KUTLU FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
KUTLU FORUM

Bilgi ve Paylaşım Platformuna Hoş Geldiniz
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Hz.Ali`nin, Kendisini Sevenlerin Namazlarını Kıldığı Söyleniyor. Doğru mudur?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Limoni
Co-Admin
Limoni


Mesaj Sayısı : 6150
Rep Gücü : 14991
Rep Puanı : 44
Kayıt tarihi : 27/05/09

Hz.Ali`nin, Kendisini Sevenlerin Namazlarını Kıldığı Söyleniyor. Doğru mudur? Empty
MesajKonu: Hz.Ali`nin, Kendisini Sevenlerin Namazlarını Kıldığı Söyleniyor. Doğru mudur?   Hz.Ali`nin, Kendisini Sevenlerin Namazlarını Kıldığı Söyleniyor. Doğru mudur? Icon_minitimeÇarş. Ekim 24, 2012 5:27 am

Hz.Ali`nin, Kendisini Sevenlerin Namazlarını Kıldığı Söyleniyor. Doğru mudur?


Böyle bir iddia ne dinen, ne de aklen geçerlidir. Hz.Ali Efendimiz
(RA) en çok Hasan ve Hüseyin Efendilerimizi (RA) sevdiği halde, onlar ve
onlardan sonra gelen evlâtları, "Bizim namazımız kılınmıştır"diye bir iddiada bulunmamışlar, aksine sadece farzlarını eda etmekle kalmamış, sünnet ve nafilelere de tam riayet etmişlerdir.

Hz.Ali`nin (RA) namaz kılmasıyla, O`nu seven bütün mü`minlerden
namazın kalkacağını iddia etmek, aynen, bir adamın yemek yemesiyle bütün
evlâtlarının ve torunlarının da karınlarının doyacağını veya onun ilim
sahibi olmasıyla bütün neslinin de âlim olacaklarını iddia etmeye
benzer. Hz.Ali Efendimiz (RA) kendisini seven bütün Müslümanların
namazlarını kıldığı tezi, bir an için doğru farz edilse, ortaya şöyle
bir durum çıkar: Haricîler dışında her mü`min, Hz.Ali Efendimizi (RA)
candan sevdiğine göre, o zaman namaz hakkında nazil olan bütün âyet-i
kerîmeler ve Resûlüllah Efendimizin (SAV) buyurdukları bütün hadîs-i
şerifler, sadece Hz.Ali`ye ve Haricîlere hitabetmiş olur. Halbuki,
bunlarda muhatap, kıyamete kadar gelecek bütün mü`minlerdir. Diğer
taraftan, böyle bir anlayışa göre, Hz.Ali Efendimizin (RA) vefatından
sonra namaz hakkında yazılan bütün eserler ve namaz için inşâ edilen
bütün cami ve mescidler, hep mânâsız ve abes olmuş olur. Hem Hz.Ali
Efendimizin, kendisinden sonra gelen mü`minlerin namazlarını kılması,
bir an için caiz farzedilse bile, kıyamete kadar gelecek milyarlarca
Müslümanın namazlarını kılmaya elbette ki ömrü yetmeyecektir.

Söz konusu iddianın aklen mümkün olmadığı hakkında bu kısa
açıklamadan sonra, şunu ifâde edelim ki: "Cenâb-ı Hak, namazı,
peygamberler dahil, her mü`minin kendi şahsına farz kılmıştır. Hiç kimse
bir başkasının yerine namaz kılamaz. Zaruret halinde de bu böyledir.
Bir kimse namaz kılamayacak kadar hasta da olsa, onun namazını bir
başkası kılamaz."

Cenâb-ı Hak, Bakara sûresinde:

"Herkesin kazandığı hayrın sevabı kendine ve yaptığı fenalığın zararı da yine onadır." (Bakara sûresi, 286) buyurarak mükâfat ve cezada her Müslüman’ın bizzat kendisini sorumlu tutmuştur.

Kur`ân-ı Kerîm`de namaz hakkında yüzden fazla ayet mevcuttur. Bunlardan birkaçına göz atalım:

"Şüphesiz namaz mü’minlere vakitlenmiş olarak farz kılındı." (Nisa sûresi, 103) buyrulmaktadır.

"Onlar gaybe inanırlar, namazı dosdoğru kılarlar…”(Bakara Suresi,3)

“Sabrederek ve namaz kılarak (Allah’tan) yardım
dileyin.Şüphesiz namaz , Allah’a derinden saygı gösterenlerden başkasına
ağır gelir” (Bakara Suresi,45)


“Onlar ki , namazlarında derin saygı içindedirler” (Mü’minun Suresi, 2)

“ Onlar ki, namazlarını kılmaya devam ederler “(Mü’minun Suresi, 9)

“Sana vahyolunan kitabı oku , namazı da dosdoğru kıl. Çünkü
namaz, insanı hayâsızlıktan ve kötülükten men eder. Allah’ı anmak (olan
namaz) elbette en büyük ibadettir. Allah yaptıklarınızı bilir” (Ankebut
suresi , 45)


"Ey iman edenler , rükû edin , secde edin . Rabbinize kulluk edin ve hayır işleyin ki , kurtuluşa eresiniz."(Hac sûresi, 77) buyurulmuştur.

Ahiretteki azapla ilgili şöyle buyurulur:

“Onlar suçlulara sorarlar: Sizi ‘Sakar’ cehennemine sürükleyen nedir?

Suçlular şöyle cevap verirler: ‘Biz namaz kılanlardan değildik’ “ (Müdessir Suresi , 40-43)

Bir hadîs-i kudsîde de şöyle buyrulmuştur:

"Allah-ü Teâlâ buyurdu ki; Ben Senin ümmetin üzerine beş vakit namaz
farz ettim. Hem ahdettim ki, bir kimse beş vakit namazı vaktinde kılarak
gelirse, muhakkak ben onu Cennet`e koyarım. Beş vakit namazı kılmayan
bir kimseye bir taahhüdüm yoktur."

Peygamber Efendimiz (SAV) de: "Namaz dinin direğidir"buyurmuş
ve birçok hadîs-i şerifleriyle namazın ehemmiyetini ümmetine ders
vermiştir. Kendisi (SAV) savaşların en şiddetli anlarında bile, vakit
namazını kazaya bırakmadığı gibi, cemaat sevabını dahi feda etmeyerek,
sahâbelerine iki grup halinde namaz kıldırmıştır.

Resûlüllah (SAV) Efendimiz nafile namazlara da son derece önem vermiş, bazen sabahlara kadar namaz kılmıştır.

Bir defasında ashabına:

"Bana söyleyin bakalım, sizin birinizin evinin
önünde bir nehir bulunsa, o nehirde her gün beş defa yıkansa, onda kir
diye bir şey kalır mı?
" diye sormuş ve sahâbelerin, "Evet ya Resülallah, kalmaz" demeleri üzerine, Peygamberimiz (SAV) devamla şöyle buyurmuşlardır: "İşte
bu hâl beş vakit namazın misâli gibidir. Cenâb-ı Hak o namazlarla
mü`minlerin hatalarını yıkar (ortadan kaldırır)."diye buyurmuşlardır.


Diğer taraftan bütün İslâm âlimleri namazın dinimizdeki yerini ortaya koyan yüzlerce cilt eser yazmışlar: İmandan
sonra namazın geldiğini, bu ibadetin diğer sâlih amellerin çok fevkinde
bulunduğunu ve kulu Rabbine yaklaştıran en büyük vesilenin "namaz"
olduğunu izah ve ispat etmişlerdir.


İşte, namazın bu azîm ehemmiyetindendir ki, Allah-ü Teâlâ Hazretleri
namazı her Müslüman’ın kendi şahsına farz kılmış ve başta Peygamber
(SAV) Efendimiz olmak üzere bütün mü`minleri, bu en büyük rahmet
vesilesinden hissedar eylemiştir.

Öte yandan, böyle bir iddia, namazın farz oluşunu da ortadan kaldırır. Şöyle ki:

Farz-ı muhal olarak bu söylenti doğru olmuş olsa, hiçbir Müslüman’ın
namazı kılmaması gerekir. Zira, bütün Müslümanlar, Hz.Ali`yi ruh-u
canlarıyla sevmektedirler.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Hz.Ali`nin, Kendisini Sevenlerin Namazlarını Kıldığı Söyleniyor. Doğru mudur?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Nehc-ül-belâga azret-i Alînin hutbeleri denilerek yazılmış olanlar da doğru değildir.
» Rekât sayısı Peygamberimiz Mekke'de farz namazlarını 2 rekat kılıyorken Medine'ye göç etmesinden sonra 4 rekat kıldığı
» Cennet-Cehennem esprileri yapmak doğru mudur?
» Bazı sahabelerin Peygamberimizin idrarını kanı içtiği söyleniyor; doğru mu?Bereke Ümmü Emin Malik b. Sinan Abdulah b. Zübeyir
» Cuma hutbesi, Hz. Peygamber zamanında cuma namazından sonra okunduğu, zamanla değiştirilerek cuma namazının öncesine alındığı iddia ediyorlar; doğru mudur?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KUTLU FORUM :: Din Kültürü Dersi-Eğitim Öğretim :: Din Kültürü Ahlak Bilgisi Dersi :: 7.sınıf :: Alevilik-
Buraya geçin: