@bdulKadir Adminstratör
Mesaj Sayısı : 6736 Rep Gücü : 10015190 Rep Puanı : 97 Kayıt tarihi : 17/03/09 Yaş : 61 Nerden : İzmir
| Konu: Munafık, fasık alametleri olanın arkasında namaz kılıırmı , kazası gerekirmi C.tesi Nis. 20, 2024 12:01 pm | |
| Munafık, fasık alametleri olanın arkasında namaz kılıırmı , kazası gerekirmi
O güne kadar onun arkasında kıldıkları namaz caiz kabul edilir
Ancak ihtiyaten kılınan namazlar iade edilebilir. Edilmediği takdirde bir şey gerekmez. «Elbisemde necis bulunduğu halde size namaz kıldırdım.» dese, yine de hüküm belirtilen ölçü ve anlamdadır.
imamın bir müddet namaz kıldırdıktan sonra kâfir olduğu veya deli ya da kadın veya hunsa veya ümmi ya da iftitah tekbiri getirmeden ya da cünüp veya abdestsiz bulunduğu halde namaz kıldırdığı ortaya çıkarsa, cemaatin namazı tamam sayılır. Ancak ihtiyaten iade etmeleri uygun olur.
fasıkın ardında namaz caizdir
fasık bazı yanlış ve günahları aşikar yapan demek..namazın farzlarına uymuşmu temiz elbise kıraat başta iman varsa namazların iadesi gerekmez
bilerek ardında kılınmaz
Haramı helal, helali haram saymadıkça büyük günah işlemiş de olsa Müslüman bir kişi, namaz kıldırabilir; arkasında kılınan namaz da sahihtir.
Hristiyan olduğu ortaya çıkan bir imamın arkasında kılınan namazlar kaza edilir mi?
https://sorularlaislamiyet.com/hristiyan-oldugu-ortaya-cikan-bir-imamin-arkasinda-kilinan-namazlar-kaza-edilir-mi-0
Bir adam cemaate bir iki ay namaz kıldırdıktan sonra ateşperest ya da putperest olduğunu söylerse, durum ne olur? O güne kadar onun arkasında kıldıkları namaz caiz kabul edilir ve imamın bu iddiası kabul edilmez. Ancak İslâm Cemaatine bir bakıma hakaret ettiğinden ceza verilir. Bunun gibi, abdestsiz kıldırdığını iddia ederse: İmam bir iki ay namaz kıldırdıktan sonra cemaatine, «Ben size bugüne kadar abdestsiz namaz kıldırdım.» derse, bu sözü kabul edilmez. Ancak ihtiyaten kılınan namazlar iade edilebilir. Edilmediği takdirde bir şey gerekmez. «Elbisemde necis bulunduğu halde size namaz kıldırdım.» dese, yine de hüküm belirtilen ölçü ve anlamdadır.(El-Hulasa - Fetâvâ-yi Hindiyye.) Bu kaaidenin ışığı altında, imamın bir müddet namaz kıldırdıktan sonra kâfir olduğu veya deli ya da kadın veya hunsa veya ümmi ya da iftitah tekbiri getirmeden ya da cünüp veya abdestsiz bulunduğu halde namaz kıldırdığı ortaya çıkarsa, cemaatin namazı tamam sayılır. Ancak ihtiyaten iade etmeleri uygun olur.(Et-Tebyin / Zeylaî) Kaynak: Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/303. | |
|