KUTLU FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
KUTLU FORUM

Bilgi ve Paylaşım Platformuna Hoş Geldiniz
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Eğitimde Oyun Onlarcası Bir Arada - Eğitimde Oyun

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
@bdulKadir
Adminstratör
@bdulKadir


Mesaj Sayısı : 6736
Rep Gücü : 10015190
Rep Puanı : 97
Kayıt tarihi : 17/03/09
Yaş : 61
Nerden : İzmir

Eğitimde Oyun Onlarcası  Bir Arada - Eğitimde Oyun Empty
MesajKonu: Eğitimde Oyun Onlarcası Bir Arada - Eğitimde Oyun   Eğitimde Oyun Onlarcası  Bir Arada - Eğitimde Oyun Icon_minitimeC.tesi Tem. 17, 2010 3:37 pm


19 Oyun Bir Arada - Eğitimde Oyun



Oyunun Adı: Şef Der ki
Araç – Gereç: -
Uygulama:
1. Çocuklar dirseklerini masaya dayar, ellerini yukarı kaldırıp bekler. Öğretmen (şef) oyuna başlar:
2. Şef derki; parmaklar aşağı. (Parmaklar masaya bakar.)
3. Şef der ki; parmaklar yukarı. (Parmaklar yukarı kaldırılır.)
4. Şef der ki; parmaklar sallansın. (Parmaklar yukarıdaysa yukarıda, aşağıdaysa aşağıda sallanır.)
5. Şef der ki; dedikten sonra oyunu yöneten sesini çıkarmaz, hiçbir hareket yapmazsa çocuklar da eski durumda kalırlar.
6. Öğretmen; çocukları yanıltmak için söylediğinden başka bir hareket yapabilir. Bu sırada öğrenciler, öğretmenin dediğini yapmalı fakat yaptığını yapmamalıdır.



Oyunun Adı: Tünel Topu
Araç – Gereç: Top
Uygulama:
1. Öğrenciler birbiri arkasında sıralanır, bacaklarını açar beklerler.
2. En önde duran öğrencinin eline top verilir.
3. Öğretmenin işareti ile elinde topu tutan öğrenci; eğilerek topu, arkada bekleyen öğrenci arkadaşına verir.
4. O da arkasındakine verir.
5. Top en arkadaki öğrenciye geldiğinde topla koşarak en öne gelir.
6. Oyun, her öğrencinin sıranın önüne gelip topu bir kez atmasına ile son bulur.



Oyunun Adı: Ayaklarını Islatma
Araç – Gereç: İp
Uygulama:
1. Oyun alanına birbirine paralel olmayan ve gittikçe daralan iki çizgi çizilir. (Çizgi yerine çamaşır ipi olsa oyun daha çekici olur.)
2. Çizginin dar uçlarının açıklığı 30-40 cm, geniş uçlarının açıklığı 60-70 cm olmalıdır.
3. Bu iki çizgi arası bir dere olarak adlandırılır.
4. Öğrenciler bir taraftan hız alarak bu dereden atlamaya çalışırlar.
5. Atlarken dereye düşen ayaklarını ıslatmış olur.
6. Birkaç atlama sırasında ayaklarını ıslatmayan öğrenci başarılı olmuş olur.
7. Öğrenciler derenin geniş yada dar yerinden atlamakla serbesttirler.



Oyunun Adı: Arı – Avcı – Serçe Oyunu
Araç – Gereç: -
Uygulama:
1. Öğrenciler tutuşarak bir halka yaparlar.
2. Bu halkanın dışında üç oyuncu eşit aralıklarla yerini alır.
3. Bunlar sıra ile arı, avcı, serçe olurlar.
4. Öğretemenin işaretiyle oyun başlayınca arı, avcıyı sokmak için; avcı, serçeyi vurmak için; serçe de, arıyı yemek için halkanın dışında kovalamaya başlar.
5. Yakalanan öğrenci, oyunu bitirmiş sayılır. Oyuna yeniden başlanır.


Oyunun Adı: Kırkayak
Araç – Gereç: -
Uygulama:
1. Öğrenciler birbiri arkasına dizilir, kollarıyla öndeki arkadaşının bellerinden sıkıca tutarlar.
2. En önde olan kırkayağın başı, en sondaki de kuyruğu olur.
3. Öğretmen işaret verdiği zaman; kırkayağın başı, kuyruğu yakalamaya çalışır.
4. Kuyruk olan sondaki öğrenci de arkadaşlarından kopmadan sağa sola kaçar.
5. Kırkayağın başındaki öğrenci, Kuyruğa dokunabilirse oyunu kazanır.
6. Dizi koparsa kırkayak ölür ve oyuna yeniden başlanır.



Oyunun Adı: Canlı Top
Araç – Gereç: -
Uygulama:
1. Çocuklar arasından bir ‘top’ seçilir.
2. Top seçilen öğrenci çömelir, ellerini dizinin üzerine koyar.
3. Diğer bir öğrenci de onun yanına gelir ve bir elini başının üstüne koyar.
4. ‘Topum sıçra’ dediği zaman, öğrenci ayak uçlarından hız alarak ufak ufak sıçramalar yapar.
5. Topla oynamak isteyen ise; elini yukarı aşağı indirir kaldırır, topla oynama taklidi yapar.
6. Belli bir süreden sonra yer değiştirilir, yeniden oynamaya başlanır.


Oyunun Adı: Sahile - Havuza
Araç – Gereç: Tebeşir
Uygulama:
1. Oyun alanına büyük bir daire çizilir.
2. Öğrenciler geniş aralıklarla bu dairenin dışında sıralanır. Yüzleri daireye dönüktür.
3. Öğretmen önce; ‘Çocuklar ortada bir havuz var. Ben ‘havuza’ dersem, herkes havuzun içine ayak üstü atlayacak; daha sonra ‘sahile’ dediğim zaman, çizgiye basmadan sahile sıçrayacaksınız yani çizgi dışına çıkacaksınız. Geç kalan, atlarken havuza düşen oyunda başarısız sayılacak .’ der.
4. Bir kaç deneme yapıldıktan sonra oyunun biraz daha zor bölümüne geçilir.
5. Öğretmen yanıltmak için, ‘Sahildeyken sahile, havuzdayken havuza’ der, öğrencileri şaşırtır.
6. Şaşıran olursa oyundan çıkarılır.


Oyunun Adı: Ayak Yere Basmaz
Araç – Gereç: -
Uygulama:
1. Öğrenciler arasında bir ebe seçilir.
2. Diğer öğrenciler, belirlenmiş bir alan içine dağılırlar.
3. Ebe ayağı yere basanları kovalamaya başlar.
4. Diğer öğrenciler de; kendini kurtarmak ve yakalanmamak için ayaklarını yerden kesmeye çalışırlar. (Bir yere oturup ayakları yukarı kaldırabilir yada isterse bir taşın üzerine çıkabilir.)


Oyunun Adı: Mektup Var
Araç – Gereç: -
Uygulama:
1. Bütün öğrenciler bir doğru üzerinde dizilir ve hepsine birer ‘şehir’ adı verilir. Ayaklarının etrafına da birer daire çizilir.
2. Öğrencilerin dizildiği çizginin orta hattında ve 15 – 20 m uzaklıkta da bir kale yapılır.
3. Öğrencilerin 5-6 m önünde ebe durur.
4. Bütün öğrencilere ‘Size bir mektup vaaaar!’ diye bağırır.
5. Öğrenciler de hep bir ağızdan ‘Neredeeen!’ diye bağırırlar.
6. Ebe ; ‘Trabzon’dan’ diye bağırırsa evvelce Trabzon adını alan öğrenci yerinden fırlar ve ebeyi tutmaya çalışır.
7. Ebe de tutulmamak için kaleye kaçar. Kaleye gelmeden yakalanırsa ebeliği devam eder. Yakalanmazsa adı söylenen ebe olur.


Oyunun Adı: Söylenti
Araç – Gereç: -
Uygulama:
1. Öğrenciler daire şeklinde otururlar.
2. Baştaki öğrenci bir kelimeyi yada cümleyi yanındakine fısıldar.
3. Bu öğrenci de diğerine fısıldar.
4. Son öğrenci kendisine söyleneni sesli olarak söyler.


Oyunun Adı: Boynuzlar Havaya
Araç – Gereç: -
Uygulama:
1. Öğretmen, boynuzlu bir hayvanın boynuzunu (keçinin boynuzu) dediği zaman öğrenciler ellerini yukarı kaldırır.
2. Boynuzu olmayan bir hayvanın boynuzu denirse (tavşanın boynuzu) ellerini kaldırmayacaklar.
3. Yanıltmak için boynuzu olmayan bir hayvan söylenirken el kaldırılabilir.



Oyunun Adı: Uçtu Uçtu
Araç – Gereç: -
Uygulama:
1. Öğretmen, ‘Uçtu uçtu’ dedikten sonra uçan bir hayvanın adını söylerse öğrenciler kollarını kanat çırpar gibi yanlarda açıp kapayacaklar.
2. Söylenilen hayvan uçmuyorsa herkes olduğu gibi kalacak, hiç hareket etmeyecek.



Oyunun Adı: Kedi İle Fare
Araç – Gereç: -
Uygulama:
1. Öğrenciler el ele tutuşup bir halka olur, yüzleri halkanın ortasına dönüktür.
2. Bir öğrenci seçilir, bu ‘kedi’dir. Halkanın dışında yer alır.
3. Başka bir öğrenci de fare olur. Halkanın içinde yer alır.
4. Kedi, ‘Ben kediyim.’ diye seslenir.
5. Fare de ‘Ben fareyim.’ diye cevap verir.
6. Kedi, ‘Seni yakalayacağım.’ deyince fare de ‘Yakalayamazsın.’ cevabını verir.
7. Kedi halkanın içindeki fareyi yakalamak isterken halkadaki öğrenciler –bozulmadan- buna engel olmak isterler.
8. Diğer yönden farenin kaçışı için ona yol verirler.
9. Fare yakalanınca oyuna yeniden başlanır.



Oyunun Adı: Şefin Yaptığını Yap
Araç – Gereç: -
Uygulama:
1. Öğrenciler birbiri arkasında sıralanır. En önde bulunan grubun şefidir.
2. Şef hangi hareketi yaparsa arkasında bulunanlar da aynı hareketi yapar.
3. Hareketleri yapamayan, beceremeyen öğrenciler sıranın en arkasına geçer.
4. Öğretmenin işaretiyle şef değişir, arkasındaki şef olur.

Oyunun Adı: Bülbül Kafeste
Araç – Gereç: -
Uygulama:
1. Öğrenciler el ele tutuşarak halka oluştururlar.
2. Ortasında 3-4 çocuk bülbül olur ve ‘cik cil’ diye dolaşmaya başlarlar.
3. Halkadaki öğrenciler hep beraber: ‘Bülbül kafeste, bülbül kafeste’ diye şarkı söylerler.
4. Bülbüllerin dışarı kaçmalarına engel olmak isterler.
5. Kafesten kaçamayan bülbül kalmışsa; halkadaki öğrenciler: ‘Öt bülbülüm öt’ derler.
6. Bülbüller de ‘Cik cik’ diye öterler.
7. Halkadaki öğrenciler de ‘Güzel öttünüz, gelin aramıza karışın derler.’ ve oyuna yeniden başlarlar.



Oyunun Adı: Öt Kuşum Öt
Araç – Gereç: -
Uygulama:
1. Öğrenciler arsından bir ebe seçilir, gözü bağlanır.
2. Öğrencilerden birisi, ebenin karşısına geçer.
3. Öğretmen, ebeye: ‘Bir arkadaşın karşında duruyor, ellerinle dokunarak onu tanı bakalım.’ der.
4. Ebe arkadaşının önce ‘kız mı, erkek mi?’ olduğunu saçlarından, giysilerinden bulmaya çalışır.
5. Tanıyamazsa : ‘Öt kuşum öt.’ der, o da ‘Cik cik’ diye öter.
6. Ebe arkadaşını tanıyabilirse başarılı sayılır.



Oyunun Adı: Çin – Çan (İp Oyunu)
Araç – Gereç: İp, lastik
Uygulama:
1. İpin iki ucu birbirine bağlanır. İpin uzun olması gerekir.
2. İki kişi ayakların ipi gergin olacak şekilde yerleştirirler.
3. Bir kişi oradan atlar.
4. Atlarsa ip tekrar yükseltilir. Değerse ipi o tutar, diğerleri atlarlar.

Oyunun Adı: Kovalamaca
Araç – Gereç: -
Uygulama:
1. Bir kişi ebe olur.
2. Ebe, diğer öğrencileri yakalamaya çalışır.
3. Ebe, öğrencilere yaklaşırken ‘kemik’ derlerse onlara dokunamaz.
4. Kemik diyemeden öğrenciye dokunursa ebelik ona geçer.



Oyunun Adı: Mendil Kapmaç Oyunu
Araç – Gereç: Mendil, düdük
Uygulama:
1. İki grup oluşturulur.
2. Her gruptan bir kişi ortada durur ve ellerinde mendil vardır.
3. Düdük çalınarak oyun başlatılır.
4. Her gruptan 1, kişi koşarak ortada duran kendi arkadaşlarının elindeki mendili alarak geriye döner ve 2. sıradaki arkadaşına verir.
5. O da mendili alarak süratle ortadaki kendi oyuncusuna teslim eder ve geri döner.
6. 3. öğrenci de 1. öğrenci gibi yapar. Bu şekilde devam eder.
7. Önce bitiren oyunu kaz
anır.



En son @bdulKadir tarafından C.tesi Tem. 17, 2010 3:50 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://kutluforum.yetkinforum.com
@bdulKadir
Adminstratör
@bdulKadir


Mesaj Sayısı : 6736
Rep Gücü : 10015190
Rep Puanı : 97
Kayıt tarihi : 17/03/09
Yaş : 61
Nerden : İzmir

Eğitimde Oyun Onlarcası  Bir Arada - Eğitimde Oyun Empty
MesajKonu: Geri: Eğitimde Oyun Onlarcası Bir Arada - Eğitimde Oyun   Eğitimde Oyun Onlarcası  Bir Arada - Eğitimde Oyun Icon_minitimeC.tesi Tem. 17, 2010 3:39 pm




Okuma Alışkanlığı Kazanmak Hiç Bu Kadar Kolay Olmamıştı.



1 metre kare metal pano üzerine her öğrencinin küçük arabaları mıkmatısla tutturulur. Başlama ve bitiş bölümü aralara okunması gerekli sayfaları şerit halinde çizilir.Her gün için en fazla 30 sayfa okunur. ETKİNLİK RESMİ SONRA...



***************

Mektuplaşma Oyunu



Öğrencilere küçük kağıt parçaları dağıtılarak birer cümle yazmaları istenir.Buna mektup denir. Daha sonra öğrenciler ellerindeki mektupları başka öğrencilere verirler.O öğrenciler de ellerindeki bu kağıtları başka arkadaşlarına verirler.Kağıtlar katlı olduğu için ilk çırpıda okunamaz konumdadır.Daha sonra öğretmen bazı öğrencilere tahtaya kaldırarak mektuplarını okumalarını ister.Bazı mektuplar sınıf yazdırılır.

**********************

Kim Daha Hızlı?



Öğrenciye öğretilmek istenen kelimenin yazılı olduğu yada resminin oldugu bir kart verilir. Öğrenciler sınıfın çeşitli yerlerine dagıtılır. Daha sonra ismini söyledigimiz iki kelimenin yer degistirmesi istenir.



******************

Ad Tamlaması Oyunu



Öğrencilerin adlarının ve soyadlarının yazılı olduğu fişler bir torbaya bırakılır. Bir öğrenci kaldırılarak torbadan bir isim çektirilir ve okutulur.Arkadaşının adını çekmişse soyadını tamamlaması,soyadını çekmişse adını tamamlaması istenir.Adı çekilen öğrenci bu defa da kalkarak torbadan bir isim çeker.Bu oyun böylece sürer gider.

-----------


Nişan Alma Oyunu




Tahtaya büyükçe bir daire çizilir.Bu daire merkeze doğru bölümlenir.Her bölümü tekrarı düşünülen birer cümle yazılır.Gözleri bağlı öğrencinin ileriye doğru yürüyerek bu tabloda parmağını bir yere dokunması istenir.Öğrenci parmağını üzerine koyduğu fişi gözleri açılarak okumaya veya yazmaya çalışır.Bu oyun belli bir uzaklıktan küçük tebeşir parçaçıkları atma şeklinde de oynatılabilir ama biraz sınıf kirlenmiş olur.

----------------------


Meslek Oyunu



Sınıf öğrencileri eşit sayıda ikiye bölünür. Daha önceden hazırlanmış olan meslek isimlerinin bulunduğu kartlar öğrencilere gösterilir. Her gruptan bir öğrenci meslekleri canlandırmak için seçilir. Seçilen öğrenciye meslek isimlerinin bulunduğu kartlardan seçtirilir. Seçilen karttaki meslek gizli tutulur. Öğrenci kendi grubuna hareketlerle mesleği buldurmaya çalışır. Her iki grubada eşit süre tanınır. Süre öğrencilerin seviyelerine göre öğretmen tarafından belirlenir.

------------------------


Orada Ben Varım



Öğretmen elindeki metinde geçen noktalama işaretlerini temsil edecek şekilde öğrenci beirler (bir öğrenci nokta;biri virgül..... olur.)

Öğretmen metni okurken noktalama işaretinin geçtiği yerlerde durur ve orada hangi noktalama işaretinin bulunması gerekiyorsa ; noktalama işaretini temsil eden öğrenci elindeki işaret kağıdı -ya da kartonu- ile ayağa kalkarak 'orada ben varım' der. Yanlış söyleyen öğrencinin yerini başka öğrenci alınır.


********************


Adam Asmaca Bilgisayar



Donanım konularını yada programlama komutlarını ogrettikten sonra ilgili parcalarla yada komutlardan istediginizi secerek adam asmaca oynabilirsiniz. Bu cok egitici ve guduleyici bir etkinliktir. Bircok defa denemisimdir.

*****************


Anla, Yap Oyunu




Yazı tahtasına anlamı eylem içeren fişlerden biri asılır.Kaldırılan çocuğa'oku,anla,yap.' denir.Başaran alkışlanır. Diyelim ki 'Can ılık süt iç.'cümlesini astık.O an süt bulunmyabilir.Böyle durumlarda çocuk,eylemin taklidini yapar,böylece oyun daha ilginç hale gelir.

**********

Bende Neler Var Oyunu




Bir kağıda veya tahtaya öğrencilerin tanıdıkları heceler yazılır.Bu hecelerle anlamlı kelimeler oluşturmaları istenir.Oluşturulan kelimeler defterlere yazılır.En fazla kelime türeten öğrenci alkışlanır.

**************



Cebimde Fare Var / Bilgisayar



Sınıfa "Kimler fareden korkar?" sorusu yöneltilir. Ve ardından devam edilir.."Benim çok güzel bir farem var hem de şu an cebimde ! Benim faremin ağzı kırmızı neden olabilir?" Öğrenciler kendilerince sebepler öne sürerler. Devam edilir "Faremin siyah bir kuyruğu var... Kırmızı bir gözü var (Optik fare için)." Anlatım bittiğinde en son söylenecek söz: "Faremi kimler sevmek ister sıraya girsin!" Ve fare cepten çıkartılır.. :-)

***************


Cümle yapma oyunu



Kelime fişleri bir sıranın üzerine dökülür.bir öğrenci kaldırılır,diğer öğrenciler de yerlerinde kendi küçük fişleri ile öğretmenin söylediği cümlenin kelimelerini cümle şeklinde dizmeye çalışırlar.daha sonra kurulan cümle defterlere yazdırılır.

****************


Dart Oynayalım



Sınıfa getirilen dart üzerindeki puanların hemen yanlarına o ay ki ünite kavramları iğnelenir ya da yapıştırılır. Dartın oku sırayla öğrenciler tarafından atılır. Her atışta ünite kavramına denk gelen okun sahibi o kavramı açıklarsa iki kat puan alır. Eğer kendisi açıklayamazsa arkadaşlarına sorar ve açıklayan o puanı alır. En fazla puan alan öğrenci diğer arkadaşları tarafından tebrik edilir.

NOT: Puanlar öğretmen tarafından incelendiğinde ünite kavramlarının hangi öğrenci tarafından ne kadar öğrenildiği anlaşılmış olur.Özellikle bedensel zekaya sahip öğrencilerin bilgileri bu oyun sayesinde daha kalıcı olmaktadır.


**************


Duvar Tablosu Oyunu



Cümle fişleri duvarda ters çevrilerek arkalarına tebeşirle öğrencilerin görebilecekleri büyüklükte birer numara yazılır. İki öğrenci kaldırılarak bir numara söylenir.O fişi önce kapan öğrenci diğer öğrenciye fişi göstererek okumasını sonra da sınıfa yazmasını söyleyebilir.

**************


Fişi Kap Kazan Oyunu




Öğrenciler iki derin kol halinde sıralanırlar.Bunların karşısına 10-15 m.kadar uzağa 7-8 öğrenci yan yana dizilirler.Her birinin eline bir fiş verilir. Öğretmen bu fişlerden birisini yüksek sesle söyler.Her iki gruptan birer öğrenci koşar ve söylenen fişi almaya çalışır.Fişi alan grubuna döner. Fişler bittiği zaman hangi grubun fişi çoksa o grup oyunu kazanmış olur.


******************


Gösterileni Oku Oyunu



Öğrencilerin ellerine birer cümle verilir halka şeklinde dizilirler.Öğretmen oyunun yöneticisi ve halkanın dışında durur.Bir öğrenci de ebe olur ve halkanın içinde durur. Halkanın dışında yürüyen öğretmen hangi öğrencinin arkasında durursa ebe o öğrencinin elindeki fişi okumak zorundadır. Okursa ebelikten kurtulur.Yoksa ebeliği devam eder.Yazma şeklinde de oynatılabilir.Kelime tanıma döneminde de oynatılabilir.


*********************


Hazineyi Bul



Öğrenciler gruplara ayrılır öğrencilerin ellerine krokiler verilir. Sınıfın değişik yerlerine krokide çizilen parçalar konulur.Öğrenciler krokiye göre parçalrı bulurlar ve ne olduğunu tartışırlar

*******************************

Kaçanı Vur Oyunu



Çocuklar bir halkanın çevresine dizilirler.Herkese birer küçük fiş verilir.Halkanın ortasında elinde top olan bir ebe bulunur. Ebe,bildiği fişlerden birini yüksek sesle söyler.O fiş kimde ise kaçar.Diğer öğrenciler oldukları yere çökerler.Ebe ise topla kaçan öğrenciyi vurmaya çalışır. Vurulan öğrenci ebe olur. Fişler arada bir değiştirilir. (Bu oyun kelime tanıma çalışmaları sırasında da oynanabilir.)


***************************


Kelime ile cümle bulma oyunu



Öğretmen o güne kadar öğrenilen ve çözümlenen cümlelerde geçen bir kelimeyi okur ve bu cümleyi oluşturun der.öğrenciler önlerindeki küçük fişlerden bu cümlenin kelimelerini bulup cümleyi oluştururlar.cümleyi kuramayan öğrencilere yardımcı ol
unur.



Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://kutluforum.yetkinforum.com
 
Eğitimde Oyun Onlarcası Bir Arada - Eğitimde Oyun
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 45 FIKRA BİR ARADA
» KADINLARI ARADA DİNLEMEK LAZIM..SÜZİ ZAN
» Allah neden çok nimet verdikleriyle az verdiklerini bir arada yaşatıyor?
» Eğitimde Drama
» Eğitimde,teknolojide nerdeyiz..Emin Çapa

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KUTLU FORUM :: Din Kültürü Dersi-Eğitim Öğretim :: Din K.Öğretim Metodları-Teknikleri-
Buraya geçin: