DRAMA 1
SINIF: 4
ÜNİTE I. Din ve Ahlak Hakkında Neler Biliyorum?
KONU: Allah’a Şükür
OYUNUN TEMASI: Bilgisayarı bozulan çocuk çok üzgündür. Çünkü babası şehrin en iyi tamircilerine götürmüş ancak bilgisayarı tamir olmamıştır.
SAHNE: Sınıftaki masalardan biri ortaya çekilir. Üzerine bilgisayarı canlandırmak üzere bir çanta veya klasör konulur. Öğretmen sandalyesi yanına konulur.
ETKİNLİKLER: (Çocuk Sinirli ve üzgün bilgisayarın düğmelerini bilinçsizce karıştırıyor) -Hadi ! Hadi! Çalış,ne olur! Çalışsana ne olur! Hadi, hadi ya! (Sinirli ve üzgün sandalyeden kalkan çocuk çaresizlik içerisinde ellerini başının arasına alıp oflayıp,puflar. Sonra birden yerinden kalkar yere yumulur,secdeye kapanır. Yüksek sesle dua etmeye başlar.) – Allah’ım ne olur! Bilgisayarım yap. Senden başka yapacak kimse kalmadı. Ne olur Allah’ım yap! Ne olur yap! Ne olur! (Bilgisayardan değişik sesler gelmeye başlar. Az sonra başını secdeden kaldıran çocuk sevinçten çığlık atar. ) - Allah’ım sana çok şükür! Allah’ım sana çok şükür!
DEĞERLENDİRME: Öğretmen oyunu canlandıran çocuğa: Niçin Allah’a dua etme ihtiyacı hissettin? Biz sadece zor durumda kaldığımızda ve çaresiz olduğumuzda mı dua ederiz? Bilgisayar çalışmaya başlayınca niçin Allah’a şükretme ihtiyacı hissettin? Şükretmesek olmaz mıydı? vb. sorularla konuyu açmaya ve öğrencileri konu üzerinde fikir sahibi yapmaya çalışır. Konuyu toparlayarak özetler ve dersi bitirir.
*************
DRAMA 2
SINIF : 4
ÜNİTE 1. Din ve Ahlak Hakkında Neler Biliyorum?
KONU : Din Güzel Ahlaktır.
OYUNUN TEMASI: Bir eve misafir gelen iki kadın , evin kızının yaşı küçük olmasına rağmen çok güzel davranışlarını ve hamaratlığını görüp, takdir ediyorlar.
SAHNE:Senaryo sahibi istediği arkadaşlarını seçer ve sahneyi istediği gibi düzenler. Dört kız öğrenci sahnede yer alır. Bunlardan ikisi misafir, birisi anne, diğeri kız çocuğu rolündedir. Sahne sınıf imkanlarıyla düzenlenir.
ETKİNLİK: (Kapı çalınır. Kız kapıyı açar. Misafirleri buyur eder. Anne misafirleri odaya alır. Hoş-beşten sonra kız ikramlarda bulunur. Önce kahve, ardından çikolata,kolonya, çay vb. ikramları sunar. Misafirleri tatlı dille, nezaketle ağırlar. Misafir kadın diğerine: - Ay ne ahlaklı bir kız. Çok hanımefendi! der. Misafirler aynı nezaketle uğurlanır.
DEĞERLENDİRME: Öğretmen misafir kadına :Niçin “ahlaklı” kelimesini özellikle seçtin?
Kız hangi yönden ahlaklı kabul edilir? Ahlaklı insanın davranışları nelerdir? V.b. sorularıyla konuyu irdeleyerek öğrencileri yönlendirir.