Bankaların ücretli SMS'ine dikkat
Tüketici, rızası dışında gönderilen mesajlar için vatandaş ücret ödemek zorunda kalıyor.
[Resimleri sadece adminler görebilir.]
Mardin Tüketici
Koruma ve Bilgilendirme Derneği Başkanı Musa Öztürk, AA muhabirine
yaptığı açıklamada, son günlerde tüketicilerden yoğun şikayetler
geldiğini belirtti.
Bankaların kredi
kartları veya diğer borçlarla ilgili tüketicilere gönderdiği
ihtarnamelerle ilgili olarak ücret alındığını belirten Öztürk, şöyle
konuştu:
''Bankalardan tüketicilere SMS gönderilerek 5-6 lira bildirim ücreti
alınmakta. Bu yüksek bir ücret olduğu gibi zaten borcunu ödemekte güçlük
çeken tüketiciyi daha da mağdur etmektedir. Tüketicilere zorunlu olarak
gönderilen mesajları tüketiciye yüklemek haksızlıktır. Her ne kadar
bankalar (bizim mevzuatımızda böyle şey var) dese de sadece banka
mevzuatını düşünmemek lazım. 4077 sayılı Tüketiciyi Koruma Kanunu'nu da
düşünüp değerlendirmek lazım. Tüketici Koruma Kanunu'nda böyle bir ücret
söz konusu değil. Ama bankalar bunu sadece kendi mevzuatlarını
uygulayarak tüketiciyi bağlamalarını doğru bulmuyorum. Bankalar ticaret
yapıyor. Bu kesinlikle yüksek bir ücrettir. Tüketiciyi mağdur eden
ücrettir. Yasal olduğunu söylemek doğru bir şey değildir.''
Bankaların ATM'lerde yapılan işlemlerden de ücret aldığına işaret eden Öztürk, şöyle devam etti:
''Oysa tüketici normal olarak kendi
borcunu ödüyor, veya kendi borcunu sorguluyor, kredi kartı hareketlerini
öğrenmek için ATM'lerde işlem yaptığı zaman bazı bankalar bundan da ek
ücret alıyor. Kartının işlemlerini öğrenmek tüketicinin doğal hakkı.
Tüketicileri şu şekilde uyarıyoruz. Bankalardan kredi kartı ve tüketici
kredisi alacakları zaman bunların şartlarını iyi müzakere etsinler.
Kendilerinin aleyhine olan sözleşme hükümlerini kabul etmesinler. Bir
bankayla anlaşamıyorsa başka bankaya gitsinler. Tek taraflı olarak
hazırlanan bu sözleşmeleri özellikle müzakere etmelerini tavsiye
ediyoruz.''
[Resimleri sadece adminler görebilir.]
AA