huzeyfe Süper Moderatör
Mesaj Sayısı : 7719 Rep Gücü : 18108 Rep Puanı : 23 Kayıt tarihi : 27/03/09
| Konu: Teravih Namazı Varmı Yokmu ? Paz Ağus. 07, 2011 1:17 pm | |
| Yaşar Nuri Öztürk: Teravih namazı yoktur
TERAVİH DİYE BİR NAMAZ YOK
İslam'da teravih diye bir namaz yok. Peygamberimizin bizzat yasakladığı bir şeydir, peygamberimizden sonra bu namazı koydular. Geçen sene bunu Prof. Dr. Abdülaziz Bayındır söyledi, ben söylememiştim. Ben, "Evinizde kılın" diyordum, Bayındır çıktı, "İslamiyet'te böyle bir namaz yok" dedi. Ben o kadar radikal konuşamamıştım, o yüzden şimdi de söylememizde bir sakınca yok: Teravih diye bir namaz yoktur. Evinde sevap için namaz kılmanın önü açıktır, istediğin kadar kıl fakat teravihi asla camiye sokamazsın, peygamberimiz yasaklamıştır. Çünkü orası riyakârlık yarışına kapalı bir mekan olmalıdır. 20 rekat namaz ne demek, günün bütün namazları 20 rekatı bulmuyor. Siz ikinci bir yükümlülük getirip Müslüman'ın sırtına bindiriyorsunuz, yoktur böyle bir şey. Peygamberimiz dört rekat, bazen sekiz rekat ama hep evde kılmıştır.
HÜRRİYET
************************** | |
|
Semanur Özel Üye
Mesaj Sayısı : 920 Rep Gücü : 2246 Rep Puanı : 18 Kayıt tarihi : 23/06/09 Yaş : 60 Nerden : İzmir'den
| Konu: Geri: Teravih Namazı Varmı Yokmu ? Paz Ağus. 07, 2011 6:40 pm | |
| TERAVİH KILINMASININ ASLI
Buhari ve Müslimde ittifakla rivayet edilen bir hadisi şerifi zikredeceğiz.
حديث عَائِشَةَ، أَنَّ رَسُولَ اللهِ صلى الله عليه وسلم خَرَجَ ذَاتَ لَيْلَةٍ مِنْ جَوْفِ اللَّيْلِ فَصَلَّى فِي الْمَسْجِدِ،
فَصَلَّى رِجَالٌ بِصَلاَتِهِ، فَأَصْبَحَ النَّاسُ فَتَحَدَّثُوا، فَاجْتَمَعَ أَكْثَرُ مِنْهُمْ فَصَلَّوْا مَعَهُ، فَأَصْبَحَ النَّاسُ فَتَحَدَّثُوا، فَكَثُرَ
أَهْلُ الْمَسْجِدِ مِنَ اللَّيْلَةِ الثَّالِثَةِ، فَخَرَجَ رَسُولُ اللهِ صلى الله عليه وسلم فَصَلَّوا بِصَلاَتِهِ، فَلَمَّا كَانَتِ اللَّيْلَةُ الرَّابِعَةُ
عَجَزَ الْمَسْجِدُ عَنْ أَهْلِهِ حَتَّى خَرَجَ لِصَلاَةِ الصُّبْحِ؛ فَلَمَّا قَضَى الْفَجْرَ أَقْبَلَ عَلَى النَّاسِ فَتَشَهَّدَ ثُمَّ قَالَ: أَمَّا بَعْدُ؛
فَإِنَّهُ لَمْ يَخْفَ عَلَيَّ مَكَانُكُمْ، لكِنِّي خَشِيتُ أَنْ تُفْرَضَ عَلَيْكُمْ فَتَعْجِزُوا عَنْهَا
أخرجه البخاري في: 11 كتاب الجمعة: 29 باب من قال في الخطبة بعد الثناء أما بعد اللؤلؤ والمرجان فيما اتفق عليه الشيخان - (1 / 211 )
Aişe r. anha validemiz şöyle rivayet etti:
Resulullah s.a.v geceleyin mescide çıktı ve orda namaz kıldı, bazı kimseler de onunla birlikte kıldılar. Sabah olunca insanlar bu haberi konuştu. İkinci gece daha fazla insan toplandı ve O’nunla birlikte kıldılar. Bu haber de yayıldı. Üçüncü gece mescitte insanlar çoğaldı. Resulullah s.a.v çıktı ve onlarla birlikte namaz kıldı. Dördüncü gece olunca, mescid insanları almaz oldu. Resulullah s.a.v sabah namazı için çiktı. Sabahı kılınca, insanlara karşı dönüp diz üstü oturdu, sonra şöyle dedi. Bundan sonra; haliniz bana gizli değildi. Lakin üzerinize farz edilmesinden korktum, sonra bu namazdan aciz kalırsınız.
Şimdi birileri (Bayındır gibileri) çıkıp, Peygamberimiz teravih kılmadı, o yüzden ben kılmıyorum diye zırvalamasına artık ne demeli….
Hazreti Ömer’in r.a teravih namazını mescitte cemaatle kıldırması da ayrıca sünnet olduğunu sabitler, zira ashabın bilhassa halifelerin tatbikleri de sünnet kapsamındadır, zira onların sünnetine yapışılmakla emredildik.
Ali Kara Hocaefendi
http://www.alikarahoca.net/g%C3%BCncel-m...ddiye.html
**********************
Teravih Namazına ilişkin; Harun Ünal tarafından türkçeye tercüme edilmiş, Muhammed Ali es-Sâbuni Hazretleri'nin ''el-Hedyûn Nebeviyyû's Sahili fi't Teravih ''Teravih Namazında Peygamber Ölçüsü'' isimli bir eseri var, onu tavsiye ediyorum. Teravih namazı etrafındaki şüphelerin tümüne cevap veriliyor. | |
|
@bdulKadir Adminstratör
Mesaj Sayısı : 6736 Rep Gücü : 10015190 Rep Puanı : 97 Kayıt tarihi : 17/03/09 Yaş : 61 Nerden : İzmir
| Konu: Geri: Teravih Namazı Varmı Yokmu ? Çarş. Eyl. 14, 2011 7:04 am | |
| TERAVİH KILINMASININ ASLI
Buhari ve Müslimde ittifakla rivayet edilen bir hadisi şerifi zikredeceğiz.
حديث عَائِشَةَ، أَنَّ رَسُولَ اللهِ صلى الله عليه وسلم خَرَجَ ذَاتَ لَيْلَةٍ مِنْ جَوْفِ اللَّيْلِ فَصَلَّى فِي الْمَسْجِدِ،
فَصَلَّى رِجَالٌ بِصَلاَتِهِ، فَأَصْبَحَ النَّاسُ فَتَحَدَّثُوا، فَاجْتَمَعَ أَكْثَرُ مِنْهُمْ فَصَلَّوْا مَعَهُ، فَأَصْبَحَ النَّاسُ فَتَحَدَّثُوا، فَكَثُرَ
أَهْلُ الْمَسْجِدِ مِنَ اللَّيْلَةِ الثَّالِثَةِ، فَخَرَجَ رَسُولُ اللهِ صلى الله عليه وسلم فَصَلَّوا بِصَلاَتِهِ، فَلَمَّا كَانَتِ اللَّيْلَةُ الرَّابِعَةُ
عَجَزَ الْمَسْجِدُ عَنْ أَهْلِهِ حَتَّى خَرَجَ لِصَلاَةِ الصُّبْحِ؛ فَلَمَّا قَضَى الْفَجْرَ أَقْبَلَ عَلَى النَّاسِ فَتَشَهَّدَ ثُمَّ قَالَ: أَمَّا بَعْدُ؛
فَإِنَّهُ لَمْ يَخْفَ عَلَيَّ مَكَانُكُمْ، لكِنِّي خَشِيتُ أَنْ تُفْرَضَ عَلَيْكُمْ فَتَعْجِزُوا عَنْهَا
أخرجه البخاري في: 11 كتاب الجمعة: 29 باب من قال في الخطبة بعد الثناء أما بعد اللؤلؤ والمرجان فيما اتفق عليه الشيخان - (1 / 211 )
Aişe r. anha validemiz şöyle rivayet etti:
Resulullah s.a.v geceleyin mescide çıktı ve orda namaz kıldı, bazı kimseler de onunla birlikte kıldılar. Sabah olunca insanlar bu haberi konuştu. İkinci gece daha fazla insan toplandı ve O’nunla birlikte kıldılar. Bu haber de yayıldı. Üçüncü gece mescitte insanlar çoğaldı. Resulullah s.a.v çıktı ve onlarla birlikte namaz kıldı. Dördüncü gece olunca, mescid insanları almaz oldu. Resulullah s.a.v sabah namazı için çiktı. Sabahı kılınca, insanlara karşı dönüp diz üstü oturdu, sonra şöyle dedi. Bundan sonra; haliniz bana gizli değildi. Lakin üzerinize farz edilmesinden korktum, sonra bu namazdan aciz kalırsınız.
Şimdi birileri (Bayındır gibileri) çıkıp, Peygamberimiz teravih kılmadı, o yüzden ben kılmıyorum diye zırvalamasına artık ne demeli….
Hazreti Ömer’in r.a teravih namazını mescitte cemaatle kıldırması da ayrıca sünnet olduğunu sabitler, zira ashabın bilhassa halifelerin tatbikleri de sünnet kapsamındadır, zira onların sünnetine yapışılmakla emredildik.
Ali Kara Hoca efendi http://www.alikarahoca.net/g%C3%BCncel-m...ddiye.html
[b]Ayrıca Teravih Namazına ilişkin; Harun Ünal tarafından türkçeye tercüme edilmiş, Muhammed Ali es-Sâbuni Hazretleri'nin ''el-Hedyûn Nebeviyyû's Sahili fi't Teravih ''Teravih Namazında Peygamber Ölçüsü'' isimli bir eseri var, onu tavsiye ediyorum. B]
|
*****************
<table id="post308006" class="tborder" align="center" border="0" cellpadding="6" cellspacing="0" width="100%"><tr valign="top"><td class="alt1" id="td_post_308006" style="border-right: 1px solid rgb(220, 220, 220); border-bottom: 0px none;">Sayin Ali Bey,
Buharî’de geçen bir rivayette Aişe Validemiz, Peygamberimizin Ramazan ayında olsun ya da başka vakitte olsun geceleri on bir rekâttan fazla nafile namaz kılmadığını söylemiştir.[1]
Szizin de rnaklettiginiz Aişe Validemizden gelen bir başka rivayet şöyledir: “Allah’ın elçisi bir gece mescitte nafile namaz kılmıştı. Birçok kimse de ona uyarak namaz kıldı. Sabah olunca Ashab, “Allah’ın elçisi geceleyin mescitte namaz kıldı” diye konuştular. Ertesi gece Allah’ın elçisi yine namaza durdu. Halk yine onları konuştu, katılanların sayısı iyice arttı. Üçüncü veya dördüncü gece halk yine toplandı. Öyle ki mescid, insanları alamayacak hâle gelmişti. Ancak Peygamberimiz o gece yanlarına çıkmadı Sabah olunca: “Yaptığınızı gördüm. Size çıkmamdan beni alıkoyan şey, namazın sizlere farz oluvermesinden korkmamdır” dedi. Bu hâdise Ramazanda cereyan etmişti.”[2]
Konuyla ilgili olarak nakledilen hadislerde Peygamberimizin ashaba kaç rekât namaz kıldırdığı belli değildir. O, Ramazan dışında nafile namazlarını mescitte kılmazdı. Ramazan’ın son on gününde itikâfta bulunduğu için sürekli kıldığı 11 rekâtı mescitte kılmıştı. Bunlardan üç rekâtı vitir olduğu için geriye sekiz rekât kalıyordu. İşte bu sekiz rekâtı kendi kendine kılarken Ashab ona uyarak kılmış olmalıdır. Bazılarının ‘teravih sekiz rekâttır’ demeleri bundandır. Fakat doğru olanı nafile namaz için herhangi bir rekât sayısı belirlememektir. ikinci olarak peygamber kildirmamis, o gece namazini kilarken ona uyulmustur altini iyice ciziniz.
Yukarıdaki hadislerde de görüldüğü gibi Peygamberimiz vefat edinceye kadar bir daha ashab-ı kirama Ramazan gecelerinde veya diğer gecelerde herhangi bir nafile namaz kıldırmamıştır. Fakat Müslim, Ebu Davud ve Tirmizi’de geçen bir rivayete göre Peygamberimiz, ramazanda kılınacak nafile gece namazını kesin olarak emretmez fakat kılınması için ashab-ı kiramı teşvik eder ve şöyle derdi: “Kim iman ederek ve sevabını yalnızca Allah’tan bekleyerek Ramazan ayını ibadetle geçirirse onun geçmiş günahları affolunur.”[3]
Peygamberimiz ’in sağlığında, Ebu Bekr’in (ra) halifelik döneminde ve Ömer’in (r.a) ilk yıllarında cemaatle teravih namazı kılınmamıştır.
Abdurrahman b. Abdulkâri diyor ki, Ramazan’da Ömer b. el-Hattab ile beraber Mescide geldim. İnsanlar öbek öbek, kimi kendi başına namaz kılıyor, kimi de arkasındaki cemaate namaz kıldırıyordu. Ömer dedi ki, bunları, güzel Kur’an okuyan birinin arkasında toplasak iyi olacak. Sonra Übeyy b. Ka’b’ın arkasında topladı. Bir başka gece yine Ömer ile beraber çıktım, insanlar imamlarının arkasında namaz kılıyorlardı. Ömer dedi ki, “Bu ne güzel bid’at oldu. Bu namazı kılmadan uyuyanlar, burada kılanlardan daha faziletlidirler. Ömer, uyuyup uyandıktan sonra namaz kılanları kast ediyordu. [4]
Bu rivayete göre Ömer (ra) bu namazı kılmamış, uyuyanlari kilanlardan daha faziletli saymistır. Onun camide böyle bir namaz kıldığına dair rivayet yoktur.
Ozet ile, peygamber teravih diye bir namaz kilmadi bu uydurma ve peygambere iftiradir. Kildigi gece namazidir hadisleri metninden inceleyiniz orada da hangi namazi kildigi ortadadir. ikinci olarak kildirmamis o kilarken uyulmus ve ondan hosnut olmamistir. 3. olarak kildigi bu namaz ramazana has degil ramazan disinda da kildigi kendisine farz olan gece namazidir, itikafta oldugu icin mescidde kilmak zorunda kilmistir. 4. olarak peygamber nafileleri israrla evde kilinmasini istemistir. 5. Omer r.a kendisi bunun bir bidat oldugunu ve bu namazi kilmayara uyuyanlarin daha faziletli is yaptigini soylemistir. Bu konuda daha bircok delil sunmamiz mumkundur ozellikle Kur'anin nafilelerin evde kilinmasini istedigine dair ve ona isaret eden bir cok ayet mevcudtur. gerek Kur'an ve gerekse sunnette durum boyle iken Kraldan cok kralci kesilmeye gerek yoktur.
Drs. Fikret Hekim
Süleymaniye Kur' an' i Araştırmalar Vakfı& Din ve Fıtrat Araştırmaları Merkezi
Hollanda Temsilcisi Rotterdam
Kur'an Dersi | Sesli ve Görüntülü Kur'an Sohbetleri Süleymaniye Vakfı | Din ve Fıtrat Araştırmaları Merkezi Fetva | Dini Sorular ve Cevapları ——————————————————————————–
[1] Buharî, Salatü’t-Teravih, 1.
[2] Buharî Salatu’t-Terâvih 1, Cum’a 29, 5; Müslim, Müsafirîn, 177, (761); Muvatta; Salât-fi’r Ramazan 1; Ebu Dâvud, Salât 318; Nesâî, Kıyâmu’l-Leyl: 4.
[3] Muslim, Salatu’l-Musafirin, 25 (174); Ebu Davud, Ramazan, 1; Tirmizi, Sıyam, 83.
[4] Buhari, Salâtu’t-Teravîh, 1.
</td> </tr> <tr> <td class="alt3" style="border-top: 0px none;"> </td> </tr></table>
|
| |
|