Derslerde Görsel Malzeme Kullanımı
Görsel destek isteyen derslerde bu malzemeleri kullanmak gerçekten öğrenmeyi ve anlamayı kolaylaştırmakta ve kalıcı hale getirmektedir. Bu bir gerçek. Ancak;Bütün bunlara rağmen görsel malzeme ve filimlerin derslerde yoğun olarak kullanılması konusunda bazı çekincelerim ve endişelerim var;
1. DKAB dersi acaba bu tür malzemelerin kullanılması açısından ne kadar elverişlidir. Görsel malzemelerin öğrencinin hoşuna gittiğini, dersi ilgi çekici hale getirdiğini biliyoruz. Fakat bunlar bizim öğrencide oluşturmak istediğimiz davranış değişikliklerinde ne kadar etkilidir? Bu tür malzemelerin anlama ve bilgiyi işlemeyi kolaylaştırması bir gerçekse, bizim dersimizde bilginin ötesinde asıl gayenin davranış değişikliği olduğunu herhalde yadsıyamayız.
2. Bizim dersimizde öğrencilerin kalbine, gönlüne, bilincine telkin çok önemli bir yer tutması gerekir. Biz de bunu sözün sihrini, hitabetin etkileyici gücünü kullanarak daha çok gerçekleştirebiliriz. Görsel malzeme kullanımı bu işlevimizi yerine getirmeyi engellemektedir. Hele bir de görsel malzemeleri yöntemsiz ve plansız kullanıyor ve öğrencileri ona teslim ediyorsak zararı bile dokunabilir.
3. Bizim milletimizin bir özelliği de söze önem ve değer vermesi, dinlemeyi daha çok sevmesidir. Sözlü kültürün etkili olması bunun sonucudur.
4. Kendi başına söz ve telkinin davranışı dönüştürmeye yetmeyeceği tabii ki açıktır. Ancak burada resullerin ve özellikle Resulullah’ın(S.A.V.) örnekliğinin öğretmen tarafından örnek alınması gerekir. Anlatıp telkin ettiklerimizi samimi olarak davranışlarımızda gören öğrencilerin nasıl etkilendiklerini gözlerinizle görebilirsiniz.
Derslerde Görsel Malzeme Kullanımı
Görsel malzeme kullanımı kesinlikle planlı olmalı.Aksi takdirde faydadan çok zarar verir.Öyle bir plan yapılmalı ki filmin neresinde durdurulup hangi mesajın verileceği önceden düşünülmüş olmalı.Ancak o zaman çok etkili