KUTLU FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
KUTLU FORUM

Bilgi ve Paylaşım Platformuna Hoş Geldiniz
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Hz.Ali`ye "Peygamber" Dediklerini İşitiyoruz.

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Limoni
Co-Admin
Limoni


Mesaj Sayısı : 6111
Rep Gücü : 14922
Rep Puanı : 44
Kayıt tarihi : 27/05/09

Hz.Ali`ye "Peygamber" Dediklerini İşitiyoruz. Empty
MesajKonu: Hz.Ali`ye "Peygamber" Dediklerini İşitiyoruz.   Hz.Ali`ye "Peygamber" Dediklerini İşitiyoruz. Icon_minitimeÇarş. Ekim 24, 2012 5:25 am

Bazı Kimselerin, Hz.Ali`ye
"Peygamber" Dediklerini İşitiyoruz. Bu iddia, nereden kaynaklanmaktadır.
Ve bunlara nasıl cevap vermek gerekir?



Bu yanlış inanç da, diğerleri gibi İbn-i Sebe tarafından iddia
edilmiştir. Bütün gayesi Müslümanların itikadını bozmak olan İbn-i Sebe,
menfur faaliyetlerini sürdürürken, nabza göre şerbet vermesini iyi
beceriyordu. Önce, bazı kimselere Hz.Ali`nin (RA) ilâh olduğunu telkin
etmeye çalışıyor, bunun tutmayacağını anladığı yerde, O`na peygamberlik
isnad ediyor; bunun da geçerli olmayacağını anladığı zaman ise,
Hilâfetin en evvel Hz.Ali`nin hakkı olduğunu, bu hakkın kendisinden
zulmen alındığınıtelkine kalkıyordu.

Dikkat edilirse, bu üç iddia arasında tezat vardır.
Tezat ise hükümsüzdür. Şöyle ki ilâh olan, peygamber olamayacağı gibi,
peygamber için de hilâfet söz konusu olamaz. Bu tezat dahi, açıkça
gösteriyor ki meselenin altında sadece ve sadece ifsat ve ihanet
yatmaktadır.

Malûmdur ki, her şeyin bir başlangıcı ve bir de nihayeti olduğu
gibi, Hz.Âdem`le (A.S.) başlayan peygamberlik müessesesi de
Hâtemü`l-Enbiyâ (SAV) ile son bulmuştur. Artık, kıyamete kadar
Hz.Muhammed`den sonra bir peygamber gelmeyecektir. Hz.Muhammed`in
(S.A.V) Hâtemü`l-Enbiyâ olduğu, Ahzâb suresinde şu sekilde ifâde buyurulmaktadır :

"Muhammed sizin ricalinizden hiçbirinin babası değil ve
lâkin Allah`ın Resulü ve peygamberlerin hâtemidir (sonuncusudur). Allah
alimdir (herşeyi bilendir)."


Bu âyet-i kerimede Cenâb-ı Hak, hem Hz.Muhammed`in (SAV) ismini zikrederek O`nun peygamberliğini açıkça ifâde ediyor, hem de "Hateme`nnebiyyîn"buyurmakla, O`nun son peygamber olduğunu kesin olarak beyan buyuruyor.

Bilindiği gibi, kendisine kitap indirilen peygamberlere resûl denir. Âyet-i Kerimede Peygamberimiz (SAV) için hem resûl, hem de Hâteme`n-nebiyyîn buyurulnıasıyla
artık kendinden sonra hiçbir nebînin gelmeyeceği ve nübüvvet kapısının
O`nunla nihayet bulduğu kesinlikle bildirilmiş oluyor. Yâni, Hz.Muhammed
(SAV) son nebî olduğu gibi, son resûl de olmaktadır. Zira, her resûl
nebidir, fakat her nebî resûl değildir.

Âyet-i Kerîmede "Hateme`n-nebiyyîn"yerine "Hâteme`l-Mürselîn"buyurulsaydı,
belki bazı kimseler, Peygamberimizden (SAV) sonra kitap sahibi olmayan
bir nebînin gönderilebileceği vehmine kapılabilirlerdi. Böylece, âyet-i
kerime bu husustaki bütün vehim ve vesveselerin kapısını kapatmış
bulunmaktadır.

Hz.Ali`ye peygamberlik isnad eden İbn-i Sebe ve taraftarlarının iddialarını kısaca tahlil edelim:

Evvelâ : Hz.Ali peygamberlikle vazifelendirilseydi,
bu vazifeye herkesten önce kendisinin iman etmesi ve peygamberliğini
ilân etmesi, O`nun için bir farz olurdu. Kendisinden ne yazıyla ne de
sözle böyle bir şey asla vârid olmadığı gibi, aksine hakkında bu gibi
iddialarda bulunanların bir kısmını yaktırdığı, bir kısmını ise sürgüne
gönderdiği tarihen sabittir.

Kendisi daha on yaşında bir çocuk iken, Peygamberimizin son nebi
olduğunu kabul etmiş ve bu uğurda maddi-manevî cihad etmiş, hilâfeti
zamanında da Kur`an-ı Kerim`in hükümleri harfiyyen uygulanmış, kısacası
çocukluğundan tâ vefatına kadar Allah ve Resulü yolunda çalışmıştır.

Böyle bir zâta peygamberlik isnadında bulunmak hiçbir esasa dayanmayan bir hezeyandır.

Cenâb-ı Hak Sebe sûresinde:

"Seni de başka değil, ancak bütün insanlara şâmil bir
risaletle rahmetimizin müjdecisi, azabımızın habercisi (olarak),
gönderdik ve lâkin insanların ekserisi bilmezler."(Sebe` sûresi, 28)


Cenâb-ı Hak, bu âyet-i kerimeyle, Resûlullalı Efendimizin (SAV)
peygamberliğinin bütün insanlara şâmil olduğunu açıkça beyan buyuruyor.

Kur`ân-ı Kerîm`de, Hz.Muhammed`in (SAV) peygamber olduğunu açıkça
ifâde eden bir diğer âyet-i kerime de Sûre-i Feth`in şu âyetidir:

"Muhammed Allah`ın resulüdür. O`nun maiyetinde bulunanla da
kâfirlere karşı şiddetli, kendi aralarında merhametlidirler. O`nları
rükû ediciler, secde ediciler olarak görürsün."


Âyetin başında Hz.Muhammed`in (SAV) peygamberliğine Cenâb-ı Hak
bizzat kendisi şahadet etmektedir. Yâni, Yüce Allah azamet-i celâliyle Muhammed Resûlüllah`dır buyuruyor.
Bu şehadeti hangi vehim gölgeleyebilir? Kur`an`ın bu açık beyanlarına
rağmen, Hz.Ali`ye peygamberlik isnad edilmesi bâtıldır, vehmîdir,
esassızdır.

Bu isnadın hakikatten ne kadar uzak olduğu aşağıda yapacağımız bir
mukayese ile çok daha iyi anlaşılır. Önce Hz.Muhammed`in (SAV)
peygamberliğini tasdik edenlerin kimler olduğunu, daha sonra Hz.Ali`ye
(RA) kimlerin peygamberlik isnad ettiklerini sıra ile takdim edelim.

Hz.Muhammed`in (SAV) son peygamber ve nebî olduğunu Kur`an haber
vermiştir. Peygamber Efendimiz de kendi peygamberliğini tasdik, ilân ve
başkalarına da tebliğ etmiştir. Hz.Ali dahil Dört Büyük Halifenin hepsi
ve bütün sahâbiler, Resûlüllah Efendimizin âhir zaman peygamberi
olduğuna iman etmişler ve O`nun peygamberliğim bütün cihana yaymak için
canlarıyla, mallarıyla cihad etmişlerdir. Ve nihayet bu münevver zevatı
takip eden milyarlarca Müslüman, hep Hz.Muhammed`in âhirzaman peygamberi
olduğuna iman etmişler ve O`nun getirdiği bütün farzları, vacipleri,
sünnetleri fiilen yaşamışlardır.

Şimdi bir de Hz.Ali`ye (RA) kimlerin peygamberlik isnad ettiğine bakalım.

Daha önce de beyan ettiğimiz gibi, Hz.Ali Efendimize
peygamberlik isnad edenler en başta İbn-i Sebe ve onun tabileri, ikinci
olarak ateşperestlikten yeni dönmüş, fakat İslâm`ı henüz lâyıkıyla
kavrayamamış bazı Şiî fırkalarıdır.

Bu karşılaştırmayı yapabilecek kadar bir muhakeme gücüne sahip hiçbir
Müslüman’ın, Hz.Ali Efendimize nübüvvet isnadında bulunmak gibi bir
hataya düşmemesi gerekir.

Farz-ı muhâl olarak İbn-i Sebe`nin sapık itikadı bir an için kabul
edilmiş olunsa, bu takdirde başta Canâb-ı Allah`a, sonra Peygamber
Efendimize, Hz.Ali dahil bütün sahâbe-i kirâma ve onlan takip eden bütün
ehl-i tevhid Müslümanlara hatâ isnad edilmiş ve sadece
bir grup hurâfecinin vehmî, hayalî safsatalarına hak denilmiş olunur.
Bu ise, hakikatlerin zıddına inkılâbıdır ve hakka bâtıl, bâtıla hak
demektir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Hz.Ali`ye "Peygamber" Dediklerini İşitiyoruz.
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KUTLU FORUM :: Din Kültürü Dersi-Eğitim Öğretim :: Din Kültürü Ahlak Bilgisi Dersi :: 7.sınıf :: Alevilik-
Buraya geçin: