KUTLU FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
KUTLU FORUM

Bilgi ve Paylaşım Platformuna Hoş Geldiniz
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Okullar eğitim yuvasımı flört yerimi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
minikalem

minikalem


Mesaj Sayısı : 454
Rep Gücü : 1027
Rep Puanı : 9
Kayıt tarihi : 03/01/10

Okullar eğitim yuvasımı flört yerimi Empty
MesajKonu: Okullar eğitim yuvasımı flört yerimi   Okullar eğitim yuvasımı flört yerimi Icon_minitimePerş. Ağus. 18, 2011 8:04 am

Okullar eğitim yuvasımı flört yerimi Resim197746_1
Karma eğitim çıkmaz sokak




Batılı
aydın ve eğitimcilerin “Yüzyılın en büyük pedagojik yanlışı” olarak
nitelendirdiği karma eğitim, Türkiye'de de büyük bir tabu olarak
karşımızda duruyor ve hiç tartışılmıyor. Bu tehlikeli konuyu masaya
yatıran Akit, "Okullar eğitim yeri mi, flört yeri mi" sorusuna cevap
arıyor:

Akit, gelişmiş batı ülkelerinin çıkmaz sokak olarak
görüp rafa kaldırdığı karma eğitim sistemini masaya yatırıyor. Akit'in
Eğitimci yazarı Ali Erkan Kavaklı ile muhabir Fahrettin Dede'nin
hazırladığı çalışmada, batılı ülkelerin karma eğitimden neden
vazgeçtiği, karma eğitimin zararları, karma eğitimden vazgeçen Almanya
ve Amerika'daki sistem tartışmaları, dünyada giderek yaygınlaşan kız
erkek ayrı eğitim sisteminin faydalarını detaylarıyla bulabileceksiniz.

Karma
eğitim mecburiyetinin Türkiye'de neden son bulması gerektiğini ise
eğitimcilere, siyasetçilere ve uzmanlara sorduk. Milli Eğitim eski
Bakanlarından Hasan Celal Güzel, hem akademisyen hem siyasetçi
geçmişiyle bilinen hocaların hocası Prof. Dr. Nevzat Yalçıntaş, bir
dönem MHP'de siyaset yapan eğitimcilerden Bozkurt Yaşar Öztürk, Eğitim
Bir-Sen Genel Sekreteri Ahmet Özer ve yazar Ahmet Taşgetiren gibi
isimlerle yaptığımız söyleşilerde ise Türkiye'deki karma eğitimin
yapısını, açmazlarını ve çözüm önerilerini de bu yazı dizisinde
okuyacaksınız.

Öğretmeninden okul idaresine, öğrencisinden velisine kadar bütün
eğitim camiasını ilgilendiren eğitim metodu, aslında Türkiye'nin
geleceğini de çok ilgilendiriyor. Bu çıkmaz sokaktaki kısır döngünün
aşılması için öncelikle Milli Eğitim Bakanlığı'na ve hükümete önemli
işler düşüyor.

Akit'in "KARMA EĞİTİM FELAKETİ" başlıklı yazı dizisinin ilk bölümü bugün yayınlandı:

"Yazı
dizimizin ilk bölümüne geçtiğimiz mayıs ayında konferans vermek için
gittiğim Niğde'deki izlenimlerimden yola çıkarak başlamak istiyoruz.
Katıldığım toplantıda bir dizi konuşmadan sonra bir grup eğitimci
meslektaşımızla oturup çay içtik, eğitim problemlerini konuşmaya
başladık. Bir meslek lisesinde çalışan Mustafa Bey, okulların asıl
amacından çıktığını, kimi okulların kız-erkek buluşma yerine dönüştüğünü
söyledi ve kendi okulunda “kız-erkek” arkadaşlığına sınır konmasını
istediği için tehdit edildiğini söyleyiverdi, afalladım.

OKULLAR EĞİTİM YUVASI MI FLÖRT YERİ Mİ?

Mustafa
Bey, “Her öğrencinin ‘manitası' var, teneffüslerde, boş derslerde
kız-erkek bir araya geliyor ve okulu buluşma yeri olarak kullanıyorlar;
din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni olduğum için okulun bütün
sınıflarına giriyorum, her yerde olup biteni görüyorum, okul eğitim ve
öğrenim yeri, buluşmalara sınır konmalı” mealinde bir konuşmayla karma
eğitim sebebiyle yaşadıkları promlemleri anlattı. Kız-erkek
davranışlarına sınır koymaya kalkışınca erkek öğrenciler tarafından
nasıl tehdit edildiğini bir kere daha anlattı. Pazusuna ve dayısına
güvenen bir öğrenci Mustafa öğretmene şöyle demiş: “Özel hayatımıza
karışırsan sana bu okulda öğretmenlik yaptırmayız”.

Evet; Mustafa
Beyler az değil ama seslerini kimseye duyuramıyorlar. Asıl amacı, çocuk
ve gençlerimizin yeteneklerini keşfetmek, geliştirmek, onları hayata
ahlaklı, erdemli, olgun, iş beceren, ilim ve hüner sahibi, vatanını,
milletini, dinini ve insanlığı seven kişiler olarak yetiştirmek olan
eğitim sistemimizin çığırından çıktığını görüyoruz.

BATIDA KARMA EĞİTİM TARTIŞMALARI

Almanya,
Amerika, İngiltere gibi ülkelerde “karma eğitim” masaya yatırıldı,
sorgulandı, yol açtığı aksaklıklar araştırmalarla ortaya kondu.
Saydığımız batılı ülkeler karma eğitimi, “yüzyılın en büyük pedagojik
yanlışı”, “pedagojik ham ölü” olarak nitelendirdi. Fakat; su sistem
Türkiye'de tabu olarak karşımızda duruyor ve hiç mi hiç tartışılmıyor.
Ancak bu sessizlik hali mevcut sistemin yerinde ve başarılı olduğu
anlamına gelmez. Bilakis, gün geçmiyor ki kız-erkek karışık eğitimin
daha fazla zararı keşfedilmesin. Karma eğitim, bilindiği 68 kuşağının
bir projesi idi ve sosyal hayatta kadın-erkek eşitliğini sağlamak
istiyordu.

KARMA EĞİTİM ERKEK HEGEMONYASINI BESLEYEN BİR SİSTEM

90'lı
yıllara gelindiğinde karma eğitimin uygulandığı ülkelerde kadınların
erkekler kadar toplumda yükselemediği, aynı işi yapan kadınların
erkeklere göre daha az para kazandığı, eşitliğin sağlanmadığı ortaya
çıkınca karma eğitim masaya yatırıldı, karma eğitimin projesinin
“pedagojik bir ham ölü” olduğu, kızların erkek hegemonyasında yaşamayı
karma sınıflarda öğrendiği ortaya çıktı. Almanya, İngiltere ve
Amerika'da ayrı eğitim trendi başladı. Bir projenin ömrü 20 yıldır. 20
yıl sonra toplumda kadın erkek eşitliğini sağlanmadı. Yapılan
araştırmalar gösterdi ki karma eğitim, kadın-erkek eşitliği sağlamak
yerine kadınların erkeklerin hegemonyası altında yaşamasını sağlıyor,
baskı altında yaşamayı öğretiyor.

PROF COHEN: ERKEK VE KIZLARIN YARATILIŞI FARKLI

Cambrid
Üniversitesi'nde araştırmalar yapan psikolog Prof. Simon Baron Cohen,
kız ve erkeklerin yaratılışının farklı olduğunu şu çarpıcı cümlelerle
anlatıyor: “Daha ilk günden farklı. Kadın ve erkek dünyaya farklı
beyinlerle geliyor. Erkeklerin beyni, dünyayı sistematik olarak
algılıyor. Buna karşılık kadın beyni duyarlılık ve empati yapacak
şekilde yaratılmıştır. Kadınlar, konuşma sırasında erkeklere göre daha
çok göz kontağı kurarlar. Kızlar, erkek çocuklara göre konuşmaya daha
erken başlar, erkekler konuşamama sıkıntısı çeker. Erkekler mekansal
düşünür. Kadınlar dil konusunda daha yeteneklidir. Bugüne kadar
cinsiyetleri dikkate alma konusunda çok ihmalkar davrandık. Erkekler
sistemi düşünür, kadınlar empati yapar, başkasının yerine kendini
koymayı tercih eder. Kadınlar böyle davranır, çünkü anne karnında farklı
programlanmıştır. Kadın ve erkeğe ait tipik özellikler, çocuk dünyaya
gelmeden önce şekillendiriliyor, sosyal araştırmacılar bunu kabullenmek
zorunda. Yüzlerce çocuğu doğduktan sonra bir dakika gözlemledik. Kız
çocukları insan yüzüne daha uzun süre bakar. Kız çocukları bebeklerle
oynuyor, erkek çocuklar arabayla.” (Der Spiegel, 25.8.2003)

KADIN ERKEK FARKININ TOPLUMSAL YANSIMALARI

¥ Dünyada Nobel fizik ödülü alan 168 kişiden sadece ikisi bayan.
¥ Kadınlar dil öğrenme ve sözel derslerde daha yetenekli.
¥ Beyninin konuşmayla ilgili bölümü kadınlarda yüzde 11 oranında daha fazla nörona sahip.
¥ Kadınların beyni günlük 20 bin kelime ile düşünürken, erkek beyni 7 bin kelime ile yetiniyor.
¥ Erkeklerin beyni kadınlara göre yüzde 9 oranında daha büyük.

¥ YARIN: Kadınlar neden farklı?Eski milletvekili Bozkurt Yaşar Öztürk:

İsrail'de
bile kız-erkek liseleri varMHP eski İstanbul Milletvekili Bozkurt Yaşar
Öztürk, karma eğitimin Türkiye'de Milli Eğitim'in kalbine vurulan
ideolojik bir darbe olduğunu söyleyerek, Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu
konuyu tekrar gündemine alması gerektiğini kaydetti.

“Ben o
dönemde Meclis'te bu düzenlemeye karşı çıkmıştım. Karma eğitimin
olmadığı en önemli örnek de Ortadoğu'da İsrail'dir. İsrail'de karma
eğitim veren okul neredeyse hiç yok. Avrupa'da da karma eğitim vermeyen
okulların sayısı oldukça yüksek” diyen Bozkurt Yaşar Öztürk, “O dönem
Meclis Genel Kurulu'nda bir konuşmamda bunun, ‘Milli Eğitim'in kalbine
vurulan ideoloik bir darbe' olduğunu söylemiştim. Milli Eğitim'in ilmî
geleneğine aykırı bir uygulama bu... Cumhuriyet'in başından itibaren var
olan erkek ve kız liselerini dönüştürdüler. İstatistikî bilgiler
sunmuştum, bu okullarda başarının arttığı, disiplin olaylarının
azaldığına yönelik. Ama maalesef 28 Şubat post-modern darbesinin
uzantıları devam ettiği için dikkate alınmadı. Dışarıdan söylenmişti,
bize sadece konuşmak düştü” dedi.

Karma eğitimin toplumda
kadın-erkek eşitliğini sağlamaya yönelik adımlardan biri olduğu
şeklindeki görüşü de eleştiren Öztürk, “Karma eğitim zorunluluğu
kadın-erkek eşitliğine vurulan en ağır darbe oldu. Kadın-erkek eşitliği
arıyorsak bırakalım, kızların kendi okullarında erkeklerin de kendi
okullarında okuma serbestisi olsun” diyerek konunun tekrar gündeme
alınması gerektiğini söyledi. Öztürk, şunları kaydetti:
“Bu konu
bugün tekrar gündeme alınarak, karma eğitim zorunluluğu gibi bir
yanlıştan dönülmelidir. İlmî bir kurul kurularak, bu konuda emek vermiş
insanların da katılımıyla yapılacak bir toplantıda karma eğitim tekrar
gözden geçirilmelidir. Bunun bilimsel açıdan da çok büyük faydası
olacaktır”.

_________________
Mübtela-yı gama sor kim geceler kaç saat ???

Okullar eğitim yuvasımı flört yerimi 48815151241375775826
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Okullar eğitim yuvasımı flört yerimi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Finlandiya Eğitim Sistemi ve Başarısının Sırları-Finlandiya eğitim konusunda dünyada neden bir numara?
» Okutmayan okullar, öğretmeyen öğretmenler!
» Artık okullar hafta sonu da açık olacak
» Ney Eğitim VCD si
» Başbakanlık ve Milli Eğitim Bakanlığı'na mektup

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KUTLU FORUM :: Din Kültürü Dersi-Eğitim Öğretim :: Eğitim & Ögretim-
Buraya geçin: