Allah Hz. isa'yı neden katına yükseltti?Buna ne gerek vardı ?
Kendi sema katlarından birine
diye tashih etmek lazım. Hepsi Cenabı Hakkın sema katları. Ama o ikinci
sema katında. Dünyevi bedeniyle, ama nuraniyet kesbetmiş haliyle. Bizim
gibi dünyevi şeylere, yeme-içmeye ihtiyaç duymadan. Bir kaç gün önce bu
gruba hayat tabakalrı ile ilgili yazıda bahsi geiyordu
*************
öldüğünü kabul edenler de var
*******************
müteveffike..ve rafiuke...niye rafiuke..vefat tamamda...?
****************
Her Peygamberin bir duası
var, Hz. Muhammed'in s.a.v. ümmetinden olmak için, duası kabul olan tek
kişi Hz. İsa. Ahir zamanda gelip, Hıristiyanlık dinini tasaffi edip,
Hıristiyanların İslamiyete geçmelerine vesile olmak cihetinde bir görevi
var.Burada şunu vurgulamak istiyorum: Peygamber olarak değil veli bir
zat olarak dünyaya tekrar geri gelecek.Geldiğinde de alenen
bilinmeyecek.
****************
Ehl-i Sünnet alimleri sema
katına diri olarak ruh ve bedeniyle beraber yükseltildiğinde ve kıyamete
yakın yeryüzüne ineceğinde, hristıyanlığı tasaffi edip peygamberimizin
şeriatiyle amel edeceğinde müttefiktir. ekalli kalilde kalmış kişisel
içtihatlar, hükümler bu icmayı bozmaz.
******************
Ashab-ı Kehf'i de Rabbim
300(+9) sene uyutmuştu! Kudretini ve Ahireti idrak edelim diye!..
Akılların nazara indirgendiği bir hemganda pekala böyle bir mucize
elzem!..
****************
Peygamberlerin risalet ve
velayet cihetleri var, kendi rütbesi ile gelmemesi, velayet yönüyle
gelmesi manidar, aksi halde son peygamber Hz. Muhammet olmamış
olurdu.Kuran'da Hz. İsa ile ilgili rafea kelimesi geçiyor, diğer
yerlerde ölümden bahsederken mevt kelimeleri ağırlıkta. Seni vefat
ettireceğiz ayeti ise görevini tamamladıktan sonraki durumunu ifade
ediyor diye düşünüyorum.En doğrusunu Allah bilir.
Rafea kelimesinin
kullanılması, onun Allah'ın katına yükseltilmesi hadisesinde, dünyadan
bir ayrılık olması, bizim bunu ölüm olarak adlandırmamız, ama bizim
anladığımız anlamda bir dünyadan ayrılış olmadığını göstermekte diye
düşünüyorum.
**************BENDEN*****************
Hayvanları bile başsız
bırakmayan ALLAH eşrefi mahlukat olarak yarattığı ademoğlunu hiç başsız
bırakırmı?Hem biz neden her namazda "ve ala aali muhammed" diye dua
ediyoruz?Madem teklif için kuranın kıyamete kadar sapasağlam gitmesi
lazım el...bette
BU DİNİ,KURANI kıyamete kadar koruyacak kuranın hammallığını
yapacak,hakikatlerini insanlara temsille duyuracak cemaatleri de
olacaktır..Bu güne kadar islam dünyasına baktığımızda değişik fitne
dönemlerini nazara alırsak biz bu himaye ve hıfzı o pak soydan gelen ve
gerçek anlamda temsil eden mubareklerin ve etraflarında toplulukların
olduğunu görüyoruz.İsa gelse elbet ben isayım diyemez bu sünnetullaha
aykırıdır..
Mevdudi de ahir zamanda
sünnetullaha uygun olarak normal anneden babadan dünyaya gelecek,asrının
ilimleriyle mücehhez belki kendisinin de bilemiyeceği ,vazife ifa
edeceği,tek başına değil çevresindekilerle dünyanın her yerine islamı
götüreceği gibi yorumlar yapmış...yıldız gök turaner hcamızın
hristiyanlar islama girmedi vs demesi mantıklı -demekki henüz vazife ifa
edilmemiş..ama ""bu din güneşin üzerine doğup battığı her yere gidecek"
hadisiyle örtüşüyor
bu konunun imani açıdan
bağlayıcılığı yok...ister gelir deyin ister öyle böyle ama hz ebubekir
ömerden tutun ömer bin abdulaziz,gazzali ,nakşibend,imamı rabbani
mevlana, mesal zatlar gösteriyorki her asırda o asra ait kalp ve
kafalard...a
meydana gelen şüphe ve tereddütleri yada Kuranın o çağa bakan yönünü
ümmete anlatan bunu talebeleri,müridleri ne derseniz deyin cemaatiyle
yapan topluluklar oldu..kuran cemaatsiz hiç kalmadı..bu güne
geldi..meseleye sosyal prensipler açısından bakmanın ateizme
götürmesiyle ne alakası var..insana allah akıl vermiş...vahyin
kontrolündeki aklın ne mahzuru var..inanırım ve akıl yürütür sorgularım
bunu da kuran emrediyor..taşları yerine oturtma hayretimi ateizme
götürür demek ne demek..niz burda ateistlerlemi tartışıyoruz,mubahese
yapıyoruz..hem kuranda ehli beyte yapılan vurguyla salli barikteki
vurguyu anlamlandırıyorum zihnimde..yaşanmış tarihin ışığında
akıl vahyin kontrolündeyse isanın nuzulünü de kabül eder,babasız doğuşunu da