sahiptir. Ancak islam kişinin malı üzerinde yaptığı tasarruflara bir kısım kısıtlamalar ve düzenlemeler getirmiştir.
Bir babanın mal konusunda çocuklarını kayırması farklı şekillerde olabilir. Bazen hayattayken çocuklarından birine malının bir kısmını vererek, bazen ölümünden sonrası için çocuklarından birine malının bir kısmını vasiyyet ederek, bazen de daha hayatta iken mirasını çocuklarının arasında paylaştırma şeklinde olabilir. Bu üç şeklin de İslâm'a göre farklı hükümleri vardır. Ben ise bu yazıda daha çok bir babanın hayattayken evlatlarından birini kayırarak ona bir miktar fazla mal vermesinin üzerinde duracağım.

Bu konunun nirengi noktasını teşkil eden bir hadis-i şerif'i Nu'man ibn-i Beşîr radıyallahu anh nakletmektedir. Annesi babasından malının bir kısmını oğlu Nu'man'a vermesini ve Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in bu olaya şahitlik yapmasını ister. Bunun üzerine babası Beşîr Allâh Rasûlü'nün yanına giderek durumu anlatır. Peygamberimiz de diğer çocuklarına da aynı miktarda hibe de bulunup bulunmadığını sorunca "hayır" cevabını verir. Bunun üzerine Resûlullâh sallallahu aleyhi ve sellem "Allâh'tan korkun çocuklarınız hususunda adil davranın." diye onu ve tüm müslümanları ikaz eder. Hazreti Beşîr bu cevap üzerine oğluna verdiği hibeden vaz geçer (Buhârî, Hibe 11; Müslim, Hibat 13; Ebû Dâvûd, İcarat 47; Tirmizî, Ahkam 30; Nesâî, Nahl 1; İbn-i Mâce, Hibat 1).
Bu hadiseye hemen hemen bütün sahih hadis kaynaklarında rastlamak mümkündür. Bazı hadis kaynakları bu olayla ilgili olarak önemli detaylar vermektedirler. Peygamberimiz bir rivayette "çocuklarınızın arasını eşit tutun" (Ebû Dâvûd, İcarat 47) diyerek açıkça çocukların arasında adalet yapılmasını emreder. Başka bir rivayette ise, "bunu iade et" (Müslîm, Hibat 10) demek suretiyle yaptığı yanlıştan dönmesini emreder. Bir rivayette ise "Beni şahit kılma. Ben zulme şahitlik etmem" (Müslîm, Hibat 14) diyerek bunun bir zulüm olduğunu açıkça belirtir. Başka bir rivayette ise, "Bu doğru değil. Ben ancak doğruya şahitlik ederim" (Müslîm, Hibat 17) gibi ifadelerle konuyla ilgili olarak değişik ayrıntılar verilmiştir. Bir rivayette ise, anne ve babaların çocuklarına eşit davranmalarının çocukların ebeveyni üzerindeki haklarından biri olarak gösterilerek "...Çocuklarının senin üzerindeki haklarından biri de onlara eşit davranmandır" (Ahmed ibn-i Hanbel, Müsned, IV 269) buyurmuştur.
Söz konusu Hadis'in değişik vecihlerini naklettikten sonuna ulemanın konu ile ilgili görüşlerine geçebiliriz. Bir babanın hayattayken çocuklarına verdiği bağışı bu hadis çerçevesinde ele almakta fayda vardır. Hayattayken bir kişinin bir başkasına vermiş olduğu şeyler islam fıkhında hibe adı altında incelenir. Her şeyden önce şunu ifade etmekte fayda vardır: tasvib edilmemekle birlikte bir baba çocuklarından birisini veya bazılarını kayırarak fazla bir miktar mal verse bu tasarruf hukukî bakımdan geçerlidir. Dolayısıyla mal hibe edilen kişi bunu teslim almış ise bu mal onun olur. Ve artık bu malda miras hükümleri uygulanmaz. Çünkü mal sahibi hibe etme de dahil olmak üzere malını dilediği gibi kullanma hakkına sahiptir (Mâverdî, el-Hâvî, 7, 544-545; Kâsânî, Bedâi, 6, 127; İbn Kudâme, el-Muğnî, 6, 298-300; Şirbînî, Muğni’l-Muhtâc, 2, 401).
Hüküm bakımından mezheplerin konuya bakışını ele almakta fayda vardır. Hanefî ve Şâfiîlere göre, babanın hayattayken çocuklarına mal verirken eşit davranması müstehab, ayırım yapması ise mekruhtur (Kâsânî, Bedâiu’s-sanâi, VI, 127; İbn Nüceym, el-Bahru’r-râik, VII, 288; Zekeriyyâ el-Ensârî, Esne’l-metâlib, II, 483).

Hanbeli mezhebinin kurucusu Ahmet b. Hanbel, Hanefi mezhebinden Ebû Yusuf'a göre ise, bir babanın hayatta iken evlatlarına hibe'de bulunurken eşit davranması farz, ayırım yapması haramdır (Buhûtî, Keşşâfü’l-Kınâ', 4, 309; İbn Cüzey, el-Kavânînü’l-Fıkhiyye, 546).
Babanın bütün çocuklarına mal vermesi durumunda; kız erkek ayırımı yapmadan hepsine eşit mi vereceği yoksa mirasta olduğu gibi erkek çocuğuna iki, kız çocuğuna bir pay mı vereceği konusu da tartışmalıdır. Bu konuda, ölümden sonra paylaşılsaydı miras hükümlerine göre bölüşüleceği gerekçesiyle mirastaki hisselerine göre verilmesi gerektiği kanaatinde olanlar olmakla birlikte çoğunluğun görüşü hepsine eşit verilmesi yönündedir (Kâsânî, Bedâiu’s-senâi, 6, 127; İbn Kudâme, el-Muğnî, 5, 388). Bu hükmü de çocuklar arasında eşit davranılması durumunda onların birbirlerini sevecekleri ayrımcılık yapıldığı takdirde ise birbirlerinden nefret edecekleri gerekçesine dayandırmaktadırlar (Kâsânî aynı yer; Ravdet'ut Talibin, 5, 379). Günümüzde mal paylaşımı yüzünden insanların birbirlerini öldürdükleri göz önünde bulundurulduğu zaman bunun çok isabetli bir görüş olduğu kendiliğinden ortaya çıkmış olacaktır.

Şâfiî uleması ve Hanefilerden Aliyyu'l Kari ise onları öperken dahi eşit davranılması gerektiğini belirtirler (Becirmi, menhec şerhi üzerine Haşiye, 3, 219; Feyz'ul Kadir, 1, 126; Aliyyu'l Kari, Ayn'ul ilm şerhi, 1, 419). Bu konuda Abdullâh İbn-i Abbâs radıyallahü anhuma'nın rivayet ettiği bir hadis'te "Çocuklarınıza hibede bulunurken eşit davranın. Eğer birine fazla verecek olsaydım kızları tercih ederdim" (İbn-i Hacer, Feth'ul-Bari, 5, 214) denilmektedir. Hazreti Enes radıyallahü anh'tan gelen bir rivayette ise, eşit muamelenin sadece hibe ile sınırlı olmadığı her şeyi kapsadığı anlaşılmaktadır. Bir adam Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem'in yanında otururken oğlu gelir. Adam onu öperek dizine oturtur. Az sonra da kızı gelir. Adam, onu öpmeden önüne oturtunca, Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem: "aralarında eşit davran mıyor musun?" diyerek onu kınar (Heysemi, Mecmaû’z Zevaid, c.8, s 156).
Bütün bu hususları göz önünde bulundurduğumuz zaman meşru bir gerekçe olmadıkça anne ve babalar mali konularda çocukları arasında eşit davranmalı, aralarında ayırım yapmamalıdırlar. Öyleyse meşru gerekçeler nelerdir? Hanefî ve Şâfiî âlimleri meşru gerekçeler için bazı ölçüler getirmişlerdir. Çocuklardan biri veya bazılarının tedavisi imkânsız bir hastalığa yakalanması, engelli olması, büyük bir borç yükü altında bulunması, ailesinin kalabalık olup geçim sıkıntısı çekmesi, ilmi faaliyetlerde bulunup da ihtiyaç içinde olması gibi sebepleri meşru gerekçe saymışlardır. Dolayısıyla bu gerekçeler sebebiyle bir baba çocuklarından birisine diğerlerine göre daha fazla mal verebilir. Bu durumda mekruh veya haram işlemiş olmaz. Fakat mümkün mertebe bu davranışının gerekçesini söyleyerek diğer çocukların rızalarını almasında fayda vardır (Mâverdî, el-Hâvî, 7, 544-545; Kâsânî, Bedâi, 6, 127; İbn Kudâme, el-Muğnî, 6, 298-300; Şirbînî, Muğni’l-Muhtâc, 2, 401).

Babaların çocuklarını evlendirmeleri ve düğün masraflarını karşılamaları bir nevi hibedir. Bu bakımdan bazı çocuklarının düğünü yapmış olan bir baba hayattayken henüz evlendirmediği çocuklarına düğün masraflarına yetecek kadar bir meblağı bağışlayabilir. Ancak böyle bir bağış babanın vefatından sonrasına kalırsa vasiyet hükümleri uygulanarak diğer kardeşlerin rızasının alınması şart olur.
Konunun burasında vasiyet ile ilgili bir hususa değinmekte fayda vardır. Bir baba öldükten sonra mal paylaşımı ile ilgili olarak bir vasiyette bulunursa, varislerin bu vasiyete uyma zorunluluğu yoktur (Tirmizî, Vesâyâ, 5; Ebû Dâvud, Vesâyâ, 6). Mirasçılar isterlerse malları bu vasiyete göre, isterlerse miras hükümlerine göre bölüşürler. Bu durumda bir mirasçının bile itirazının dikkate alınması gerekir.

http://bedirhaber.com/ahmet-karatas-yazilari/cocuklar-arasinda-mal-konusunda-ayrimcilik-yapmanin-hukmu-ve-sonuclari-30225.html

_________________
Mevla Görelim Neyler
Neylerse Güzel Eyler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
huzeyfe
Süper Moderatör
huzeyfe


Mesaj Sayısı : 7721
Rep Gücü : 18110
Rep Puanı : 23
Kayıt tarihi : 27/03/09

Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları Empty
MesajKonu: Geri: Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları   Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları Icon_minitimePaz Eyl. 20, 2015 10:27 pm

1-Çocuklarından biri ateistse yada gayri müslimse,deistse

2- Hibe edeceği çocuğu parayı kumara içkiye verecekse  yada o karakterde ise 3- Anne-baba sevgide kalbine hakim olmayabilir .Ama muamelede eşit davranmaya mecburdur.Yakub as gibi.Daha efendi akıllı itaatkar ve Allahın sevdiği evsafa sahip olanı çok sevebilir.Kalbini hissiyatını kontrol edemeyebilir.Ama miras,öpme vs konularında eşit davranması gerekir....
4-Şu cümlede bir hata olmalı "Hanbeli mezhebinin kurucusu Ahmet b. Hanbel, Hanefi mezhebinden Ebû Yusuf'a göre ise,"



istifade ettik Allah razı olsun

_________________
Mevla Görelim Neyler
Neylerse Güzel Eyler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
huzeyfe
Süper Moderatör
huzeyfe


Mesaj Sayısı : 7721
Rep Gücü : 18110
Rep Puanı : 23
Kayıt tarihi : 27/03/09

Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları Empty
MesajKonu: Çocuklar Arasında Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sosyal Sonuçları (1)   Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları Icon_minitimeSalı Eyl. 22, 2015 11:47 am

Çocuklar Arasında Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sosyal Sonuçları (1)


Cenâb-ı Allâh'ın insanlara ihsan ettiği nimetlerin başında elbette çocuklar gelir. Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem ailelerin çocuklarını yetiştirmeleri hususunda hassasiyetle üzerinde durduğu şeylerin başında anne ve babaların çocuklarına eşit davranmaları gelir. Bu eşit davranmadan kastımız elbette ebeveynlerin çocuklarına karşı olan söz, davranış, şakalaşma, onlara hediye alma ve onlara karşı olan diğer muamelelerinde ki eşitliktir.


Bu ifadeyle sevgideki eşitliği kastetmiyoruz. Sevgi kalpte olan bir şey olması sebebiyle iradi değildir (Aliyyu'l Kari, Ayn'ul ilm şerhi, c. s.419). Bazen anne ve babalar bazı çocuklarını diğerlerinden daha fazla sevebilirler. Bunun önüne geçmek mümkün değildir. Hazreti Yakup aleyhisselam da çocukları içerisinde hazreti Yusuf'u ve Bünyamin'i diğer çocuklarından daha çok sevdiği ayet-i kerimelerden açıkça anlaşılmaktadır. Aynı şekilde Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem'in de çocukları içerisinde hazreti Fatıma'yı diğerlerinden daha fazla sevmekteydi. Torunlarının içerisinden de hazreti Hasan'ı daha çok sevdiği bilinmektedir. Fakat, Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem çocuklarına olan söz ve davranışlarında onları kesinlikle birbirlerinden ayırmamaktaydı. Bu örneklerde olduğu gibi anne babalarda bazı çocuklarını diğerlerine göre daha fazla sevebilirler ancak kesinlikle bunu söz ve davranışlarında çocuklarına hissettirmemeleri gerekir.

Söz ve davranışlarında çocukları arasında ayrıma gitmemesi gerekir derken de kastettiğimiz şudur:

Çocuklarıyla oynaması, şakalaşması, birini öperken diğerini öpmemesi, birine hediye alırken diğerine almaması veya birine hayattayken bir miktar mal bırakırken diğerine bırakmaması gibi hususları kastediyoruz. Çocuklar arasında yapılan bu tür ayrımlar onların ruh düyasında kıskançlık, öfke, kin ve nefret gibi ileride telafisi mümkün olmayan bir kısım duyguların gelişmesine sebep olacaktır. Bu tür duygular sosyal olarak kardeşlerin birbirlerini öldürmesiyle sonuçlanabilecek vahim neticeler doğurabilir. Hazreti Yusuf'un babası onu kardeşlerine göre daha fazla seviyor ve bu sevgisini de söz ve davranışları ile onlara belli ettiyordu. Bu durum abilerinin onu kıskanmalarına ve babalarını bu davranışından dolayı eleştirmelerine sebep olmuştu. Bunun sonucunda aile birlikleri bozulmuş, abileri onu kuyuya atarak öldürmeye ve babalarına onu kurt parçaladı demeye karar verirler. Bu kararlarını da aynen uygularlar.


Cenâb-ı Allâh'ın nakletmeye başlarken en güzel kıssa diye ifade ettiği bu olay anne ve babaların çocukları arasında yaptıkları ayrımcılığın onların üzerindeki etkilerinin sonuçları anlatan en güzel örneklerden biridir. Hele hele işin içerisine maddi şeylerde kayırmalar da girerse böyle bir sonuç kaçınılmaz olur. Zira günümüzde çok basit meseleler sebebiyle bile insanlar birbirlerini öldürmektedirler. Bu hususu göz önünde bulundurduğumuz zaman kardeşler arasında böyle sonuçların kaçınılmaz olacağı muhakkaktır.


Böyle bir ayrımcılığın sonucu bizzat anne babaya dönük olacaktır. Ailesinden ayrımcılık görmüş çocukların anne ve babalarına sevgi beslemeleri ve saygı göstermeleri beklenemez. Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem, ebeveyni tarafından ayrımcılığa tabi tutulmuş çocuklarda ailesine karşı hürmet hislerinin zayıflayacağını şu örnekte çok güzel bir şekilde ifade etmektedir: Oğlu Numan'a malının bir kısmını vermek isteyen sahabelerden Beşir'e "Çocuklarının sana karşı saygı ve lütufta bulunmaları seni memnun etmez mi?" (Ahmed İbn Hanbel, Müsned, IV, 278) dedikten sonra "Onların sana iyi bir şekilde iyilik etmeleri nasıl senin hakkınsa senin de onlara eşit muamele de bulunman da onların hakkıdır." buyurmuştur (Tayalisi, Müsned, 1, 280). Bu Hadîs-i Şerif'te çocuklara yapılacak eşit muamelenin onlardan görülecek hürmet arasında sıkı bir ilişki olduğu güzel bir şekilde vurgulanmaktadır.


Bu örnekler çocuklara gösterilen farklı uygulamalar karşısında onların anne ve babalarına karşı olan saygılarını kırmanın yanında onların birbirlerine karşı olan kardeşlik ve aile bağlarını da tamamen yok ettiği açık ve net bir şekilde anlaşılmaktadır.


Ayrıca, bu tür çocuklar büyüdüklerinde de toplum adına büyük bir tehlike oluşturmaktadır. Anne ve babası tarafından sevilmediğini düşünen böyle çocukların suça meyilli olduğu konunun uzmanı olan kişiler tarafından ifade edilmektedir. Ailesinden yeteri kadar alamadığı sevgiyi sokakta suça meyilli insanlar arasında telafi etmeye çalışacak ve kendisine bu tarz insanlardan oluşan bir çevre edinecektir. Hapishanelerde bulunan mahkumların birçoklarının bu tür kişilerden meydana geldiği kesinlikle göz ardı edilmemelidir.


Ferdi, ailevi ve sosyal bu tür olayların meydana gelmemesi için ailelerin çocuklarını yetiştirirken bu hususa çok ciddi bir şekilde dikkat etmeleri gerekmektedir.


Bu konuyla ilgili olarak ailelerin mal konusunda çocuklarını kayırmaları hususunun üzerinde yazının uzaması sebebiyle bir sonraki yazımda durmayı düşünüyorum.

http://bedirhaber.com/ahmet-karatas-yazilari/cocuklar-arasinda-ayrimcilik-yapmanin-hukmu-ve-sosyal-sonuclari-1-29798.html

_________________
Mevla Görelim Neyler
Neylerse Güzel Eyler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
huzeyfe
Süper Moderatör
huzeyfe


Mesaj Sayısı : 7721
Rep Gücü : 18110
Rep Puanı : 23
Kayıt tarihi : 27/03/09

Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları Empty
MesajKonu: Geri: Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları   Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları Icon_minitimeSalı Eyl. 22, 2015 12:17 pm

yaşayarak yaptığım gözlemlerden biride çocuklar üst üste olduğunda mesela arada 10 ay 14 ay gibi 2. doğan bebğe mecburen altını al sütünü ver gazını çıkar..her yeni gelen onu severken ilk çocuk adeta süzülüyo, ve sevgi gidasında eksiklik hrçınlık geçimsizlik içine kapanmaya vesile oluyor..bu konuda hoca efendinin uyardığı yanlış hatrlamıyorsam 3 4 yıl farktan bahsettiğini ya duydum  ya okudum.böyle bir durum vaki olsa bile anne baba dede nine gelen giden önce ,ilk doğanı sevmeli öpmeli oynamalı sonra yeni beğe sırayla ilgi göstermeli..ilk çocuk doğumdan aylar öncesinde psikolojik olarak hazırlanmalı  kabüllenir hale getirilmelidir yoksa eziklik özgüven ekssikliği kompleksli davranışlar söz konusu olur ve sağlıklı sevgi ilgi beslenmesini alamamış çocuklar yetişir

2-

_________________
Mevla Görelim Neyler
Neylerse Güzel Eyler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
huzeyfe
Süper Moderatör
huzeyfe


Mesaj Sayısı : 7721
Rep Gücü : 18110
Rep Puanı : 23
Kayıt tarihi : 27/03/09

Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları Empty
MesajKonu: Geri: Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları   Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları Icon_minitimeSalı Eyl. 22, 2015 8:30 pm


  • 02 Eyl 2015 - Cuma Namazı Vaktinde İş ve Alışveriş
  • 10 Ağu 2015 - Anlaşmalı Boşanmalar
  • 02 Ağu 2015 - Çek ve Senet Kırdırma
  • 24 Tem 2015 - Kredi kartı ile altın alışverişi
  • 16 Tem 2015 - Peygamberimiz (SAV) Bayramı Kutlaması
  • 13 Tem 2015 - Bayram'da Resûlullâh (SAV) İle Beraber
  • 03 Tem 2015 - Tüm yönleriyle cinsiyet değiştirme
  • 01 Tem 2015 - Resûlullah (sav) ve oruç adabı
  • 29 Haz 2015 - Resûlullah (sav) Ramazan'da eşleriyle beraber
  • 27 Haz 2015 - Resûlullâh (SAV) Ramazan'ın gündüzünde
  • 25 Haz 2015 - Resûlullâh (Sav) Ramazan Gecelerinde
  • 23 Haz 2015 - Resûlullah (sav) iftar yaparken
  • 22 Haz 2015 - Resûlullah sahur yaparken
  • 20 Haz 2015 - Resûlullah'a (sav) oruç meşru kılınırken
  • 18 Haz 2015 - Resûlullah'ın (sav) ramazan ile irtibatı
  • 18 Haz 2015 - Ramazan'da Resûlullah (s.a.v)'la beraber başlarken
  • 08 Haz 2015 - Hahamları ve Rahibleri İlah Edinenler
  • 13 May 2015 - Kürtaj Yapan Doktorların Maddi Manevi Cezası
  • 27 Nis 2015 - Modern Çağın Müslümanlarının Cahiliye Adetleri
  • 20 Nis 2015 - Sakıncalı Bir Evlilik Teklifi
  • 16 Nis 2015 - Rol Gereği Evlilikler
  • 15 Şub 2015 - Şiddet Uygulayanın Evlenmesi Haramdır
  • 09 Şub 2015 - Çarpık (Ensest) İlişkilerin Fıkhî Boyutu
  • 02 Şub 2015 - Muhammed (sav) Kim?
  • 17 Ara 2014 - Toplumu Yoldan Çıkaran Alimler
  • 17 Kas 2014 - Alimin Gücü
  • 25 Eki 2014 - Müslümanlar ve Taklit

_________________
Mevla Görelim Neyler
Neylerse Güzel Eyler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Çocuklar Arasında Mal Konusunda Ayrımcılık Yapmanın Hükmü ve Sonuçları
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Büyü yapmanın dini hükmü
» Toyota ve Carrefour'da 'ayrımcılık' tamgaz...
» Hindistan'ın kadın kadıları: Kadınlara ayrımcılık yapan Kuran değil, yorumlayan erkekler
» şURA sONUÇLARI 5+3 E DÖNÜLÜYORMU ?
» Boşanma Sebebleri Ve İnternet Anketi Sonuçları-Chat-Sanal

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KUTLU FORUM :: İslami ilimler ve dini kültür :: Fıkıh -İlmihal-
Buraya geçin: